כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה: מהפכת הנהגה דרמטית ב'דגל התורה'; ועדת רבנים ארצית תכריע

בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, תנועת 'דגל התורה' עומדת בפני אחת המהפכות הרבניות הדרמטיות בתולדותיה, שאמורה לעשות סדר בהנהגת התנועה בשנים הקרובות ובסנכרון בין הרבנים לח"כים ולנציגים • כל הפרטים בפרסום ראשון

מרן הגראי"ל שטיינמן (שוקי לרר)
מרן הגראי"ל שטיינמן (שוקי לרר)

חשיפת "בחדרי חרדים" • בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, תנועת 'דגל התורה' עומדת בפני אחת המהפכות הרבניות הדרמטיות בתולדותיה, שאמורה לעשות סדר בהנהגת התנועה בשנים הקרובות ובסנכרון בין הרבנים לחברי הכנסת ולנציגים. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

מדובר במהלך שקורם עור וגידים בשבועות האחרונים, זאת לאחר שבחצי שנה האחרונה תנועת 'דגל התורה' השיקה את ועדת הרבנים בירושלים - הכוללת את ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, הגר"ב סולובייצ'יק והגר"י אפרתי, ועדה שרשמה הישגים רבים בזירה הירושלמית, בעיקר בנושא מאבק השבת אותו הובילה ובנושא השכונות המעורבות, כפי שנחשף ודווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי כעת מתכוננת התנועה לדבר האמיתי והגדול באמת - למסד ועדת רבנים ארצית, להרחיבה ולהפוך אותה לגוף משמעותי שינהיג בפועל את התנועה כולה, על כל חבריה ועסקניה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי למרות שכיום קיימת ועדת רבנים ארצית ב'דגל התורה', שבה חברים הגר"נ זוכובסקי והגר"י אפרתי, כבר לפני שנה נכנסו הרבנים והנציגים אל מעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן - ועל פי הוראתו הוחלט להרחיב את הוועדה הקיימת ולמנף אותה. בעקבות כך, עלו שמות רבים על שולחנו של ראש הישיבה, שאת חלקם הוא אישר וחלקם פסל.

כאמור, על פי הוראתו של הגראי"ל, תוקם ועדת רבנים ארצית מורחבת, שאליה יצורפו עוד כארבעה/חמישה חברים, ומטרתה תהיה להכווין את ההנהגה הפוליטית על כל רבדיה, בכנסת ובמועצות המקומיות, ולהכריע בשאלות שונות. חברי הוועדה אמורים ללוות מקרוב את הפעילות של הנציגים, לקבל את האינפורמציה המלאה בכל נושא ונושא ולקבל החלטות, לפיהן יפעלו הנציגים.

יודגש כי הוועדה החדשה שצפויה לקום בחודשים הקרובים, ושדבר קיומה נחשף לראשונה כעת ב"בחדרי חרדים" – לא תחליף את מועצת גדולי התורה של התנועה, אלא אדרבה, היא תהיה מחוברת לשטח - בדומה למודל הירושלמי, שם הרבנים פועלים באופן אופרטיבי ומובילים את הנציגים המקומיים על פי ההכרעות המתקבלות לאחר בדיקה מעמיקה ומקיפה בנושאים הרלוונטיים שעולים על הפרק.

במקרים סבוכים ןדרמטים יותר, רבני הוועדה החדשה יגבשו עמדה שתוגש בפני מועצת גדולי התורה של התנועה, ובמקרים אחרים בפני מרן הגראי"ל שטיינמן בעצמו, והם אלו שיתנו את ההכרעה הסופית שעל פיה ינהגו הנציגים והעסקנים.

כאמור, היוזמה המהפכנית הייתה צריכה לצאת לדרך כבר לפני מספר חודשים ועלתה על שולחנו של ראש הישיבה כבר לפני כשנה, אולם מפאת חולשתו של הגראי"ל בחודשים האחרונים ואשפוזו בבית החולים – הקמת הוועדה נדחתה והוקמה לבינתיים רק ועדת הרבנים בירושלים, שכאמור רשמה הצלחה רבה.

כעת, לאחר שראש הישיבה חזר לאיתנו, היוזמה שוב נכנסה להרצה ולגיבוש וכאמור אם בריאותו של ראש הישיבה תמשיך להתחזק - הרי שהיוזמה תצא לדרך בתוך מספר חודשים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בשלב זה טרם גובשו כל שמות הרבנים שיצורפו לוועדה הארצית, ובורסת השמות ניצבת בימים אלו על שולחנם של גדולי ישראל, מנהיגי התנועה, שהם אלו שיכריעו בסופו של דבר מי יצורף לוועדת הרבנים הארצית ומי לא.
הרב שטיינמן ועדת רבנים ארצית דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד