י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האחיכם יבואו למלחמה

'בחדרי חרדים' חושף: נגיד חרדי החליט להתגייס למען החיילים החרדים והניח סכום כסף גדול לקמפיין תמיכה בהם • בשלב ראשון, פוזרו בערב שבת בריכוזים החרדים בירושלים, פשקווילים המביעים תמיכה בחיילים חרדים: "בחרנו בתגובה חיובית". פרסום ראשון

צילום: מחאות החרדים
צילום: מחאות החרדים

 

סערת גיוס החרדים לצה"ל: מאות עלונים פוזרו בערב השבת ברחובות השכונות החרדיות במרכז ירושלים. תושבי השכונות הופתעו לגלות שהפעם הפשקווילים מביעים תמיכה בגיוס חרדים לצה"ל.

הפשקווילים, בדפוס צבע ועל נייר כרומו, הציגו מקורות הלכתיים שמשתמע מהם לכאורה ערך תורני בגיוס לצה"ל.

באחד העלונים צוטט הפסוק: "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?". בעלון אחר הוצגו חיילים חרדים לומדים תורה ונכתב בו תחת הכותרת: "זו מלחמת מצווה מובהקת" - ציטוט מהרמב"ם לפיו: "זו מלחמת מצווה, זו מלחמת שבעה עממים, בכיבוש הארץ ומלחמת עמלק ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם. ומצוות המלחמה מחייבת כל יחיד, להסתכן הרבה מעבר למה שנצטוונו להסתכן לצורך הצלת יחידים מישראל".

'בחדרי חרדים' פנה לגורמים הקשורים לגיוס חרדים בצה"ל, וכפי שמתברר מי שעומד מאחורי הקמפיין החדש, הוא נגיד חרדי שעד כה לא היה לו כל קשר מובהק לתחום.

גורם המעורה בפרטים אמר ל'בחדרי חרדים': "מי שעומד מאחורי הפצת הפשקווילים, הוא נגיד חרדי ידוע ברחוב החרדי והחסידי. שרבנים, ואדמו"רים מתארחים אצלו רבות. הוא תרם בעבר מספר ספרי תורה לבסיסי צה"ל.

עוד הוסיף הגורם: "אין לנגיד קשר לצבא. הוא ומשפחתו לא שירתו מעולם. אבל לפני תקופת מה הוא נפגש עם עסקנים חרדים העוסקים בתחום הגיוס, שהתלוננו על קמפיין ההסתה נגד חיילים חרדים. הוא החליט לשים סכום כסף גדול לקמפיין למען החיילים החרדים. כעת זה רק התחלתו של הקמפיין. והזמן יעשה את שלו".

כאמור העסוקים בתחום בצה"ל אינם קשורים לקמפיין, אך אחד מהם הגיב ל'בחדרי חרדים' בברכה על היוזמה: "יש כאלה שנמאס להם מהקמפיין הבזוי נגד חיילים חרדים וטוב שיש מי שמראה את הצד החיובי בלי להשמיץ איש".

משה, בחור חרדי שהפיץ את הפשקווילים אמר ל'בחדרי חרדים': "זו הדרך שלנו להשיב מלחמה בעקבות התגברות ההסתה נגד חיילים חרדים. אנו בחרנו בתגובה חיובית ללא אלימות. מרגיש זכות להפיץ את הפשקווילים הללו".

 







חרדקים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד