י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פורסם שמו של השוטר שנגח בפלסטיני

שוטר היס"מ, משה כהן. נחקר במח"ש בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, וזומן לשימוע לקראת פיטוריו

פורסם שמו של השוטר שנגח בפלסטיני
השוטר בועט בפניו של הנוסע, צילום מסך

יומיים לאחר שנחקר במחלקה לחקירת שוטרים, הותר לפרסום זהות השוטר שתועד בשבוע שעבר נוגח בראשו של נהג משאית פלסטיני, בשכונת וואדי ג'וז בירושלים.

שוטר היס"מ, הוא משה כהן. בן 34 המשרת ביחידת הסיור המובחרת של משטרת ירושלים. הוא עוכב ונחקר במח"ש בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש.

על פי החשד, ראה השוטר את נהג המשאית ששלושה ימים מוקדם יותר התנגש ברכבו. השוטר ניגש אליו שוחח עימו וביקש ממנו פרטים מזהים. בשלב מסוים נגח השוטר בפניו, והחל לבעוט בו ולהכותו בחלקים שונים בגופו.



על פי החשד בהמשך היכה השוטר אדם נוסף שנכח באזור וצילם את האירוע. בתום החקירה המחלקה לחקירת שוטרים, שוחרר החשוד למעצר בית והתיק הועבר לבחינת פרקליט לקראת קבלת החלטה בעניינו. ביום שישי המפכ"ל רוני אלשיך זימן את כהן לשימוע לפני פיטוריו.

בהמשך שלח אלשיך אגרת למפקדי ושוטרי משטרת ישראל, בה כתב: "ראינו כולנו מול עינינו אירוע חמור בו שוטר יס"מ ממחוז ירושלים, תקף נהג משאית שלטענתו פגע במכוניתו הפרטית מספר ימים קודם לכן".

עוד הוסיף "מכיוון שכבר בבדיקה הראשונית קשה היה למצוא הצדקה בתרחיש כלשהוא להתנהגות של השוטר - הוא הוצא מידית לחופשה כפויה. בעקבות ממצאי הביניים של חקירת מח"ש והודאת השוטר בעובדות שיוחסו לו, הוחלט להזמין את השוטר לשימוע, לשם שקילת פיטוריו".

המפכ"ל אלשיך כתב כי "זהו אירוע חריג שאין לו מקום במשטרת ישראל ולצערי הוא גורם עוול לעשרות אלפי שוטרים הפועלים לילות כימים למען ביטחונם האישי של אזרחי ישראל ופוגע שלא בצדק בדימויים בציבור. יום יום אני נחשף לתודות ולביטויי הערכה של אזרחים על מסירות ומקצועיות שוטרים, על יחס אנושי וגישה שרותית. לצערי, אירוע קשה אחד, מטיל דופי בשוטרים רבים ומסורים אלה".

"אנו ארגון אוכף חוק, שמוטל עליו לא פעם להפעיל כח לצורך אכיפת החוק, לכן עלינו לשמש דוגמה ומופת בסובלנות ובכבוד כלפי כל אדם ולפעול על פי החוק ועל פי ערכי הארגון. בניגוד לטעויות מקצועיות, או טעויות שבשיקול דעת שראוי שיקבלו גיבוי ושימשו בסיס ללמידה ושיפור עתידי, הרי שנטישה בוטה של ערכים, לא תוכל לקבל גיבוי משום סוג. נמשיך לפעול יחד, בשליחות ומסירות, תוך נחישות והקרבה לצד אנושיות, חמלה והקפדה על כבוד האדם וזכויותיו", סיים אלשיך.
שוטר יסמ פלסטיני פגיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד