ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

זעם על הפגנה באושוויץ: חילול זכר הקדושים

צעירים אירופים התערטלו בפתח מחנה ההשמדה אושוויץ, במחאה נגד המלחמה באוקראינה • רבה של פולין: "חילול זכרם של כל אלו שנרצחו במחנה"

אושוויץ. צילום: ויקפדיה
אושוויץ. צילום: ויקפדיה

חבורת חוליגנים אירופית, חיללה את זכר קדושי אושוויץ הי"ד. חבורה צעירים ממדינות שונות באירופה, הגיעה בערב השבת לשער מחנה ההשמדה אושוויץ, כדי להפגין נגד המלחמה באוקראינה.

11 בני החבורה, שחטו כבשה בכניסה למחנה, ואז הסירו את בגדיהם וקשרו את עצמם בשלשלאות ברזל ליד השלט "העבודה משחררת". הם הציתו מדורה ותלו שלטים עם המילה "אהבה". המפגינים צילמו את עצמם והתכוונו להפיץ את התמונות ברשת.

אנשי הבטחון של מחנה אושוויץ סגרו בתחילת האירוע את המקום, קבוצות ישראליות שאמורות היו לבקר במקום התבקשו להישאר בתחומי מגרש החנייה, עד למעצרם של המפגינים,

הם עיכבו את המפגינים והזעיקו את המשטרת המקומית, שהעבירה אותם למעצר במטרה לברר את המניעים שמאחורי ההפגנה,

דוברת משטרת אושוויצנ'ים, מלגורז'טה יורצקה, מסרה לתקשורת: "מדובר בשישה אזרחי פולין, ארבעה בלארוסים ואזרחית אחת של גרמניה, אנו אוספים את כל הראיות הקשורות במקרה הזה, אנו מתכוונים להודיע לתביעה בפולין על האירוע, ונגד המפגינים יוגש ככל הנראה כתב אישום בגין חילול אנדרטה או אתר עם ערך היסטורי נדיר".

דובר מוזיאון אושוויץ-בירקנאו, ברטוש ברטיזל הוסיף, "אנחנו המומים לנוכח התקרית הלא שגרתית, אנו נגיש תלונה למשרד התובע הכללי. אנו בהלם מוחלט וזועמים על הנסיון להשתמש באתר הזכרון הזה למחאה שמחללת את זכר הנרצחים".

הרב הראשי של פולין, מיכאל שודריך, גינה בראיון לסוכנות הידיעות AFP את ההפגנה: "כל שימוש באושוויץ-בירקנאו להצהרות פוליטיות או מוסריות, מחלל את זכרם של הנרצחים", קבע.
אושוויץ הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד