כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הק.ג.ב. מרק וסוודרים: לייבל'ה סוגר מושב

לייבל'ה חותם את מושב הכנסת בדרשה של מגיד מישרים, צלחת מרק ואחסון הסוודרים - ויוצא למרדף ממוסקבה עד רומא • אל תחמיצו

הק.ג.ב. מרק וסוודרים: לייבל'ה סוגר מושב
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"אני לא מאמין שזה הסתיים", מלמל לייבל'ה לעצמו כשדכדוך קל אופף אותו. לא, אין הכוונה לחג הפורים שחלף או לטיסתו של ליצמן לארץ ניכר. מושב החורף של הכנסת הגיע לדמדומי שקיעה ולייבל'ה ששואב כוחות מבית הנבחרים, מדוכדך. אך טרם יסגר המושב וילכו כל חברי הכנסת לעיסוקיהם. לייבל'ה מתיישב באנחה קלה במזנון הכנסת, שולף עט ודף וכותב לכם - גולשיו הנאמנים, את הסיקור האחרון ממסדרונות הכנסת.

הציץ לייבל'ה לחדרו של חבר הכנסת יעקב אשר וצפה בו מתראיין בהתלהבות מה לרדיו ירושלים. תחילה חלף הרהור אצל לייבל'ה בשל ההתלהבות של אשר, כי ככל הנראה מדובר בהצטרפות לקבוצה המכונה הפלג הירושלמי. אך מסתבר שלא. אשר דיבר על הצעת החוק שלו להציב משקל בכל סופר וסופר, למען ישקלו הקהל הרחב את קניותיהם. לייבל'ה מביא לכם וידיאו קצר מהראיון עם האיש השקול.



תיכף לאחר הראיון ניער אשר את עצמו ועבר לתדרוך האמיתי בפורום החרדים בכנסת. לייבל'ה צפה כיצד יצר אשר לעצמו סוג של קהל מאזינים, ואיך השאיר אצלם הח"כ היקר מטען רוחני רב לקראת סוף הזמן והכנסת.

לאחר דבריו חוצבי הלהבות של מגיד המישרים, קם פורום החרדים לכיוונו של שר הדתות אזולאי והפריעו את סעודתו באמצע אכילת המרק בהכשר בית יוסף ככל הנראה.

הפורום התעקש לקבל ידיעות חמות לפחות כמו המרק, כשהשאלה הבולטת נוגעת לרבנים מבוגרים המוצאים עצמם מפוטרים. השר חייך את חיוכו הנצחי וכך תוך כדי אכילת המרק, השיב בנועם לכתבים הנודניקים וחייך חצי חיוך כתגובה, שלא לומר שלוש תגובות.





לייבל'ה עדיין במזנון, פיהק פיהוק רחב של שביעות רצון. תוך כדי שהוא צופה בזווית עינו בשרוליק ורטהיימר נהגו הצמוד של סגן השר שטס לו לניו יורק.

לידו ישב החתן פנחס טננבאום והשניים האזינו ברוב קשב לאיש הפוליטי של קול חי, איתי גדסי. גדסי ריתק את הקבוצה בתנועות ידיים רחבות.

לייבל'ה שם עצמו כמתעסק בצלחת המרק הריקה מולו, כשלמעשה היטה אוזן ושמע על רקיחת כמה הסכמים וסידורים כלשהם עם כבל וגאוטה. יתכן שהיה שם גם סירוב לערוך את עיתון 'יום-ליום', אך על כך לייבל'ה לא חותם.





שרים וחברי כנסת רבים (אלו שנותרו בארץ) עמדו השבוע בתור: הסיבה - יצירת הפאר של שלום ירושלמי, יוסי אליטוב ואריה ארליך הנקראת "ברגע-האמת". הספר כולל סיפורים מיוחדים על אישי ציבור ועל קרבתם לרבי מלובביץ' זצוק"ל.

כל חבר כנסת שקיבל לידיו את הספר, תיכף העלה ציוץ עם תמונתם של השניים המעניקים לו אותו. הספר הפך לויראלי ברשת ורב מכר בחניות הספרים. רק ספק אחד נוצר לו לליבל'ה, האם לקרוא את הספר בזמן הקרוב, או להשקיע את הזמן בקריאה של עיתוני החגים.






לייבל'ה הבחין כי לא כולם קיבלו או לכל הפחות הצטלמו עם הספר המשובח של ארליך ואליטוב.
לכן לייבל'ה בעזרתו האדיבה והפעם של הגרפיקאי, הכין לכם תמונה לשימוש רב פעמי בכל בית בישראל. הוראות ההרכבה בפנים.





לייבל'ה הכניס את הדפים לתיקו ומיהר במסדרון לכיוון היציאה, במסדרון הבחין לייבל'ה ביו"ר הוועדה לפניות הציבור חבר הכנסת ישראל אייכלר, לאחר שנפגש עם אלי ביר ואלי בין וגרם למד"א להתאחד עם 'איחוד הצלה'. על פניו של אייכלר היה נסוך חיוך שסיפר יותר מכל כי הדיון היה מעמיק ופורה. לייבל'ה מאחל לקוראיו שלא יזדקקו לא לאלי בין ולא לאלי ביר ועל אחת כמה וכמה שלא לאייכלר.





במורד המסדרון הבחין לייבל'ה ביו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים לייזר ראוכברגר, משוחח נמרצות עם האסטרטג החתן ארי גלהר. לייבל'ה חלף על פני השניים כשחיוך קל מרפרף על פניו, תוך שהוא מפטיר לכיוונו של ראוכברגר. "מה שתסגור עם ארי, יהיה מקובל גם עלי...".





ממש מול היציאה נצפה הכתב הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה, שסיים עבודת סיקור יסודית ומעל הכל אלגנטית מאד, כשהוא מרים את ידו כמשה רבינו בים סוף ומבצע סלפי (הכתב, כן?). לייבל'ה הבחין בעצבות מה על פניו של הכתב. האם משום שסיים עונה קשה מושב הכנסת ועבד חמישה חודשים מתישים? לייבל'ה משער שהעננה שחלפה על פני הכתב, היא משום שבמושב הקיץ הבא, לא יוכל גרודקה ללבוש את שלל הסוודרים המגוונים שלו, ששימשו אותו נאמנה במושב החורף שחלף.





בשער לבניין הכנסת, מצא לייבל'ה את היועץ הנמרץ ר' יעקב איזק היוצא לאחר עוד חורף מפרך. הקושי הגדול ככל הנראה של איזק, הוא התיזוז הבלתי פוסק בין ליצמן לברקת שכמעט פיטר את אפשטיין, ובסופו של דבר הסתפק בשימוע.





לייבל'ה הניח את תיקו וחיכה לנהגו הצמוד (אגד, תודה ששאלתם) ותהה לעצמו, מדוע זה משכן הכנסת נראה כשהוא ריק כמו ישיבה שיצאה להפגנה? מיד התבהר לליבל'ה העניין, חו"ל. חברי הכנסת היקרים (מאוד), נמצאים בארצות ניכר ופזורים במקומות שונים בתפוצות. תיכף שלף לייבל'ה את מכשירו האישי ונתן הוראה לצוותו המסור הפזור בכל חלקי תבל, כי יעביר לו ולקוראיו הנאמנים את קורות אנ"ש בחוצה לארץ.

ברומא תהיה עיתונאי
את דיווחיו מחו"ל פותח לייבל'ה בפולין. שם בעיירה בליז'ענסק בשבילי הציון של ר' מיילך זצוק"ל. נראה סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא (לייבל'ה קצת התקשה לזהותו ללא כובע ועטוף בסוודר עבה). לייבל'ה נודע כי במקום נערך מפגש צמרת בין שפירא - צאצא בעל ההילולא - לבין הראיס של אלעד, ישראל פרוש. פרוש מלמל תפילה נרגשת. ליבל'ה אינו בטוח, אך נדמה היה כי בתפילת הסיכום נשמעו המילים 'רישום איזורי'.








אותו שפירא נצפה בשעה מאוחרת בלילה בעיר טשערנוביץ באוקראינה. שפירא תר אחר מקום עם אוכל כשר וכנראה התפלא כיצד זה אין סניף של 'שלויימל'ה' בארץ הקברים. מסתבר כי לאחר שביקר בציונו של ר' ישראל מרוז'ין, תפס אותו רעב ושפירא הליטאי הגיע לבית חב"ד המקומי באמצע הלילה בחיפוש אחרי אוכל משליח חב"ד במקום. לייבל'ה תוהה מדוע לא צלצל לזייברט שימליץ לו על מסעדות מצויינות בארץ הניכר.

לייבל'ה שפשף עיניו בתימהון למראה המחזה ההזוי: בחנות 'פלאפל' בקראקא נצפה הנגיד הצעיר, החתן אברומי זופניק. אברומי נראה בחברתו של הרמ"ט של איייכלר לאחר שהשתטחו השניים על קברי צדיקים. לייבל'ה אף מציין שהשבוע נצפה הרמ"ט המדובר בערוץ 2 מספר, כי הם מקבלים 600 פניות ביום, לייבלה מוסיף פנייה לרמ"ט לבל יגזים, בכך מסתכמות הפניות לסך של 601 ליום.





ולסיום הידיעות מאירופה הקרה: לייבל'ה מביא ידיעה על שמעון לוי מנכ"ל ארגון 'שמעיה', שיצא עם קבוצת חסידי גור למסע של שבוע בקברי צדיקים. באחד מימי הטיול הגיעו לסעוד ארוחת ערב אצל הרב בולד בלבוב, וכך תוך כדי ארוחה חסידית למהדרין, המטיילים האזינו שעה ארוכה לשיעור מוסר וחסידות של הרב בולד.

מפולין טס לו לייבל'ה לרומא, שם התקבצו רבים לכנס 'מרכז רבני אירופה' בניצוחו של עורך חדשות 'משפחה' אליעזר שולמן. עיתונאים רבים מארץ הקודש יצאו לסקר את הוועידה הקובעת סדר יום באירופה ומביאה שורה של החלטות שעוד ידובר בהן רבות.

ברחוב העיר הבחין לייבל'ה בקבוצה המדוברת. יוסי צלניקר- קול חי, יוסף אלקובי- יום ליום, איציק מן 'בחדרי חרדים', יצחק נחשוני- מרכז הענינים, אליעזר שולמן 'משפחה', שרון גושן –col, וחזקי עזרא מעיתון 'בשבע'. הכתבים ביצעו סלפי כמיטב המסורת, כשעל הסלפי מנצח כתב הברנז'ה, איציק מן. לייבל'ה מרגיש מעט בשוליים כשהוא לא נמצא בתמונה.





המנצח על כל הכבודה, הרי הוא שולמן. נצפה מקיים את הפתגם 'ברומא תהיה רומאי' והתיישב לתמונה על כיסא עתיק ששימש את הקיסר כנראה (הקיסר הרומאי, לא ההוא מהעיר אלעד). לייבל'ה משער כי התמונה תפאר כנראה כתבת חג מורחבת במגזין הידוע.





טרם יחזור לייבל'ה לדיווחים שוטפים מארץ הקודש, נותרה לו עוד ידיעה אחת מרוסיה הקפואה. במוסקבה החרדית נראה השבוע סופר 'המודיע' הרב ישראל טירנואר. ללייבל'ה נודע כי הרב חיפש כסוכן ק.ג.ב ממש, אחר מקום בו יוכל להדפיס את העיתון. 'יגעת ומצאת תאמין' כך נאמר במקורותינו, אכן נמצא האיש החפץ בעילום שמו שהדפיס בפורמט קטן את העיתון. כך יכול הי הסופר המהולל לעיין בעיתון 'המודיע' מאותו היום.





בשדה התעופה ההומה אדם הבחין לייבל'ה במשה גלסנר מ'קול ברמה' ואבריימי לוריא הכלכלי של 'המבשר', האיש שבדרך כלל נחבא אל הכלים. גלסנר הסביר ללוריא כי העיר בה הוא מתגורר לעת עתה, הלא היא ביתר. נמצאת במצב כלכלי מעולה. לייבל'ה היטה אוזן משוכנעת והוא בקרוב יעבור לביתר, או לכל הפחות ירכוש שם דירה.



המבדיל בין קודש לחו"ל
כדי להפריד בין חוצה לארץ לארץ, יש לתת לקורא הממוצע ידיעת מעבר. כך למד לייבל'ה בפירוש בשיעור לעיתונאים מתקדמים בזמנו.

בעוד ישיבת מיר מבוקרת על ידי פקחי משרד החינוך פגש לייבל'ה בסמטאות בית ישראל את חבר הכנסת יעקב אשר מגיע לבקר ולשוחח עם בנו הלומד בישיבה. לייבל'ה מצדיע לחבר כנסת הבולדוזר שמצא זמן להגיע למרות עבודות הכנסת והתדרוכים.





אכן לייבל'ה מצא ידיעה כזו, ואין כמו זייברט כדי לטשטש את הגבולות. השבוע הגיע ראש העיר לכתיבת אותיות בספר התורה בבית הכנסת 'תפארת יצחק' דספינקא, זייברט כובד ראשית במשקה מכד הכסף השמור לאדמורי"ם בלבד. ראש העיר אף הוזמן לשבת בכיסאו של האדמו"ר, כשהרבי עצמו מסתפק בכיסא פשוט יותר. לייבל'ה רק אומר כי כיסא של אדמו"ר זה יפה וטוב, אך בואו נראה את זייברט מפנה את כיסא ראש העיר.





'אין כמו ארץ הקודש' הרהר לייבל'ה לעצמו שהוא נושם את אווירא דארץ ישראל המחכים והאביבי. את האוויר הנקי הכתימו סלסולי סיגר שהוחזק בידיו של יצחק נחשוני. המקום, סיור בשפיר- המקום המדובר המיועד לבנייה. נחשוני העיף טבעות עשן לכל עבר וסיפר לכל השואלים כי הסיגר שבידיו אינו כמו הסיגר המפורסם של מילצ'ן, וכי הוא עולה כמה שקלים בודדים.





אפרופו יישובי נישה. לייבלה קפץ לעיר הבאבות הידועה נתיבות. שם נראו הכתב הכלכלי של 'התאגיד' עקיבא ווייס, לצידו נראה מנכ"ל מוסדות בבא סאלי, גואל ועקנין. בעבר השניים כיהנו יחד ככתבים פוליטים. כעת אחד מהם כלכלן והשני עושה כסף.





ואם כבר הזכרנו כתבים זרים: לייבל'ה שמע כי השבוע הכתב החרדי מיכאל שמש קיבל את דרגת סמ"ר. מפקד גל"צ ירון דקל וראש מחלקת החדשות, אבי ברזילאי. העניקו לו את העיטור. לייבל'ה מצדיע בהיחבא, לבל יבחינו אנשי 'הפלג הירושלמי' בהצדעה, ויזעקו לעבר לייבל'ה בגרון ניחר, כי חרד"ק הוא.





ומעיטורו של כתב גל"צ לעיטור חשוב לא פחות ויהיו שיגידו אף יותר. כתב ה'חצרות' משה ויסברג קיבל השבוע עיטור לאחר שנפרד בדמעות ממכשיר ה'בלקברי' שלו. וייסברג מעיד כי הוא היה 'פריק' של המכשיר וכי לא היה מכשיר של החברה, שלא עבר תחת ידיו בשבע שנים האחרונות. לייבל'ה מקווה שיעברו על ויסברג עוד שבע שנות שובע גם עם המכשיר החדש, 'גלקסי' מתקדם ומוגן תחת כל ההגנות והכשרויות.

טרם תתחיל תקופת ספירת העומר, החתונות רצות בזו אחר זו. כך הגיעו השבוע לאולמי 'האחוזה' במודיעין לחתונת בתו של עורך הדין משה שמעוני מנכ"ל שלוחת הקריה האקדמית 'אונו' בירושלים, נכדו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. בין המשתתפים, השרים נפתלי בנט וכמובן אריה דרעי. באירוע נראה מי שכנראה יהיה שר בעתיד - הלא הוא ניר ברקת. לייבל'ה מאחל מזל טוב ובניין עדי עד.





אמן הרגש מוטי שטיינמץ, לא הפסיק להרקיד השבוע ב'אבניו' בחתונת בתו של הרב איפרגן 'הרנטגן' לאחר מכן, גם הגיע מוטי למאפיית מצות ביישוב 'קוממיות על מנת לאפות מצות עבורו. שטיינמץ שמצליח להכניס רגש בכל דבר שבקדושה, הצליח גם לעשות זאת במאפיית המצות. הזמר הנודע הצליח לארגן בקלות ארוחת בוקר קלה במאפייה, לייבל'ה שמע כי האמן שוקל אף לצלם 'קליפ' מושקע - וככל הנראה קצר, במשך ח"י רגעים.



מזל טוב
ביום שלישי השבוע ראש חודש ניסן, יחגוג הראיס של מודיעין עילית יעקב גוטרמן, את שמחת החתונה לבתו. השמחה תיערך באולמי 'היכלי הפאר' בבני ברק בהשתתפות גדולי ישראל, רבנים וצמרת העסקונה החרדית מכל גווני הקשת. גוטרמן אף נצפה השבוע מתחדש לחתונה ולפסח בכובע חדש, כיאה לראש העיר של האברכים. לייבל'ה רכש אף הוא כובע לחג והספיק לתעד את ראש העיר.





בעוד דובר חסידות 'בעלזא' העסקן יהושע (שייעל'ה) וינברגר מתכונן לחתונת בתו הגדולה. התבשר לייבל'ה על הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה עוד זוכר לפני חמש וחצי שנים, את ה'קידוש' של הבת הקודמת בזמנו ב'בית פנחס' בבני ברק. לייבל'ה חפץ עד מאד לבוא גם השבת לקידוש בבני ברק, אך לא מצא היכן לשהות בלחץ החג המתקרב. על כן הסתפק לייבל'ה בלברך את האב הנרגש במיני-קידוש שערך האב המאושר, בחמישי האחרון בבית המדרש בעלזא, כאשר לשולחן השמחה מוגשים 'הערינג' ושאר מעדני זהבה.





ברכת מזל טוב שלוחה לעורך הדין אברהם יוסטמן האיש והקמ"ח, לשמחת אירוסי בנו עם בתו של שמשי גרוסברגר יו"ר איחוד הצלה ביתר. לייבל'ה עדיין זוכר את הבן מגיע יחד עם ה'חברותא' בין הסדרים בישיבת 'סלונים'. הבן הגיע לסעוד במסעדת הדודים לבית דיישט, השוכנת במאה שערים. היטב זוכר לייבל'ה כי ברגע בו נשלפה פחית ה'מרינדה' מהמקרר כמעט ופרחה נשמתם של האחים דיישט באחת. השתייה השיבה ככל הנראה את רוחם של לומדי התורה כפי שנאמר כבר, אם אין קמ"ח אין תורה.

אחדות בין תחנות הרדיו נרשמה השבוע בפנקסו של לייבל'ה, האירוע הוא בר המצווה של מזכ"ל איגוד מנהלי הישיבות שלמה ברילנט. הבר מצווה נערכה בליל שישי בבית שמש. לייבל'ה הבחין כאמור באחדות תקשורתית, כך ליד שולחנות האוכל הבריא, נצפו בצלאל קאהן, אבי בלום ולידם אריאל דרעי.








איתרע מזלו של ברילנט ככל הנראה, זאת בשל העובדה שפרוש לא היו אצלו בשמחה. לא רק עתה גם בעבר בשמחת הברית בשנת תשל"ט (כן, לייבל'ה היה כתב גם אז). בזמנו שלח הרב מנחם פרוש זצ"ל מברק בו כתב כי נבצר ממנו להשתתף והוא שולח את מתנתו 200 לירות למזל וברכה. אף עתה שהה בנו, שמתברר כממשיך דרכו ,בחו"ל. הבן שיגר אף הוא מברק ובו איחולי מזל טוב.





ברכת מזל טוב שלוחה גם לגיטריסט היקר, מוישי שילץ. לשמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח ברכות חמות מעומק הלב.

ולסיום, לייבל'ה מקנח בידיעה על איש העסקים, צביקה כהנא. צביקה חנך השבוע את חנותו החדשה 'פשוט טעים'. לייבל'ה עדיין לא הגיע למקום כדי לטעום, אך בכל אופן הוא יודע לספר כי מדובר בחנות בכשרות הרב רובין, הכוללת טוסטים חלביים מהליגה הראשונה. החנות ברחוב הרב קוק כבר קיבלה את ברכתו של הרבי ממעז'יבוז שהגיע למקום לברך את צביקה ושותפו לחנות שייקה וולס, הרבי חנך את החנות לשמחת כל החסידים.



לייבלה רכילות חרדית יעקב אשר הכנסת מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד