כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משבר התאגיד: "הסכמה של כחלון או בחירות"

האם מדינת ישראל הולכת לבחירות? לפי יו"ר הקואליציה, אם כחלון לא יוריד את ראשו ויסכים שהתאגיד לא יקום - הרי שיהיו בחירות • העימות המלא בין ביטן לפולקמן

צילום: Amit Shabi/POOL
צילום: Amit Shabi/POOL

משבר התאגיד יוכרע מחר בישיבת ראשי הסיעות, כך ההערכות מדברות ובינתיים באולפנים, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ממשיך להנפיק כותרות, "זה או הסכמה של כחלון או שנלך לבחירות", אמר ביטן הערב בערוץ 2, בעימות שהתקיים בינו ליו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן.

לדבריו של ביטן: "אני לא אומר שהתאגיד לא יקום, אלא שאנחנו עומדים על דעתנו שהתאגיד לא יקום. שוחחתי עם ראש הממשלה - הוא חולה, באמת. אנחנו מצפים מכחלון ללכת לקראתנו, מיליון איש בחרו בנו בכדי שנשפיע, לא שנלך אחרי כחלון ובנט, הגיע הזמן שהליכוד ישפיע על מה שחשוב לו".

פולקמן הגיב לביטן: "קואליציה זה ענין של שותפות, כמו שלכם יש עקרונות גם לנו יש, לא נסכים שבגלל השינויים האלו ברגע האחרון יצטרכו להחזיר לכל ישראל את האגרה. הייתה פגישה וסוכם שהתאגיד יוקם, כפי שסוכם, ומקביל סוכם על חוק תקשורת. מה שבטוח שהעיסוק הלא נפסק בנושא הזה - הוא לא לעניין".

"התאגיד הוא רפורמה שהובלה על ידי נתניהו וארדן והושקעו בה עד היום מיליארד ומאה מיליון שקל", הוסיף יו"ר סיעת כולנו.

"בזמנו ההחלטה הייתה נכונה להקים את התאגיד, לא הייתה אפשרות לדאוג לרשות השידור להתייעל, ועם הזמן התברר שזה אפשרי", התערב ביטן לדבריו, "המינוי של גאולה אבן מלמד שהם מנהלים את העסק כאילו זה אחוזה פרטית שלהן, מקבלים 700 מיליון שקל והם עושים מה שהם רוצים".

על ההליכה לבחירות אמר יו"ר הקואליציה: "אנחנו לא הולכים על שום דבר לבחירות, מי שהולך לבחירות זה כחלון, אם כחלון לא ילך לקראתנו – יהיו בחירות", הצהיר.

פולקמן השיב כי "אף אחד מהציבור לא מאמין שילכו לבחירות בגלל התאגיד, ואם ילכו לבחירות וראש הממשלה יחליט לפרק את הממשלה – זה לא על התאגיד, שיהיה ברור, למה איך ולמה? - זה בהחלטתו, יש קואליציה מצויינת, ממשלה ימנית וחברתית, אין סיבה לפרק אותה".

לדבריו, "אנחנו לא מגיני התאגיד, מדינה צריכה להתנהל בשיקול דעת, את יודעת כמה פעמים היו דיונים וסיכומים? המספרים לא השתנו והציבור יודע ולא רוצה לחזור ולשלם אגרה", אמר למגישת התוכנית בערוץ 2.

לסיכום אמר: "היו סיכומים שהתאגיד יפתח, כל חודש של דחייה זה עשרות מיליונים, אנחנו את הכסף הזה רוצים לקצבאות נכות, למחיר למשתכן ולחיסכון לכל ילד". ביטן הוסיף לסיום כי: "זה או הסכמה או בחירות".

יותר מאוחר הוסיף: ״לאוצר לא אכפת לזרוק 700 מליון שקלים כל שנה על התאגיד בעוד קשישים ונכים בקושי מתקיימים מקצבאות רעב, אותו אוצר דוחה פעם אחר פעם כל יוזמה להעלאת קצבאות הנכות אבל מגן בחרוף נפש על קומץ צפונבונים".

עדכון: 11:59
התאגיד דוד ביטן בנימין נתניהו משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד