י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"האייפון הבא יכלול טכנולוגיית מציאות רבודה ויביא לשינוי תפישה בענף"

כך מעריך ג'ין מונסטר, מהאנליסטים המובילים של אפל בשוק הטכנולוגיה; הטמעת הטכנולוגיות החדשות עתידה לבשר טובות למניית החברה, לפי מונסטר

  • כ"ח אדר התשע"ז
iPhone 7
iPhone 7



האייפון הבא של אפל צפוי להוביל ל"שינוי תפישה" בענף בזכות הטמעה של טכנולוגיית מציאות רבודה (AR). כך אמר ג'ין מונסטר, האנליסט המתמחה באפל ובכיר בקרן ההון סיכון לופ וונצ'רס.

בראיון ל-CNBC אמר מונסטר כי מציאות רבודה תהווה תחום מפתח לא רק עבור עתידה של אפל, אלא בעתידה של התעשייה כולה. לפי מונסטר, מציאות רבודה "תניח את היסודות לפרדיגמה הבאה בעולם המחשוב". מונסטר סבור כי הטמעת הטכנולוגיות החדשות תבשר טובות למניית אפל בטווח הארוך.

במציאות רבודה נוספות דמויות ותמונות ומידע דיגיטלי אחר לשדה הראייה בעולם האמיתי. זאת בניגוד למציאות מדומה (VR) שבה העולם הממוחשב עוטף את המשתמש לחלוטין.

לאחרונה דווח למעלה מ-1,000 מהנדסים של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל עובדים בישראל על פרויקט מציאות רבודה לפי דו"ח מחקר של האנליסט סטיבן מילונוביץ' מבנק UBS, שהגיע לידי אתר חדשות הפיננסים "ביזנס אינסיידר". "לדברי כמה מקורות במגזר, יתכן שלחברה יש למעלה מ-1,000 מהנדסים שעובדים על פרויקט בישראל שעשוי להיות קשור למציאות רבודה", נכתב בדו"ח.

אפל מפעילה מאז 2014 חטיבה סודית העוסקת בפיתוח טכנולוגיות ומוצרי מציאות מדומה ומעסיקה מאות מהנדסים, ובשנה האחרונה ביצעה רכישות משמעותיות בתחום, בהן גם של חברות ישראליות. אפל רכשה ב-2013 את חברת פריימסנס הישראלית, שפיתחה טכנולוגיית חיישני תנועה שמשמשים במערכת המשחקים קינקט של מיקרוסופט. ערב רכישת פריימסנס, תמורת 350 מיליון דולר, העסיקה החברה כ-150 עובדים. בפברואר דווח כי אפל רכשה את חברת רילפייס הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי פנים.

כמו כן גייסה אפל אנשי מפתח מפרויקטים בתחום המציאות הרבודה של חברות הטכנולוגיה הגדולות: אוקולוס של פייסבוק, הולולנס של מיקרוסופט ומהנדסים מאמזון.

מנכ"ל אפל, טים קוק, נתון תחת לחצים להציג מוצרים חדשים לנוכח ההאטה במכירות אייפון, האחראי על שני שליש ממכירות אפל.
iPhone 7

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד