כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חוצפה: חזיר, חילול שבת ועכשיו משלוחים

רשת "טיב טעם" מתכננת להפעיל משלוחים לבית הלקוח גם בשבת • קואליציית 'שבת שוויון': 'טיב טעם' יורקת בפרצופה של המדינה. בעקבות הבריונות הזאת תורחב האפלייה בקבלת עובדים גם לעולם חברות המשלוחים ולא ניתן יהיה לקבל לחברות אלו את מי שמבקש לנוח ביום המנוחה"

טיב טעם. צילום: חגית רבינוביץ, פלאש 90
טיב טעם. צילום: חגית רבינוביץ, פלאש 90

 

לראשונה בישראל, רשת צרכניות תבצע משלוחים בשבת: רשת "טיב טעם", המוכרת בשר חזיר, מתכננת להפעיל משלוחים לבית הלקוח גם בשבת. המהלך צפוי לקרות בחודש מאי, במקביל להעלאת אתר חדש עם אפשרות להזמנות מקוונות ע"י הרשת, כך מדווח הבוקר עיתון ידיעות אחרונות.

על פי הדיווח, בכוונת רשת טיב טעם למנף את העובדה שסניפיה פועלים בשבת, תוך הדגשת ההזמנות דרך האתר: לקוח יוכל להזמין בשבת בבוקר ולקבל את המשלוח בצהריים ישירות לסף דלתו עם שליח. בתקופת ההשקה המשלוחים יהיו בחינם, כשטרם הוחלט באיזה פרק זמן מדובר. על אף שיש לרשת סניפים בערים צפוניות או דרומיות יותר, בשלב הראשון שירות המשלוחים יפעל במרחב שבין גדרה לחדרה, והרשת תבצע את המשלוחים באמצעות רכבים ממותגים משלה.

לפי הערכות גורמים ברשת השיווק, גם אם בשבת לא יבצעו הצרכנים את הקנייה הגדולה והתקופתית שלהם, עדיין יוזמנו מוצרים שמחירם גבוה כמו בשרים, מעדנים ועוד - מוצרים שמיועדים בעיקר לאירוח או לארוחות משפחתיות. בנוסף, הרשת מקווה שהמשלוחים בשבת יספקו פתרון נוח לצרכנים רבים שטרודים במהלך השבוע ולא מתפנים לקניות.

רק בשבוע שעבר, ויתרה 'טיב טעם' על תעודת הכשרות גם ברשת "עדן טבע מרקט" שבבעלותה, מה שצפוי לאפשר לה לייבא בעצמה מגוון גדול של מוצרים חדשים מחו"ל במחיר תחרותי, משום שלא תיאלץ לספוג עלויות בגין קבלת כשרות עבורם.

רועי לחמנוביץ, מנכ"ל קואלציית "שבת שוויון" תוקף בחריפות את היוזמה: "חברת "טיב טעם" יורקת בפרצופה של המדינה. העדר אכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה והשיתוק שאחוז ברשויות הוביל במישרין את רשת טיב טעם להעמיק את רמיסת יום המנוחה. בעקבות הבריונות הזאת תורחב האפלייה בקבלת עובדים גם לעולם חברות המשלוחים ולא ניתן יהיה לקבל לחברות אלו את מי שמבקש לנוח ביום המנוחה. חברת "טיב טעם" הופכת לאבסורד גם את החקיקה בשלטון המקומי. סניפי הרשת הפועלים יבצעו משלוחים לרשויות מקומיות בהם חוקי העזר לא מאפשרים מסחר ובכך לעקר מתוכן החלטות רשות המבקשת להגן על בעלי עסקים קטנים המבקשים לנוח ביום המנוחה". 

"מדובר בפריצת גדר דרמטית. מי ערב לנו שחנויות המסחר בתחומי הביגוד, ההנעלה, צרכי הבית והמחשוב לא יפעלו בשבת באמצעות שירותי משלוח" אומר לחמנוביץ וקורא לשרים להתערב. "אני קורא לשר הפנים אריה דרעי לדרוש אכיפת חוק ולמנוע קריסת הפרהסייא והשלטון המקומי בכל הקשור לשאלת יום המנוחה, אני קורא לשר כלכלה החדש אלי כהן להגן על העסקים הקטנים והעובדים שעתידים להיות מופלים לרעה ואני קורא לשר העבודה חיים כץ להתחיל לבצע את עבודתו ולאכוף את החוק. ממשלה משותקת ויש מי שבבריונות מנצל את המצב".

טיב טעם משלוחים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד