י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הותר לפרסום: נעצר החשוד באיומים על מרכזים יהודיים ברחבי העולם

בחודשים האחרונים קיבלו עשרות מרכזיים יהודיים ברחבי העולם, התרעות על פיגוע. ההתרעות זרעו פחד ובהלה בקרב קהילות יהודיות רבות ברחבי תבל • הבוקר, במבצע בינלאומי משותף נעצר חשוד מפתיע בפרשה שהסעירה את העולם היהודי

צילום אילוסטרציה: Sliman Khader/FLASH90
צילום אילוסטרציה: Sliman Khader/FLASH90 צילום: Sliman Khader/FLASH90

הותר לפרסום: יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה הבוקר, בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, בשיתוף רשויות אכיפה במספר יבשות בעולם, תושב דרום הארץ בן 19, בחשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים ופרסום ידיעות כוזבות שגרמו פחד ובהלה בשורת מוסדות יהודיים רחבי העולם.

במהלך החודשים האחרונים התקבלו התראות שווא רבים במרכזים יהודים בעולם, על מטעני חבלה או מחבלים. בעקבות כך, המרכזים פונו ונפתחה חקירה במשטרה המקומית. זה החל בניו זילנד, שם התקבלה שיחה בה הוזהרו כי במרכז היהודי הוטמן מטען חבלה, לאחר שפינו את המבנה וחבלנים סרקו את המקום - התברר כי מדובר בהתראת שווא.

המשטרה המקומית בניו זילנד פתחה בחקירה ואיתרה עקבות בישראל, שיתפה בכך את משטרת ישראל שפתחה אף היא בחקירה ביאחב"ל (יחידה ארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית). בהמשך התקבלה שיחה דומה במרכז יהודי באוסטרליה שגם היא התבררה כהתראת שווא.

התראות השווא המשיכו להגיע למרכזים יהודיים רבים ברחבי העולם, באירופה ובארצות הברית וגם במטוסי חברת דלתא איירליינס שגרמה לנחיתת חירום. ביאחב"ל ניהלו חקירה מעמיקה בשיתוף הרשויות בניו זילנד, אוסטרליה, אירופה וארצות הברית, וכולם הובילו לאותם עקבות - בישראל.

למרבה ההפתעה, בשעה האחרונה הותר לפרסום כי מי שאחראי למעשים שהסעירו את העולם היהודי כולו, הוא צעיר ישראלי המחזיק גם באזרחות ארצות הברית.

הבוקר עצרו שוטרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית, צעיר ישראלי בן 19, בחשד שביצע את עשרות השיחות המאיימות למרכזים יהודים בעולם ודיווח על פצצות שהוטמנו.

הצעיר, המתגורר באזור אשקלון, חשוד שהיה אחראי לחלק גדול מדיווחי השווא, שאף גרמו לאחרים לבצע חיקוי הפעולות שלו במקומות נוספים, לא רק יהודים.

חוקרי הסייבר של משטרת ישראל השתמשו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהובילו לדירתו של החשוד, שם אותר בחלון הבית אנטנת WIFI בגודל חריג של חצי מטר. בחיפוש שנערך בבית אותרו מחשבים ואמצעים טכנולוגים באמצעותם ביצע הצעיר את השיחות למנהלי JCC.

על פי החשד, הצעיר שלא התגייס לצה"ל, ביצע עשרות שיחות בהם התריע על מטעני חבלה ופיגועים. הוא נעצר ונחקר במשרדי להב 433 בלוד, ובשעות הצהרים יובא לבית משפט השלום בראשון לציון שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

"מדובר באדם שגרתי אך מתוחכם שיודע מה הוא עושה, ועל פי החשד הוא ביצע את כל הפעולות בעצמו וללא עזרת אחרים, כולל השימוש בטכנולוגיה מתקדמת. ביצע את השיחות למנהלי JCC באמצעות מחשב" אומרים גורמים המכירים את הפרטים.

יצויין, כי מספר רב של ארגוני משטרה ואכיפה בעולם פעלו בשיתוף מקצועי עם משטרת ישראל, דבר שאפשר ניהול חקירה מורכבת החוצה גבולות ומשלבת יכולות טכנולוגיות של כמה גופי אכיפה יחדיו, בחזית אחידה ואיתנה מול איומים במרחב זה. מעצר החשוד הבוקר, התאפשר בתום חקירה סמויה בינלאומית, בין היתר בשיתוף ה-FBI שהגיעו ארצה וכן ארגוני משטרה נוספים מכל רחבי העולם, תוך הפעלת כלים טכנולוגיים ברשת, בדגש על ריכוז האירועים וניתוחם במרכז הסייבר הארצי (מס"א) של משטרת ישראל, על אף שביצע את "שיחות האיום" תוך שימוש בטכנולוגיות הסוואה מתקדמות נגד מדינות אחרות, ובכלל זה אוסטרליה, ניו זילנד, ארה"ב וכן על פי החשד - גם בישראל.
איומים מוסדות יהודיים סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד