י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צפו בתיעוד: השוטר נוגח בפניו של תושב ואדי ג'וז

נוסע תיעד אלימות של שוטר יס"מ נגד תושבים בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים • השוטר הוצא לחופשה כפוייה ויוזמן לשימוע

השוטר בועט בפניו של הנוסע, צילום מסך
השוטר בועט בפניו של הנוסע, צילום מסך

הבוקר (חמישי) פרסם עידן אבני מרשת ב' "קול ישראל" סרטון המתעד אלימות קשה של שוטר יס"מ בירושלים כלפי ערבים בשכונת ואדי ג'וז. לטענת השוטר, המשאית פגעה ברכבו. המחלקה לחקירת שוטרים פתחה בבדיקת נסיבות המקרה.



השר לבטחון הפנים גלעד ארדן מסר בתגובה כי - "התנהגות שוטר היס"מ שצולם תוקף באלימות תושב מזרח ירושלים היא חמורה ביותר וראויה לכל גנאי. התנהגות כזו פוגעת במשטרה כולה ונכון פעלה המשטרה כאשר השעתה מידית את השוטר. אין מקום להתנהגות כזו של שוטרים ואני מקווה שמח"ש תמצה עימו את מלוא חומרת הדין בשל התנהגותו הפסולה". ח"כ יהודה גליק קרא לפטר את השוטר מידית מהמשטרה ולהושיבו בכלא. "אלימות היא שפתם של החלשים לא של החזקים, משטרה אלימה היא משטרה חלשה" כתב בטוויטר.

ח"כ אחמד טיבי פנה למפכ"ל רוני אלשיך ולשר לבטחון הפנים גלעד ארדן ולשר הפנים אריה דרעי ואמר כי "מדובר בהתנהגות ברוטלית של איש אבטחה נגד נהג משאית מירושלים המזרחית. אני דורש לעצור אותו מיד ולהעמיד איתו ואת שני חבריו שהצטרפו לחינגת המכות נגד הנהגים במקום". ח"כ טיבי אף שוחח עם האדם שצילם את הסרטון והיה עד למתרחש, הוא הוסיף כי "זו התנהגות ברוטלית של אנשי מאפיה וכנופיות ולא של אנשים האמורים לשמור על חוק וסדר".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהתנהגות חמורה וחריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה משוטרים במשטרת ישראל. עם קבלת הסרטון השוטר הוצא לחופשה כפויה באופן מידי, ובהמשך יוזמן לשימוע לבחינת המשך שירותו במשטרה. במקביל, החומר הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים".

יצויין, כי בתחילת השבוע במהלך הפגנה של 'הפלג הירושלמי' ברחוב שרי ישראל בירושלים, תועדו שוטרים חובטים באגרופים אדם שנמצא שכוב על הקרקע ועליו שוטרים, תוך שהם מפעילים אלימות קשה כלפיו. במשטרה לחקירת שוטרים החלו בבדיקת פרטי המקרה וגובים עדויות.

שוטר ואדי ג'וז אלימות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד