י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מודעות ענק באלעד: לא לרישום האיזורי

סערת הרישום האיזורי • מודעות כיסו בשבת את קירות העיר אלעד, נגד משרד החינוך ובית המשפט וקראו לתושבי העיר שלא להירשם לסמינרים ברישום איזורי - וכהוראת גדולי ישראל • כל הפרטים

מודעות ענק באלעד: לא לרישום האיזורי

סערת הרישום האיזורי שנחשפה ב"בחדרי חרדים" בעיצומה: מודעות ענק נתלו בערב שבת, בכל רחבי העיר אלעד, וזאת בעקבות מכתבם של גדולי ישראל נגד הרישום האיזורי לסמינרים ונגד החלטת בית המשפט לחייב את העירייה, להודיע על רישום איזורי בעיר.

"בהוראת גדולי הדור אלעד אומרת לא לרישום אזורי", זעקו קירות העיר החרדית, "בימים אלו מנסה משרד החינוך לכפות על תושבי אלעד רישום איזורי לסמינרים, דבר זה נאסר על ידי כל גדולי הדור שליט"א, מרנן ורבנן אשר על פיהם אנו חיים ואשר לאורם הצעד ונלך. כולנו אומרים לא למשרד החינוך ולא נרשמים בשום פנים ואופן ברישום איזורי", נכתב במודעות הענק.

לפי ההשערה המודעות התלו ביוזמת גורמים התומכים במנהלי הסמינרים בעיר והורים, שחלקם מתנגד בחריפות לרישום האזורי.


כזכור, בסוף השבוע נחשף ב"בחדרי חרדים", קול קורא יוצא הדופן שנכתב ונחתם על ידי גדולי ישראל – ובראשם ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שבו הם הבהירו שוב את דעתם נגד הרישום האיזורי בסמינרים.

במכתבם של גדולי ישראל נכתב: "אל ציבור יראי ה׳ בעיר אלעד ידוע מקדמת דנא הנזק החינוכי העלול להיגרם לתלמידות מרישום אזורי לתיכונים, לכן הננו מגלים דעתנו בזה כי אין להורים לרשום את בנותיהן לתיכונים שהרישום בהם הוא רישום אזורי".

כזכור, הסערה הנוכחית החלה, לאחר ש"בחדרי חרדים" חשף את מכתבו של מנהל המחוז החרדי איציק זהב לראש העיר ישראל פרוש, שבו הוא מזהיר אותו, כי אם הוא לא יודיע על רישום איזורי בעיר, הרי שהוא ינקוט בכל האמצעים שברשותו, "ככל שרשות החינוך המקומית לא תעשה כן, משרד החינוך ישקול את צעדיו, ובכלל זה נקיטה באמצעים המנהליים שעומדים לרשותו", כתב זהבי.

בגיבויו של זהבי, עו"ד יואב ללום פנה לבית המשפט נגד עיריית אלעד, לטענתו, העירייה והעומד בראשה מזלזלים בפסק הדין שניתן על ידי בית המשפט לפני כשנתיים, שבו העירייה מתחייבת לקיים רישום איזורי. בעקבות כך - החליט בית המשפט כי על העירייה להכריז לאלתר על רישום איזורי בעיר.

בעקבות כך, המחלקה המשפטית בעירייה – פרסמה הודעה על פתיחת רישום איזורי, אולם כאמור, גדולי ישראל שבו וחידדו את האיסור שבדבר, וחרגו ממנהגם ופרסמו מכתב התומך בראש העיר פרוש, נגד הרישום האיזורי.

כזכור, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי "מי שקובע את הדברים הללו של רישום אזורי זה גדולי התורה והרבנים. בשום אופן לא איזה איש מתוסכל שהוא רוצה לקבל החלטות של בית המשפט".

לדברי גפני: "המשמעות של העניין מבחינת היהדות החרדית, שכולנו נעמוד כחומה בצורה ליד ראש העיר ישראל פרוש, לא יכול להיות בשום פנים ואופן המצב הזה, זה ערעור על כל הסמכות של מערכת החינוך החרדית, לא יקום ולא יהיה הדבר הזה, כולנו עומדים מאחוריו, לא בית המשפט יקבע את ההחלטות איפה יקבע רישום איזורי ואיפה לא".
רישום איזורי אלעד ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד