כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ספין הפרסום של פורעי הפלג • הפלס בהמלצה לנהגים

ביטאון סיעת "בני תורה" מתייחס הבוקר לחסימת כביש 1 על ידי מפגיני "הפלג הירושלמי", ומודיע בשם העסקנים כי במהלך היום, יום חמישי, יהיה כביש 443 פתוח לתנועה משני הכיוונים ולא ייערכו בו הפגנות • ואיפה כן? כל הפרטים בפנים

הפגנות הפלג הירושלמי בירושלים, צילום: פלאש90
הפגנות הפלג הירושלמי בירושלים, צילום: פלאש90

במהלך השבוע האחרון נערכות כמו מידי יום הפגנות על ידי אנשי 'הפלג הירושלמי' של הרב אוירבך. ההפגנות, ברובן, אינן מדווחות מראש לציבור אלא בהתראה קצרה מראש בקו המידע של הקהילה, אך הבוקר (חמישי) מפתיע עיתון "הפלס", וממליץ לנסוע מכביש 443 בקו ירושלים - תל אביב.

"היום מומלץ להשתמש בכביש 443" הודיעו ב"הפלס". "העסקנים העומדים בקשר עם הציבור היוצא ל מחרות ברחובה של עיר ממליצים לנהגים שאמורים לנסוע היום בין ירושלים וגוש דן, להשתמש רק בכביש 443". בידעה מפרט סופר הפלס כי ההחלטה להתחשב בנהגים תקפה ליום חמישי הזה, ולשני הכיוונים. "לגבי כבישים אחרים המובילים בין ירושלים למרכז הארץ, וכן כבישים עורקיים אחרים, לא נמסר כל עדכון", חותם "הפלס" ברמז דק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפגנות "פלג הירושלמי" ו"העדה החרדית" יתקיימו היום בשעה 18:00 במקומות כדלהלן: הפלג הירושלמי יצא להפגין ברחוב שרי ישראל פינת רחוב יפו (מתחם שערי העיר), ואנשי "העדה החרדית" יצאו להפגין בצומת בר אילן ושמואל הנביא (צומת מרן).

כזכור, ביום חמישי לפני כשבוע, אנשי "הפלג הירושלמי" חסמו את כביש מס' 1 במספר מוקדים, וגרמו לשיבושי תנועה. למחרת, ביום שישי, שיבשו המוחים במקצת את מרתון ירושלים אך בעיקר את התנועה ברחוב שרי ישראל בעיר, שם עוברים אלפי אוטובוסים בין-עירוניים המשמשים את הציבור החרדי.

המשטרה עצרה למעלה מ-100 חשודים, ונגד ארבעה מהם הוגשו כתבי אישום אתמול עם בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים. בין העצורים אברהם דוב פטרוף, בנו של יוסף פטרוף מבכירי הפלג הירושלמי - שעם שחרורו הועבר למשטרה הצבאית, שם נשפט ל-20 ימי מחבוש.

אמש הפגינו עשרות פעילי הפלג הירושלמי בשערי כלא 6 וקיימו עצרת מחאה, במחאה על מעצר פטרוף הכלוא שם. בית הדין הצבאי ביפו האריך שלשום את מעצרו של העריק מבית שמש צבי פרידמן ביומיים נוספים - עד היום. פרידמן, המשתייך ל"עדה החרדית", נעצר בביתו במסגרת מבצע של המשטרה הצבאית, במסגרתה נעצרו למעלה מ-300 עריקים, מבצע הנערך אחת למספר חודשים.

גל ההפגנות החל לאחר חג הפורים, אז נעצר ישראל מאיר טולדנו, תלמיד ישיבה מאופקים שמעצרו הוארך מעת לעת עד ליום ראשון הבא, כאשר הפרקליטות מבקשת להטיל עליו שלושה וחצי חודשי מאסר.
הפלג הירושלמי חסימת כבישים כביש 1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד