י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שוטרים בשכונות החרדיות; כל העדכונים מלונדון

מספר שעות לאחר הפיגוע הקשה בלונדון, הולכת ומתבהרת התמונה: שמו של המחבל, שמת מפצעיו, הותר לפרסום, מניין ההרוגים עלה לשלושה וכוחות נפרסו בשכונות החרדיות • "בחדרי חרדים" עם כל העדכונים וההתפתחויות

זירת הפיגוע. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע. צילום: רויטרס

מספר שעות לאחר הפיגוע הקשה היום (רביעי) בלב לונדון, בו נרצחו שלושה בני אדם, הולכת ומתבהרת התמונה. משטרת לונדון פרסמה את שמו של המחבל - אבו איזאדן, מוסלמי קיצוני שנאסר בעבר בגין הסתה לטרור.

איזאדן היה חבר בארגון שהטיף למעשי טרור והוצא מחוץ לחוק בשנת 2006. המחבל היה מוכר כמטיף בעד החלת חוקי השריעה באירופה והיה נושא נאומי שטנה נגד המערב.

כעת מתברר כי המחבל דרס כעשרה בני אדם על גשר וסטמיניסטר, משם נסע לעבר בניין הפרלמנט הנמצא בסמוך, התנגש בקיר, דקר שוטר, נורה ונפצע. המחבל הובהל לבית החולים, שם מת מפצעיו.

השוטר שנדקר הובהל אף הוא לבית החולים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. שני בני אדם נוספים נהרגו בפיגוע. כלי התקשורת בממלכה דיווחו כי סגן שר החוץ הבריטי תועד כשהוא מבצע החייאה בשוטר שנפגע באירוע.

המחבל התגורר בשכונת קלאפטון, הסמוכה לשכונה היהודית סטאמפורד היל. מיד לאחר הפיגוע הודיעה המשטרה לראשי הקהילה החרדית כי "אין שום התרעה ספציפית נגד הקהילה החרדית, אתם יכולים להישאר רגועים, אבל אנחנו לא לוקחים סיכון ומתגברים את האבטחה בשכונות החרדיות".

בשעות האחרונות מתברר כי חלק מהנפגעים באירוע הדריסה בגשר וסטמיניסטר היו סטודנטים מצרפת. על פי הדיווחים, אחת מהם נפלה אל הנהר תחת הגשר וחולצה בחיים.

בבריטניה דיווחו כי היום הוא יום השנה לפיגוע הגדול בנמל התעופה בבריסל, אך עדיין לא ברור האם יש קשר בין הדברים. זמן קצר לאחר הפיגוע דווח כי המשטרה מנהלת מצוד אחר אדם נוסף החשוד שהיה שותף לפיגוע, אך משטרת לונדון פרסמה בשעה האחרונה כי אין חשד למפגע נוסף.

בניין הפרלמנט שהיה תחת נעילה כללית נפתח מחדש וחברי הפרלמנט הורשו לצאת מהמקום.












(המחבל שביצע את הפיגוע. צילומסך)



(שוטרים בשכונת סטמפורד היל, מיד לאחר הפיגוע. צילום: השומרים)


פיגוע דריסה פיגוע דקירה לונדון אבו איזאדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד