כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הטרוריסטית שיקרה על חלקה בפיגוע, ותגורש

טרוריסטית בת 68 שיקרה במסמכי ההגירה לארצות הברית על חלקה בטרור, ותגורש מארה"ב לירדן אחרי שנים שהיא אזרחית מן המניין. כל הפרטים

הטרוריסטית שיקרה על חלקה בפיגוע, ותגורש
בחדרי חרדים

רסמה עודה, טרוריסטית פלסטינית שהורשעה ב-69, חתמה על עסקת טיעון ששוללת את אזרחותה האמריקאית - היא אמנם לא תכנס לכלא, אבל תיאלץ לעזוב את ארה"ב ולעבור לירדן.

ראסמה יוסף עודה היא פעילת טרור פלשתינאית שישבה עשר שנים בכלא בישראל על מעורבותה ברצח שני סטודנטים ישראלים בשנת 1969 - ליאון כנר ואדוארד יפה, המחבלת השתחררה בעסקת חילופי שבויים והיגרה לארה"ב.

עודה הואשמה בשנת 2014 בכך ששיקרה בטפסי בקשת ההגירה כדי לקבל אזרחות אמריקאית, היא לא ציינה שישבה בכלא הישראלי על חלקה בפיגוע טרור, משום שידעה שאם תציין בקשת ההגירה לא תאושר.

רסמיה יוסף עודה, כיום בת 68, נולדה בירדן ובצעירותה הייתה חברה בחזית העממית לשחרור פלסטין. בשנת 1969 הטמינה שני מטעני חבלה בשוק בירושלים. אחד מהם התפוצץ וגרם למותם של שני בני אדם ולפציעת אנשים נוספים, היא נשפטה והורשעה ונשלחה למאסר עולם. בשנת 1979, עשר שנים לאחר מכן, היא שוחררה בעסקה שבה 76 אסירים ביטחוניים עם דם על הידיים שוחחרו, תמורת שחרורו של חייל מילואים ישראלי שהיה שבוי בשטח בשליטת אש"ף בדרום לבנון. לאחר שחרורה שבה עודה לירדן.

בשנת 1994 היגרה עודה לארה"ב, ובשנת 2004 הגישה בדטרויט בקשת התאזרחות. עודה מילאה את הטפסים הנדרשים וכאשר נדרשה לענות על השאלה "האם נעצרת או הורשעת אי פעם בפשע", השיבה בשלילה — וקיבלה אזרחות אמריקאית.

עברה הטרוריסטי של עודה נחשף רק במקרה בשנת 2013, כאשר החלה לעבוד במסגרת תכנית הבריאות הלאומית המכונה "אובמה־קר" ועברה בדיקת רקע כדי לוודא את מהימנותה. במהלך הבדיקה נתגלה כי עודה שיקרה בשאלוני ההתאזרחות, והנושא הועבר לטיפול האף בי איי. בשנה האחרונה התנהל הערעור שהגישה, בערעור טענה שהייתה במצב נפשי קשה ולכן שיקרה, בית המשפט לא קיבל את ערעורה, והיא תגורש לירדן.
טרוריסטית פיגוע ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד