כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליצמן: פרטי הרפורמה בסיעוד יסוכמו סופית עד ליל הסדר

הרפורמה, שכוללת העלאת מס והרחבת הכיסוי הסיעודי, כלולה בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה והייתה אמורה לצאת לדרך בתחילת השנה • עד היום נתקלה בהתנגדות משרדי האוצר ורוה"מ בגלל מרכיב העלאת המס

ליצמן. צילום: יעקב זינדל, פלאש 90
ליצמן. צילום: יעקב זינדל, פלאש 90



פרטי הרפורמה בסיעוד יסוכמו סופית בין משרדי הבריאות והאוצר עד לערב חג פסח - כך נמסר מלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן בתגובה לשאלות TheMarker. באחרונה הכריזו שרי הבריאות והאוצר ליצמן וכחלון על הקמת צוות משותף למשרדיהם לסיכום פרטי הרפורמה, בהשתתפות הדרג המקצועי הבכיר במשרדים - ראש אגף תקציבים באוצר ומנכ"ל משרד הבריאות. על פי הודעת השרים, הצוות אמור לסיים את עבודתו בתוך 30 יום, כאשר עד כה חלפו כבר 20 יום.

רפורמת הסיעוד אותה מתכנן ליצמן עוד מתקופת הקדנציה הראשונה שלו במשרד הבריאות כוללת העלאה מתונה במס הבריאות בתמורה להרחבת הכיסוי הסיעודי הציבורי לציבור, הפחתת מבחני הכניסה למשפחות הקשישים ופישוט הבירוקרטיה העצומה הכרוכה בקבלת טיפול סיעודי בישראל. הרפורמה כלולה בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה בממשלה הנוכחית, לפיו היא הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר בינואר השנה. למרות הכרזתו של נתניהו מהשבוע שעבר, כי הליכוד מקפיד לכבד את כל ההסכמים הקואליציונים עליהם הוא חתום, כולל עם המפלגות הקטנות, רפורמת הסיעוד שמעוגנת בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה לא יצאה לדרך עד היום. הוויכוח נסוב בעיקר סביב סוגיית העלאת המס - דבר ששר האוצר משה כחלון וראש הממשלה נתניהו מתנגדים לו. הרפורמה גם לא נכללה בתקציב המדינה האחרון ל-2017.

ליצמן הרבה להתבטא במהלך הקדנציה כנגד אי מימוש הרפורמה, ולרמוז כי יחולל משבר קואליציוני אם לא תצא לדרך, אך האיומים לא הבשילו למעשים. בתחילת החודש הודיע כי יפסיק להצביע עם הקואליציה בהצבעות השונות, ויום לאחר מכן הכריזו השרים על הקמת הוועדה המשותפת.

מלשכתו של ליצמן נמסר: "שר הבריאות יעקב ליצמן הגדיר את רפורמת הסיעוד כמחויבת המציאות וקבע אותה בראש סדר היום הציבורי בישראל בשנתיים האחרונות. בניגוד לדיווחים שונים, הוכיח השר כי אינו נסוג בו מדרישתו להנהיג רפורמה בסיעוד וכי אינו מניח לקידום הנושא בכל צורה שהיא. בעקבות התעקשותו והודעתו שלא להצביע יחד עם הקואליציה כל עוד הרפורמה לא תקודם, התחילו בשבועות האחרונים להיפגש גורמי המקצוע במשרד האוצר והבריאות לדון יחדיו בפרטי הרפורמה לצורך קידומה ויישומה בשטח. עד היום התקיימו מספר ישיבות, וצפויות מספר ישיבות נוספות ב-10 ימים הקרובים במטרה לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו בסיכום השרים. שר הבריאות מאמין ששר האוצר יעמוד בסיכום זה ופרטי הרפורמה יסוכמו עד ערב פסח השנה.

"יודגש, שר הבריאות רואה חשיבות רבה לעמידה בהסכמים הקואליציונים ואף הביע את עמדתו בנושא במספר הזדמנויות בפני רוה"מ ושר האוצר. שר הבריאות ימשיך לפעול תוך שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו למען קידום הרפורמה לביטוח סיעודי ציבורי מספק במדינת ישראל, למען אוכלוסיית הקשישים במדינת ישראל".
רפורמת הסיעוד יעקב ליצמן משרד הבריאות יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד