כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הבית הלבן מסכם: שיחות מועילות עם ישראל. נמשיך לדון בנושאים

לאחר ארבעה ימים מסכמים בצד האמריקני את השיחות בהודעה ארוכה, וזאת על מנת לשוב וללבן את הנושאים - כשבראש ובראשונה מונחת על השולחן הסוגיה הנפיצה ביותר: הבניה בהתנחלויות שמחוץ לגושים הגדולים • אז על מה דנו שם?

הבית הלבן מסכם: שיחות מועילות עם ישראל. נמשיך לדון בנושאים
רויטרס

לאחר ארבעה ימים של מו"מ אינטנסיבי חתמו הלילה (שישי) אנשי משרד החוץ את דיוניהם עם בכירי הבית הלבן בוושינגטון. שתי המשלחות, הישראלית והאמריקאית, הביעו סיפוק רב מהתקדמות השיחות ובהודעת הסיכום נאמר כי "השיחות בנוא יימשכו".

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', השיחות עסקו בנושא הבניה בהתנחלויות, ונראה כי הצדדים קרובים לעמק השווה, שלא יכלול בניה מחוץ לגושים ויותר את המצב על כנו כפי שהיא בתקופת אובמה, מה שעתיד לאכזב לא מעט ישראלים ולהקשות על נתניהו להתנל בתוך ממשלתו, בה חברים ליברמן ובנט- שכבר איתגרו אותו בנושאים הללו.

המשלחת הישראלית כללה את ראש הסגל במשרד ראש הממשלה יואב הורוביץ, היועץ המדיני יונתן שכטר ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר. במשלחת האמריקנית השתתף השליח המיוחד מטעם הנשיא טראמפ ג'ייסון גרינבלט, ונציגים מגופי השלטון הרלוונטיים - מחלקת המדינה והמועצה לביטחון לאומי.

מהבית הלבן נמסר עם תום השיחות כי "המשלחת האמריקנית חזרה על חששותיו של הנשיא טראמפ בנוגע לפעילות ההתנחלויות בהקשר של התקדמות לקראת הסכם שלום. המשלחת הישראלית הבהירה כי כוונת ישראל היא לאמץ מדיניות ביחס לפעילות בהתנחלויות, שלוקחת בחשבון את אותם שיקולים. השיחות היו רציניות ומועילות, והן נמשכות".

"הנושאים שבהם דנו שתי המשלחות הם מורכבים ביותר. העובדה ששתי הממשלות הקדישו כמעט שבוע שלם לשיחות עם נציגים בדרג גבוה, משקפת את שיתוף הפעולה הקרוב בין שתי המדינות ואת חשיבות המשימה" הוסיפו עוד.

בבית הלבן אף התייחסו למצבם של הפלסטינים בגדה ואמרו כי "צעדים ספציפיים שיהיו בעלי השפעה מהותית על הכלכלה בגדה המערבית ובעזה באופן שיאפשר לפלסטינים לממש את הפוטנציאל הכלכלי שלהם בצורה מלאה". בבית הלבן אומרים כי "הישראלים קיבלו בברכה את העניין האמריקני במילוי תפקיד שיסייע לקדם סוגיות הקשורות בחשמל ומים באופן שיועיל הן לישראלים והן לפלסטינים, ויאפשר לפלסטינים לנוע לעבר קיום עצמאי בתחומים קריטיים אלה".

הישראלים דנו עם האמריקאים אף בגורל תושבי עזה - "המשלחות דנו בנחיצות של מימוש ההתחייבויות של ועידת קהיר בשנת 2014 מקרב כל הצדדים, באופן שיביא להקלה הומניטרית וכלכלית שתיטיב עם האוכלוסייה, מבלי לחזק את חמאס או את יתר ארגוני הטרור".
הבניה בהתנחלויות גושים שטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד