י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

במקום בחומרות - תשקיעו במתנה לאשה

הגאון הרבי מאיר מאזוז, התייחס להכנות של ערב פסח וקבע שאין להחמיר בהידורים על חשבון שמחת החג של עקרת הבית

במקום בחומרות - תשקיעו במתנה לאשה

בשיעורו השבועי התייחס הערב (מוצאי שבת) הגאון הרבי מאיר מאזוז, להכנות של ערב פסח ולחומרות בעניין. לדבריו "אין להחמיר בהידורים ועדיף לחסוך למתנה לאשה".

"יש כאלו רוצים להחמיר בפסח, בסדר גמור", אמר, "אבל על חשבון שמחת החג של אשתו, אסור לעשות את זה.

"התורה אומרת ושמחת בחגך, אתה ובנך ובתך ועבדיך ואמתך" ציטט, "ויש כאלו אפיקורסים חושבים, אתה רואה התורה שכחה להזכיר את האשה, אבל התורה אמרה "ובנך ובתך" מאיפה באו? לא מהאמא? והנה התורה אמרה עבדך ואמתך, בשפחה מתחשבת ובאמא לא? לא יעלה על הדעת, אלא התורה אמרה "זכר ונקבה בראם ויקרא את שמם אדם", האיש והאשה זה אחד, כשהתורה אמרה אתה - כללה גם את הגבר וגם את האשה".



"אמרו חכמים במה משמחה בבגדי צבעונין, ואם יש לו כסף יקנה לה תכשיט לחג. מעשה עם הרב עובדיה, הלכו הילדים שיהיו בריאים לקנות לה תכשיט. מצאה משהו יפה, כמה עולה? 3000 דולר, יקר מאוד, קנתה משהו אחר, באו הילדים סיפרו לאבא, אמר להם קחו כסף תקנו לה, הביאו לרב שם אצלו בכיס, אחרי הקידוש הביאה לה, קחי זה מתנה לחג".

הרב מאזוז התייחס גם לחומרות ואמר: "אל תעשה חומרות שאין בהן ממש, והאשה עובדת שלשה חודשים כמו חמור, ואחר כך מסכנה. יש פירוש "בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים" עם ישראל היו צריכים לעבוד במצרים 400 שנה, ובסוף היו רק 210, למה? באו הנשים אמרו אנחנו נשלים, אנחנו נעבוד כל שנה שלש חדשים, נקרע את עצמנו, ונשלים את העבודה".
הרב מאיר מאזוז חומרות בפסח מתנה לאשה שיעור השבועי תכשיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד