י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם אירופה תתפכח? // עו"ד יצחק שיינפלד

הפיגוע אתמול במרכז לונדון, ליד בניין הפרלמנט הבריטי הדהים את האנגלים הקרים. באנגליה מיליוני ערבים הזכאים לאזרחות מכוח היותם אזרחי הכתר האנגלי לשעבר • האם אירופה תתעורר? / עו"ד יצחק שיינפלד

זירת הפיגוע אתמול בלונדון: צילום: רויטרס
זירת הפיגוע אתמול בלונדון: צילום: רויטרס

הנשיא האמריקאי ה-43 ג'ורג' ווקר בוש, הושבע לתפקידו ב-20 לינואר 2001. מינויו לא בישר טובות ליחסי ישראל-ארה״ב. כאיל נפט לשעבר ויליד טקסס מחוספס בעל אוריינטציה ערבית, הוא לא הסתיר את אהדתו לחברות הנפט הגדולות היונקות את לשד עצמיותם ורווחיהן מנפט ערבי או בבעלות ושותפות ערבית, בעיקר סעודית.

הסיפור על השתמטותו משירות צבאי במלחמת ויאטנם וסיומו את שירותו החליפי במשמר הלאומי בטקסס 6 חודשים לפני תום התקופה לה התחייב, לא הוסיפו לו נקודות והערכה בישראל.

תחילת כהונתו כנשיא באמצע האינתיפדה השניה, ובפרט לאחר כישלון ועידת קמפ דיוויד אותה הוא כינס, גרמה ישירות למיתון ההתערבות האמריקאית באזורנו. ישראל החלה לחוש מבודדת ומנותקת מבן בריתה העיקרי. החששות התאמתו. צוות הבית הלבן בראשות הנשיא החדש שידרו קור, התעלמות ואפי׳ ניצני עוינות. הקונגרס הדמוקרטי היה המשענת האחרונה והיחידה לישראל. בישראל הזיעו.

בבוקר ה-11 לספטמבר 2001, העולם התעורר למציאות חדשה. הטרור האיסלמי פגע בלב ליבה של אמריקה השבעה והמדושנת. בניני התאומים סימלו את עוצמת ״מקדש הכסף״, הוול-סטריט. מרכז הסחר העולמי והבורסה הניו יורקית, הגדולה בעולם.

קריסתם וענני העשן שעלו מההריסות, סיימו וסימנו סוף עידן של התעלמות, החלה התפכחות והכרה במציאות כואבת שמשנה את העולם הישן כפי שהכרנו.

הנשיא הטרי התעשת. ג'ורג בוש ידע לבדל בין האיסלם המתון בראשות ערב הסעודית, מצרים, ירדן והנסיכויות לבין האיסלאם הרדיקאלי אותו החל לרדוף עד חורמה. ביחסי ישראל ארה״ב חל מהפך, עדנה ושיתו״פ. עם ראש הממשלה החדש אריאל שרון, מומחה לבטחון וטרור, בוש ג׳וניור מצא שפה משותפת. הם הפכו לידידים קרובים המדברים בשפה דומה.

שיתופי הפעולה בין גופי הבטחון והמודיעין של ישראל וארה״ב שברו שיאים של שת״פ וחלוקת מודיעין הדדית. המועקה בישראל משלטון בוש הבן, נעלמה והתחלפה בהערכה וכבוד הדדי. מלחמה משותפת נכד הרעים. בארה״ב השכילו להבין מי הבחור הטוב בשכונה ומי הבאד גיי.

באותו זמן, מיליוני פליטים ומהגרי עבודה ערביים החלו להציף את אירופה. הם ברחו בגלל הטרור הפנימי הערבי בארצותיהם. אירופה קלטה אותם בדלית ברירה אידיאולוגית, פתחה את שעריה וסיבכה עצמה לדעת.

צרפת הייתה הראשונה לחטוף. הפיגוע במערכת העיתון הפריזאי ״שארלי הבדו״ לימד את הצרפתים. שחופש הביטוי המקודש! אינו מקובל על אורחיהם ושכניהם החדשים. על ביטוי, וחופש ביטוי משלמים בדם. הצרפתים ההמומים הפנימו בדיעבד, שהכללים השתנו. הבגט אותו בגט. צרפת אינה אותה צרפת.

בלגיה הייתה הבאה בתור ובגדול. ההתחנפות וקליטת מאות אלפי מהגרי עבודה ופליטים ערבים, יצרו שכונות מצוקה ופשע בשולי הערים שהמשטרה מפחדת להכנס לתוכם. לאחר אירועי הטרור בבריסל. כוחות הביטחון נאלצו ״לכבוש״ מחדש את פרברי בריסל ולנסות להשליט מרות וסדר.

בארצות סקנדינביה עקומת הפשע עלתה חדות. שם בחרו בדרך של ״התעלמות״. אסור לכוחות הביטחון לפרט מה חלקם של הפליטים בעקומת הפשע הגואה. שם נאלמים אומר: בתקווה להעלמות הבעיה. בפועל, הימין הקיצוני המטיף לסילוק המהגרים החדשים מתחזק ומאיים לכבוש את השלטון.

אנגליה-לונדון הייתה הבאה בתור. הפיגוע אתמול במרכז לונדון, ליד בניין הפרלמנט הבריטי הדהים את האנגלים הקרים. באנגליה מיליוני ערבים הזכאים לאזרחות מכוח היותם אזרחי הכתר האנגלי לשעבר. פליטים ומהגרי עבודה, בריטניה מסרבת לקלוט, יש להם מספיק. זה חלק מסיבת הברקזיט שבגינו אנגליה נפרדת מגוש האירו.

השאלה שנשאלת באירופה רבתי כיום היא, "עד מתי?"

סקר בקרב ערביי אירופה מעלה, שמעל 50 אחוז מאמינים שעד 2050 אירופה תהפוך לחליפות ערבית שיעית. תוצאת הסקר שסוקר בהרחבה באירופה הדהימה את אירופה והאירופאים שהאמינו וקיוו ל״היטמעות״ של הפליטים וקבלת עקרונות החופש והליברליות האירופאית, בדורות הבאים כמו פליטי העבר.

התברר להם באיחור, שזו הגירה כוחנית, אידיאולוגית, המעוניינת בהשתלטות, הכתבת אורחות חיים ולא בהיטמעות וקבלת העקרונות באירופאים המסורתיים. החופש לדעת, לחיות, להתבטא, לבקר ונוסח החיים האירופאי לצנינים בעיניהם. הם מקדשים מלחמת דת על הציביליזציה המערבית. אירופה והאירופאים שנואים ואויבים למרות פתיחת השערים הטיפול המסור והטיפוח.

אירופה עדיין לא התפכחה לחלוטין. מפלגות הימין הדורשות סילוק מהגרי העבודה והפליטים מתחזקות ומתגברות. ריח מהפך באוויר. בהולנד זה היה קרוב. האם זה לא מאוחר מדי?? בקרוב מאד נדע.
אירופה פיגוע איסלאם טרור לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד