י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סמוטריץ לנוער הדתי: הפסיקו להתגייס לצה"ל

חה"כ בצלאל סמוטריץ מ'הבית היהודי', יוצא בקריאה לנוער הדתי שלא להתגייס לצה"ל עד שיתאפשר לו שירות בתנאים הולמים • סמוטריץ: "עד לא מזמן היו מאשפזים ב'אברבנאל' את מי שהיה יוזם את ההוראות החדשות. עלינו להחזיר את הצבא לשפיות"

חיילים דתיים. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
חיילים דתיים. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

שינוי כיוון בציונות הדתית? במאמר חריף שמפרסם היום ח"כ בצלאל סמוטריץ בעיתון 'בשבע', קורא חבר הכנסת מ'הבית היהודי' לנוער הדתי, שלא להתגייס לצה"ל עד שיתאפשר לו שירות בתנאים הולמים.

תחת הכותרת "מצילים את צה"ל – לא מתגייסים", כותב ח"כ סמוטריץ: "סערת השירות המשותף שעוברת על צה"ל היא קצה הקרחון של המאבק על דמותו של צה"ל ועל דמותה הערכית של החברה הישראלית כולה. השיטה ברורה: גורמים רדיקליים שנכשלים פעם אחר פעם במגרש הדמוקרטי, מייצרים לעצמם מסלולים עוקפי דמוקרטיה כדי לכפות את אג'נדת המיעוט שלהם על החברה הישראלית דרך מנגנונים לא דמוקרטיים. את ההשלכות של השימוש שהם עושים בבג"ץ אנחנו חווים כבר שנים רבות. עכשיו האסטרטגיה מתקדמת גם לצה"ל. צה"ל הוא גוף היררכי ולא דמוקרטי. די בכך שהצלחת להתיישב על אוזנו של מי מראשי הפירמידה - הרמטכ"ל, ראש אכ"א או קצין חינוך ראשי - וההיררכיה המאוד ברורה מפילה לידיך כפרי בשל את מאות אלפי החיילים בסדיר ובמילואים, המהווים קהל שבוי לשטיפת המוח ולחינוך מחדש, והנה לנו מהפכה שמתבצעת במחטף בימים אלו ממש.

"פמיניזם רדיקלי, ביטול המגדר, חורבן התא המשפחתי המסורתי ועוד כהנה וכהנה עיוותים קיצוניים, שבאידיאולוגיה שלהם מייצגים אחוז קטן מאוד - גם אם רועש וקולני - בחברה הישראלית, מוטמעים בהיסח ובגניבת הדעת, ללא דיון ציבורי. כך הופכים שירותים משותפים מאבסורד שעד לא מזמן היו מאשפזים ב'אברבנאל' את מי שהיה יוזם אותו, לאחד מערכי צה"ל היותר חשובים, לצד ערכי היסוד החדשים, כמו יחידות מעורבות לכתחילה והשוויון המקודש.
אמיתות פשוטות בשכל ישר של התאמת השירות הצבאי ליכולות - הן של החיילים, ובוודאי של החיילות - מוטבעות בסערת הבליץ הפמיניסטי, הדוחק לאחור ערכים מיושנים ולא רלוונטיים כמו מקצועיות וחתירה לניצחון. על 'והיה מחניך קדוש' בכלל אין מה לדבר.

"מאז כניסתו של הרמטכ"ל הנוכחי לתפקידו, אומצה פקודת השירות המשותף, המגדירה בסעיפי המטרה שלה סולם ערכים מעוות ומסוכן. לא צריך יותר מלקרוא את 'התפיסה' שכתבה היוהל"מית - תפיסה פמיניסטית קיצונית שהפכה למסמך רשמי של צה"ל, הקובעת כי אין שום הבדל בין גברים לנשים וכי ההבדלים המקובלים הם כולם תוצאה של 'הבניה חשיבתית' שהכתיבו הגברים - כדי להזדעזע ולהבין שמשהו רע מאוד עובר על צה"ל. חייבים להציל את צה"ל מציפורני הפוסט-מודרניזם הקיצוני שהשתלט עליו בעטיפה נוצצת של מילים יפות על שוויון וקבלת האחר.

למרבה הצער", כותב סמוטריץ, "ואף שמאוד הייתי רוצה להיות תמים בעניין הזה, אף אחד בצבא לא יתנדב להחזיר את הגלגל הזה לאחור מרצונו הטוב. במקומות מסוימים האג'נדה כבשה את היעד והציבה בעל תפקיד שמזוהה איתה באופן מובהק, ובמקומות אחרים קיים פחד מהאלימות הרדיקלית של השיח המגדרי והלהט"בי הקיצוני. מי שמעז לצאת נגד הטירוף שהם מובילים חוטף בעוצמה, והתוצאה היא שרק בודדים אוזרים אומץ לומר את האמת, ובוודאי לפעול על פיה. ההתנהלות הלא אמינה של צה"ל מול הרבנים בחודשים האחרונים מוכיחה זאת. זה אומר שבמקביל לפעילות חינוכית והסברתית ובמקביל להמשך ההידברות, עלינו גם להפעיל מנופי לחץ כדי להחזיר את הצבא לשפיות.

"מוטיבציה - לא בכל תנאי: צה"ל זקוק לשקט ולכוח אדם. אם הוא יבין שמול החשש מהטרור שיפעילו נגדו ארגוני המגדר ותומכיהם, גם אנחנו יודעים לייצר לו בלגן וכאב ראש - תיווצר משוואה אחרת. יותר מזה, אם הישיבות והמכינות ישאירו את תלמידיהן עוד כמה חודשים כדי לחזק את לימוד התורה, וידלגו על מחזור גיוס אחד, הצבא ישאל את עצמו מה עדיף לו - לוחמים איכותיים ובעלי מוטיבציה או שירותים משותפים בבה"ד 1.

"נכון להיום, בגלל שאנחנו באמת אידיאליסטים שתמיד מתנדבים בלי לעשות חשבון, צה"ל לא עומד בפני הברירה הזו. הוא יכול להרשות לעצמו לרמוס כל דבר שבקדושה, כשהוא יודע שהחבר'ה שלנו יתייצבו בבקו"ם בהמוניהם. הוא צריך להבין שזה לא יעבוד יותר. המוטיבציה הגבוהה לשירות היא לא משהו שבא לבד, אלא משהו שמחנכים אליו אצלנו שנים רבות, וזה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך.

אם לא נעשה את זה עכשיו, עלול לבוא יום שבו צה"ל ישנה את פניו, ומעבר לסכנה הביטחונית שיש בכך, חיילים דתיים פשוט לא יוכלו לשרת בו" כותב סמוטריץ.
בצלאל סמוטריץ צהל השירות המשותף בשבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד