כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אלעד: סיכת שיער הוצאה מגרונה של בת 8 חודשים

אלעד: סיכת שיער הוצאה מגרונה של בת 8 חודשים

סיכת השיער שהוצאה מקנה הנשימה. צילום: דוברות איחוד הצלה
סיכת השיער שהוצאה מקנה הנשימה. צילום: דוברות איחוד הצלה

פעוטה נחנקה בביתה באלעד. מתנדבי איחוד הצלה שלפו מקנה הנשימה שלה סיכת שיער והצילו את חייה.

בשעות הצהרים (א') פעוטה כבת שמונה חודשים החלה להתקשות בנשימה לאחר שבלעה סיכת שיער מפלסטיק דבר שחסם את קנה הנשימה וסיכן את חייה. מתנדבי איחוד הצלה ומד"א שהגיעו למקום שלפו את הסיכה והפעוטה שבה לנשום בכוחות עצמה. היא פונתה באמבולנס מ"דא במצב קל לבית החולים שניידר בפתח תקווה.

"כשהגעתי למקום נתקלתי בפעוטה בת שמונה חודשים שסבלה מבעיות נשימה עקב סיכת שיער מפלסטיק שנתקעה לה בקנה הנשימה" סיפר יאיר פרוש חובש רפואת חירום של איחוד הצלה. "תוך כדי הטיפול המהיר למרבה הנס הוצאנו מגרונה והיא שבה לנשום ומצבה מוגדר קל".

חובש בכיר במד"א אלי פרכטר שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ונכנסו לדירה ראינו פעוטה כבת 8 חודשים כשהיא שכובה על השולחן. לדברי האימא היא בלעה סיכת ראש. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים שבמהלכו הוצאנו את הסיכה מקנה הנשימה ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ להמשך טיפול רפואי בבית החולים כשמצבה יציב".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים להורים ומבוגרים להפיק לקחים ממקרה זה שהפעם הסתיים באורח נס ולמנוע מהישג ידם של ילדים ופעוטות חפצים חדים או זעירים שעלולים לגרום לפציעות או חנק. זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות צפויה למנוע אסונות מיותרים.
חנק סיכת שיער אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד