י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האמריקאים דורשים מנתניהו: בניה רק בירושלים ובגושים הגדולים

החלום הישראלי על ממשל טראמפ עדיין מתעכב, והמשא ומתן על ההסכמות לגבי בניה מחוץ לגושי ההתנחלויות הגדולים מתנהל עדיין בין יועצי ראש הממשלה לבכירי הבית הלבן בניו יורק • ג'ייסון גרינבלט שוחח עם נתניהו, ודרש לעצור את הבניה

נתניהו בפגישתו עם גרינבלט
נתניהו בפגישתו עם גרינבלט

השליח האמריקאי למזרח התיכון שמונה על ידי טראמפ לתפקידו, ג'ייסון גרינבלט, שוחח בשבוע שעבר עם ראש הממשלה נתניהו וביקש כי ישראל תחדל מבניה מחוץ לגושי ההתנחלויות ביהודה ושומרון.

מקור ישראלי חשף בפני "הארץ" את הדרישה של גרינבלט. לדבריו, גרינבלט הבהיר לנתניהו כי הנשיא טראמפ מעוניין בהגבלת הבניה בהתנחלויות מעבר לקו הירוק. האמריקאים, כך נאמר עוד, יקבלו בשתיקה בניה יהודית במזרח ירושלים ובתוך גושי ההתנחלויות, בתיאום, אך דורשים התחייבות שלא לבנות מחוץ לגושים כלל.

על פי הדיווחים ראש הממשלה נתניהו הביע הסתייגות מההקפאה הרשמית, ואמר כי הוא יתקשה לאשר דבר כזה בממשלה בה חברה "הבית היהודי", ולאור עמדת שרים בכירים בליכוד. ראש הממשלה והשליח האמריקאי לא הגיעו להסכמות בעניין, ודובר כי ימשיכו את השיחות בין יועצי נתניהו ובכירי הבית הלבן בוושינגטון השבוע.

ראש הממשלה אף התייחס לעניין במסיבת עיתונאים שקיים במהלך ביקורו בסין אתמול. "אני לא דן בנושא הבנייה בירושלים. זה כלל לא נכנס למשוואה", אמר נתניהו. "אני מוכן לדון ואני מחפש נוסחה מוסכמת לבנייה ביהודה ושומרון. יש ניגודי השקפות עם האמריקאים. לכן פגשתי את השליח האמריקאי ג'ייסון גרינבלט פעמיים ושלחתי משלחת לוושינגטון כדי להגיע להבנות".
גרינבלט בניה בהתנחלויות גושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד