ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אבא יעקב, זה באמת נגמר? כמה אנו זקוקים לקנאות הטהורה הזו שלך

"שהקנאות האמיתית לדבר השם היא לדאוג לפרט, לדאוג לכל תלמיד ותלמידה כאילו היו ילדיך עצמך ובשרך, לאהוב אהבת ישראל מלאה וטהורה כל אחד ואחת. ואתה, כך אמר, היית קנאי אמיתי וטהור לדבר השם. אוי אבא, כמה אנו זקוקים לקנאות הטהורה הזו שלך בימים אלו". ברמת השרון עדיין מתקשים לעכל את חסרון רב העיר, טור מספד דומע אחר עוד אירוע לזכרו

הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל
הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל

הייתי היום בעצרת לזכרך, בבית הכנסת שאביך הקים, ושאתה היית הרב בו 66 שנים יקרות מפז. שמעתי את הקול המתוק שלך כשהקרינו את המצגת, הוי אבא יעקב היקר, איך זה יכול להיות שזה באמת נגמר? איך יכול להיות שנראה אותך ונשמע אותך רק בהקלטות, מצגות ותמונות?

מנהל בית הספר שכל כך אהבת כל תלמיד ותלמידה בו, אמר שבדרך כלל רק כשיש מת מצווה, חובה על כל ישראל לעזור בלוויה ובהספדים, אך כשיש משפחה זו חובת המשפחה לארגן הכל. יחד עם זאת את העצרת לקראת ה 30 שלך ארגן בית הספר וילדייך הביולוגיים היו רק אורחים, הוסיף המנהל ואמר, שבעצם הילדים של הרמב"ם רמת השרון הם גם הילדים שלך, בית הספר הוא המשפחה שלך ולכן הם יכלו להרשות לעצמם להיות מארגני העצרת.

הם ישבו שם כולם בכיסאות – כל הילדים שקיבלו מידך הקדושה את הסידור הראשון וילדי כיתה א' שלא זכו לכך, ושתו את דברי התורה שנאמרו שם בצמא ובדמע.

מכל כיתה נבחר תלמיד לומר לזכרך כמה מילים ובין לבין קמו גם אבות. כולם הרגישו שלהם היה את הקשר הכי מיוחד איתך. איך ללב אחד היה כל כך הרבה מקום לכולם? איך לב אחד היה כל כך מלא אהבת ישראל אמיתית וטהורה, חמלה ורגישות לאחר?

הבן שלך הרב מרדכי דיבר, כמה שדבריו היו מרגשים וחודרים אל הלב, אי אפשר היה שלא להתגעגע לימים שאתה היית עומד שם ודורש, מלאך אלוקים צבקות לנגד עינינו.

הוי אבא יעקב, היית עמוד האש וענן הכבוד שלנו. איך יכול להיות שאתה כבר לא איתנו? יש חושך מסביב, אבא. יש כל כך הרבה חושך ואנחנו זקוקים לאור שלך.

הרב סורוצקין שכל כך הערכת אמר בנאומו שהקנאות האמיתית לדבר השם היא לדאוג לפרט, לדאוג לכל תלמיד ותלמידה כאילו היו ילדיך עצמך ובשרך, לאהוב אהבת ישראל מלאה וטהורה כל אחד ואחת. ואתה, כך אמר, היית קנאי אמיתי וטהור לדבר השם. אוי אבא, כמה אנו זקוקים לקנאות הטהורה הזו שלך בימים אלו.

מה יהיה עלינו, אבא? אחד האבות אמר שכל אחד ואחד מאיתנו הוא זכות חיה ומהלכת שלך. שכולנו מה שאנחנו בזכותך.

הלוואי ונזכה לעשות לך נחת שם במרומים, אבא. תשלח לנו קרן אור ממקומך הגבוה שתחמם אותנו בקור הנורא הזה ותעזור לנו לנווט את הדרך לאורך ולאור מורשתך הטהורה והנדירה.

תהא נשמתך האדירה צרורה בצרור החיים.

וידאו: עצרת המספד על הגר"י אדלשטיין זצ"ל
הרב יעקב אדלשטיין רוני תשובה מרק עצרת מספד רמת השרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד