א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

התיעוד שמביא לקריסת אידיאולוגיית הפלג

הלילה פורסם סרטון מהפגנות הפלג בבני ברק בו נראים המפגינים עומדים ללא בושה מול צעירה חילונית הלבושה באופן שאינו צנוע, בלשון המעטה. אם הייתם חושבים שהמפגינים יברחו מהמקום - טעיתם. כי בשם האידיאולוגיה ניתן לאפשר לצעירי הצאן לעמוד מולה ולזעוק את "זעקת התורה" // טור

אנשי הפלג הקיצוני בפעולה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אנשי הפלג הקיצוני בפעולה (יונתן זינדל, פלאש 90)

3 שנים שירתתי בנצח יהודה והמקום היחיד שבו ראיתי חיילות זה בתחנות האוטובוסים. חודשים שהפלג הירושלמי נאבק על הדרך שלו. נאבק בעיקר כדי להוכיח שהוא קיים, נאבק כדי להוכיח שהוא חי בועט ונושם. הפלג כועס שהאח הגדול זרק אותו ונישל אותו מהירושה, אז הוא החליט לצאת לרחובות ולזעוק זעקה גדולה ומרה.

על הדרך אפשר לרמוס את כל השולחן ערוך, את כל ההלכות ואת כל ההנהגות. כמובן, "בשם התורה".

כל אחד זכותו להפגין, כל אחד זכותו למחות. מעולם לא כתבתי באופן אישי נגד אף אחד מאנשי הפלג, על אף שכולם יודעים את דעותיי בנושא גיוס חרדים לצה"ל. שירתתי בנצח יהודה יחד עם מאות נערים חרדיים שלא שרדו בישיבות בהם בילו.

דעתי האישית היא שבחור שמסתובב ברחוב ועובר על ג' עבירות חמורות, מקומו בכל מסגרת חרדית שתחזיר אותו למקומו הטבעי, ואם זה בצבא? אז שיתמודדו עם זה מנהלי המוסדות שמשם נשר הבחור.

כל הפגנה של נערי הפלג גורמת לסבל בלתי ייאמן של אנשים, נשים וטף. אישה עם תינוקת מתחננת לבחור בן 15 שהיא חייבת להגיע לרופא עם התינוק, והוא בתגובה צוחק לה בפנים. מי התיר לנערים האלה להשתולל? הרבנים של הפלג ראו את ההשתוללויות והתירו? הכול מותר "בשם ההשקפה"?

הטענה של הפלג שהצד השני משקר לרבנים. יכול להיות, אז אם כך אולי גם אצל הפלג משקרים לרבנים?

הלילה התפרסם ברשתות החברתיות תיעוד בו נראית צעירה חילונית נעמדת מול מפגיני הפלג בבני ברק בלבוש שאינו צנוע, זאת בלשון המעטה. אם חשבתם שהאברכים והנערים הצעירים במקום נמלטו מהמקום כדי לא לראות מראות אסורים, טעיתם.

המפגינים, "בשם התורה", המשיכו לעמוד מולה ולזעוק את "זעקת האסירים". התיעוד הזה מגיע לאחר הפארסה הגדולה במרתון ירושלים, לשם נשלחו מאות תלמידי ישיבות צעירים ואברכים כשהם יודעים בוודאות כי במקום ישנה פריצות נוראה של נשים בלבוש לא צנוע.

ההורים של אותם תלמידים היו מאפשרים לילדיהם ללכת לחוף מעורב? ודאי שלא, אבל "בשם ההשקפה" כנראה שהכול מותר.

למה ההורים נותנים להם להפגין בצמתים ולתת לאנשים לסבול? בשם איזה תורה הם מתירים לנערים וילדים לראות אישה לא צנועה? אין פה שום אידיאולוגיה, יש פה רק איבוד שליטה של אנשים ממורמרים שמחנכים את ילדיהם שבשביל פוליטיקה מותר הכול.
הפגנות הפלג הירושלמי הפלג הקיצוני צניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד