י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לונדון: דאעש נטלו אחריות לפיגוע הקשה

דאעש נטל אחריות לפיגוע הקשה שבוצע אתמול בלונדון ובו נהרגו שלושה אזרחים. בהודעה שפירסם הארגון נאמר: "מבצע הפיגוע - חייל של המדינה האיסלאמית • ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בנאום בפרלמנט: "אנחנו לא מפחדים"

זירת הפיגוע אמש בלונדון. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע אמש בלונדון. צילום: רויטרס

התושבים בלונדון מתקשים לשוב לשגרה לאחר הפיגוע הקשה שאירע אמש (יום ד') בגשר ווסטמינסטר הסמוך לבניין הפרלמנט הבריטי בלונדון. חברי הפרלמנט, שהיו "נצורים" אתמול במהלך מתקפת הטרור, עמדו היום דקת דומיה לזכר שלושת הנרצחים בפיגוע.

לונדון, שידעה ימים קשים בעבר עם פיגועי טרור, מתקשה להתאושש ממראות הזוועה אמש, גופות הנרצחים שהיו שרועות ברחוב באחד המקומות המרכזיים בבירה הבריטית. שעות לאחר הפיגוע, עמדו אנשים בהלם בזירת הטבח והתקשו להאמין למה שאירע.

דאעש נטל אחריות לפיגוע. בהודעה שפירסם ארגון המדינה האיסלאמית נאמר: "מבצע הפיגוע - חייל של המדינה האיסלאמית.

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נשאה דברים בשעה האחרונה בפרלמנט הבריטי. בדבריה אמרה מיי: "אנחנו לא מפחדים. את הנחישות שלנו לא יערער הטרור".

אתמול בשעות אחר הצהרים לפי שעון ישראל, מחבל מוסלמי עלה עם רכבו על המדרכה בגשר ווסטמינסטר ודרס עשרות הולכי רגל ושוטרים. מיד לאחר מכן הגיע המחבל לבניין הפרלמנט, יצא מהרכב חמוש בשני סכינים, דקר את השוטר קית' פאלמר, בן 48, שלא היה חמוש, ונורה על ידי שוטר אחר, המחבל נפצע קשה ובהמשך מת מפצעיו.

בעקבות הפיגוע, נראו היום בבירה הבריטית משאיות שעליהן קוביות בטון, דומות לאלו המוצבות בישראל במחסומים. הן תוצבנה במקומות מועדים לפורענות מסביב לבניין הפרלמנט

גם מועמדת הימין לבחירות בצרפת, מרי לה פן, התייחסה היום לפיגוע בלונדון ואמרה: "הפיגוע מדגיש את החשיבות בהגנה על הגבולות ומוכיח שחשוב לסגור מסגדים עם קשרים לקיצוניים".

מפרטים נוספים שהתבררו, מסתבר שהמחבל שהתגורר בסמוך לשכונה היהודית סטאמפורד היל, היה ידוע בתור מוסלמי קיצוני שהטיף להחלת חוקי השריעה.

משטרת לונדון תגברה את הנוכחות המשטרתית בשכונה החרדית. המשטרה הודיעה כי אין איום קונקרטי, אך הוסיפה כי במשטרה "לא לוקחים שום צ'אנס".
לונדון פיגוע פרלמנט תרזה מיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד