י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הישראלי שאיים על מרכזים יהודיים ניסה לחטוף נשק משוטרת

מעצרו של הישראלי החשוד כי איים על מוסדות יהודיים ברחבי העולם הוארך בשמונה ימים. במהלך הדיון טענה המשטרה כי הוא ניסה לחטוף נשק משוטרת. אביו של החשוד נעצר אף הוא

החשוד בבית המשפט. צילום: פלאש 90
החשוד בבית המשפט. צילום: פלאש 90

הוארך בשמונה ימים מעצרו של החשוד באיומים טלפוניים על מוסדות יהודיים בעולם, שזרעו בהלה רבה. על פי חשד המשטרה, השיחות החלו לפני כשנתיים שלוש ובוצעו מאות פעמים למוסדות יהודים בארבע יבשות בעולם, כך גם גם בקניונים ושדה תעופה. אביו של החשוד נעצר אף הוא ומעצרו הוארך בשמונה ימים.

במהלך הדיון עלה כי החשוד ניסה לחטוף נשק מאחת השוטרות במהלך שהותה בביתו במסגרת מעצרו, אולי על מנת לפגוע בעצמו. עוד עלה כי לא למד בבית ספר מכיתה א', "הוא כל הזמן היה בחינוך ביתי" אמרה פרקליטתו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-15 ימים "לאור המורכבות, התחכום, והמוצגים שנתפסו" הכוללים חמישה מחשבים, הרבה כרטיסי רשת ואנטנת WIFI, מדיה דיגיטליים ודיסק און קי. "מדובר בפרשיה מורכבת, מסועפת מתוחכמת שנמשכה הרבה זמן. יש הרבה פעולות חקירה לבצע, בנוסף החשוד לא משתף פעולה, מה שמקשה להמשיך בחקירה, סרב לחתום על טופס ויתור עדים" על מנת שיוכלו לפתוח את המחשב ולראות את תוכנו.

על פי החשד, כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי', התקשר באמצעות המחשב למסדות יהודים ברחבי העולם, ניו זילנד, אוסטרליה, ארצות הברית ואירופה ואף בישראל, בהם הודיע באנונימיות על פצצות, מה שגרם לפינוי מבנים, מוסדות, קניונים ואף שדה תעופה, מה שזרע בהלה רבה ואף נזקים כלכליים.

החוקרים מיחסים לחשוד עבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה, נשיאת נשק שלא כדין, סחיטה באיומים, העברת מידע כוזב במחשב, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה, פרסום ידיעות הגורמות בהלה, איומים, תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, ידיעה כוזבת על עבירה מסוג פשע וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות ומטרד לציבור.

עו"ד גלית בש שמייצגת את הצעיר אמרה כי "מדובר בצעיר ללא עבר פלילי שמגיל צעיר סובל מבעיות רפואיות קשות. קיים חשש שמצבו הרפואי משפיע על תפקודו הקוגניטיבי. לאור זאת ביקשנו מבית המשפט שיורה על הפנייתו של הצעיר לבדיקה רפואית. בית המשפט קיבל את טענותינו והורה למשטרה לבדוק את מצבו הרפואי של הצעיר".

השופט עמית מיכלס אמר כי הוא סבור שלא ברור האם כל סעיפי העבירה שיוחסו לחשוד, הם הסעיפים המתאימים, "החשוב הוא, שהחשד הסביר שקיים כבר בשלב זה בתיק החקירה, קושר את החשוד בצורה משכנעת למעשים המיוחסים לו בכל הנוגע לקיום שיחות הידועות בשם "swating", הכוללים אירועים רבים של ביצוע שיחות טלפונים למוסדות שונים ברחבי העולם, כאשר לפחות בחלק מהמקרים גרמו מעשיו של החשוד לבהלה רבה ולתוצאות נוספות". מעצרו הוארך בשמונה ימים עד ליום חמישי הבא.

עו"ד ערן ראו, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האב, אמר בתגובה: "האב ללא עבר פלילי, משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את החשדות. הוא מצוי במצב קשה וכל דאגתו היא לשלומו של בנו לאור מצבו הרפואי המורכב".
האקר סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד