כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הסיבה לפיצוץ: מלאכי העליב או חשף שחיתות?

מקורות בוועדת ההנחות בארנונה בבני-ברק מאשימים את נציג "בני תורה - עץ" ביצירת פרובוקציות, העלבת עובדת ציבור ופיצוץ הישיבה • מלאכי מצידו טוען: הצגתי חשדות לשחיתות ומתן הנחות למקורבים, ובשל כך פוצצה הישיבה

נציגי עץ בעיריית בני ברק מלאכי ורוחמקין. צילום: יהודה פרקוביץ
נציגי עץ בעיריית בני ברק מלאכי ורוחמקין. צילום: יהודה פרקוביץ

לאחר מאבק ארוך שהגיע עד בג"צ, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הצליח נציג "הפלג הירושלמי" מטעם סיעת "בני תורה - עץ" בבני ברק משה מלאכי להתמנות כחבר בוועדת ההנחות בארנונה בבני ברק - כעת, הגיע הפיצוץ.

בשבוע שעבר פוצצה הישיבה, בלי שהתקבלה הכרעה בנוגע למשפחות רבות הממתינות לקבלת אישור להנחה בחשבונות הארנונה. על הסיבה לפיצוץ חלוקות הדעות. מקורות שהשתתפו בישיבה מסרו כי כך אירע אחר שמלאכי השתלח בעובדת ציבור שפרצה בבכי, וכמחאה על כך סיימו הדיונים. מלאכי לא מכחיש את האירוע, אך טוען כי העובדת שנפגעה היא זו שפוצצה את הישיבה בעקבות שאלות קשות שהעלה, בהם ריח של שחיתות.

על פי המקורות, התחוללה דרמה של ממש כשהישיבה פוצצה ללא קבלת החלטות. לטענת חברי הועדה כאמור, "מלאכי השתלח ופגע באחת העובדות מה שגרם למהומה ופיצוץ הדיונים. בגללו, מאות משפחות סובלות". אחד מהם מוסיף - "הוא מנסה לעכב את ההנחות בארנונה הניתנות למשפחות שמוציאות הון בטיפולי פוריות ועוד. ביום חמישי נחצה קו אדום בוועדת ההנחות שגרם לפיצוץ הישיבה. מדובר בהתנהגות בוטה וחסרת רסן של חבר חדש שצורף לאחרונה לוועדה, ומאז כל ישיבה נהפכה לגהנום. התנהגות פוגענית דורסנית וחסרת רסן שהגיעה עד כדי דמעות של אחת מהיושבות בוועדה לאחר ששפך את דמה ברבים מה שגרם לפיצוץ הועדה".

לדבריהם: "אלו שמשלמים את המחיר להתנהגות גועלית זו, הן מאות משפחות שממתינות שבועות ארוכים להחלטות הועדה ע"מ לקבל את ההנחה המגיעה להם, ביניהן משפחות חד הוריות, אלמנות ומשפחות נזקקות עם הוצאות רפואיות שונות. אותו ברנש מטורף שצורף כחבר בוועדה חתום בין שאר מעלליו על סבלם של מאות משפחות. הגיע הזמן להוקיע אותו קבל עם ועדה. לכל תעלול יש גבול".

משה מלאכי, חבר המועצה מסיעת "בני תורה - עץ" טוען מנגד: "במהלך אותה הישיבה פניתי אל היועץ המשפטי של העירייה בטענה כי מספר לא מבוטל של תושבי בני ברק אושרו על ידי הוועדה לקבלת הנחה בארנונה, ואף על פי כן קיבלו מכתב רשמי לביתם מטעם העירייה כי בקשתם להנחה בארנונה נדחתה. מנהלת מחלקת ההנחות בארנונה שלא הסכימה להתמודד עם הטענות הקשות פוצצה את הישיבה בתואנות שווא כביכול מאן דהוא פגע בה באופן אישי, אך לא כך הם פני הדברים, התרעתי על שחיתות וזו הייתה תגובתה".

לדבריו, "לפיצוץ הישיבה קדמה סדרת התנהלויות כושלות וחמורות, שגם אותן העליתי במהלך אותה ישיבה ובישיבות הועדה שקדמו לכך, לפני היועץ המשפטי ובפני חברי הוועדה. כל ניסיון לטשטש את חומרת הדברים במסווה של טענות אישיות כלפיי, זו הטעייה חמורה שמזיקה לתושבי העיר החלשים, ומעידה כי קורים דברים חמורים ונעשים ניסיונות טיוח שאין מקומם בין שומרי תורה ומצוות".

ברקע הדברים, לפני מספר חודשים מלאכי שיגר מכתב חריף עם טענות קשות ליועמ"ש של משרד הפנים יהודה זמרת ולמבקר המדינה יוסף שפירא, בטענה כי עיריית בני ברק עושה עושק לעניים ומיטיבה עם העשירים בוועדת ההנחות בארנונה. וכי הועדה לא מתנהלת עם רישום פרוטוקול בדיוני הועדה.

מלאכי מתייחס בשיחה עם "בחדרי חרדים" למכתב ששיגר ליועמ"ש של משרד הפנים: "עד למינוי שלי כחבר בוועדת ההנחות בארנונה מטעם האופוזיציה לא התנהלו רישומי פרוטוקולים בישיבות הוועדה, אלא נכתבו עוד קודם ישיבות הוועדה, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הנוהל התקין הנדרש בסוגיות חמורות כאלו, ועלול להעיד על כוונות שאינן טהורות במהלך קבלת החלטות הוועדה. רק לאחר שפניתי אל משרד הפנים וקבלתי על אי רישומי פרוטוקולים תקינים דבר שפוגע בראש ובראשונה בחלשים שאין מי שייצגם, שינה היועמ"ש את הנוהל, והחלו ברישומי פרוטוקולים".

כזכור, כפי שדווח בבחדרי חרדים - לאחר סאגה ממושכת שכללה פניה לבג"צ ואף למשרד הפנים - הושלם מינוי משה מלאכי נציג סיעת "בני תורה -עץ" בבני ברק לוועדת הארנונה, חרף ההתנגדות העזה שהטילה על המהלך סיעת "דגל התורה".



מלאכי ארנונה בני ברק שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד