כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

העתק מדויק: סקווירא בנו ארון קודש כמו בפוניבז'

בתום הכנסת ספר התורה שנערכה השבוע, הגיע האדמו"ר לחנוך את ארון הקודש החדש שנבנה לפי דגם הארון המפורסם בהיכל ספינת הדגל של עולם התורה - ישיבת פוניבז'

העתק מדויק: סקווירא בנו ארון קודש כמו בפוניבז'

קהילת חסידות סקווירא בלייקווד שבניו ג'רזי חגגו השבוע את מעמד הכנסת ספר תורה להיכל בית המדרש. ספר התורה שנכתב בתרומתם הנדיבה של הקהילה כולה.

לרגל המעמד הגיע האדמו"ר להשתתף. מעמד סיום כתיבת האותיות נערך בבית הדומ"ץ הרה"ג רבי אברהם שפיצר שזה למעלה מ-18 שנה משמש כדיין הקהילה בלייקווד, המעמד שולב עם שמחת שבע ברכות לבן הדיין וכהוקרה לפועלו הרב. מיד לאחר מכן יצאה תהלוכת לפידים מלווה בתזמורת ובריקוד של שמחה לעבר בית המדרש השוכן לא הרחק מן המקום. בית מדרש זה עומד על תילו למעלה מ-20 שנה, והפעילות בו רוחשת במשך רב שעות היממה.

במעמד חנכו את ארון הקודש המפואר, פרי ידיו של האמן ר' שמחה פאלוך, והרבי ביקש בסעודת המצווה להתרים את הנדיבים לפאר ולרומם את בית המדרש ולהשקיע בריהוט נלווה שיהלום את סביבת ארון הקודש המרהיב. הנדיבים פתחו ידם ותרמו למעלה מחצי מיליון דולר בתום המעמד.

לאחר סיום מעמד ההתרמה שב האדמו"ר לבית המדרש כשהוא מבקש לראות ולחוש את ארון הקודש מקרוב. בשעה זו האולם היה ריק ורק קרוביו ומלויו היו עמו. האדמו"ר התרגש מהמראה ומהפרטים המושקעים ואמר כי מעולם לא ראה ארון יפה כ"כ, וזאת למרות שבבית מדרשו שבניו סקווירא קיים ארון מפואר ומיוחד ביותר.

הארון נבנה כהעתק מדויק לארון הקודש העתיק והמוזהב שהובא מאיטליה לישיבת פוניבז' וצופה כולו בצבע זהב. עבודת הנגרות ארכה חודשים רבים. עמל רב הושקע בארון, הן ברמת הנגרות והן בגילופים האומנותיים. טרם ההרכבה ליווה ר' שמחה פאלוך את תהליך בניית המדרגות ובניית נישה לאחסון ספרי התורה. כשהוא מלווה בשרטוטים ובתוכניות עבודה פיקח על העבודה והתאים חיפוי שיש מרהיב ביופיו שיתאים לארון, ויוסיף יוקרה לסביבת הארון שהתעתד לבא. דלתות הארון נפתחות פנימה ונותנות גישה לתוך ההיכל עם ספר התורה.

בחצר סקווירא נוהגים לשים מגן דוד בחלקו העליון של ארון הקודש. ל'בחדרי חרדים' נודע כי החסידים ביקשו כי יוסיפו אלמנט זה על מנת שתושלם המלאכה. ר' שמחה פאלוך לקח זאת לתשומת ליבו ומתכוון לספק להם מגן דוד אומנותי במיוחד.













































סקווירא ארון קודש ישיבת פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד