י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ילדים פני זקנים ילבינו • טור סוער

המחזות בחוצות הערים הטרידו את מנוחתו של עו"ד יצחק שינפלד, ובטור כואב הוא מוחה על שליחת הילדים להפגנות ברחוב העיר

ילדים פני זקנים ילבינו • טור סוער
ך

טעות. המחזות מרחובה של עיר לא מלמדים על עידן ״עקבתא דמשיחא״. נכון, עידן ״חוצפה יסגי״ קורה ובגדול. ״נערים פני זקנים ילבינו״ מתקיים. אך שילדים יצעקו, יבזו, ידחפו ויכו מבוגרים? אפילו בימים אפלים וקודרים של עקבתא דמשיחא חז״ל לא חזו. אין זה אלא הסתר פנים וסילוק הדעת, אנו חוטאים בנפש הילד. מעוות לא יוכל לתקון. בידיים אנו מאבדים דור. האם אבדה השליטה?

בני ברק חסומה. ילדים בני תשחורת שעדיין לא ראויים ללבוש חליפת בן ישיבה, מנהלים את המאבק. ילדי חיידרים יצאו לרחובה של עיר ללעוג ולהפגין. חולצות משובצות הפכו לסימן ההיכר של ״בני התורה״. שוטרי יס״מ הודפים ילדונים ותשב״ר למדרכות, ילדים מחציפים קולם ומילותיהם ודוחפים מבוגרים וזקנים שזקנם מכסיף כי דעתם שונה. שנאה אוחזתם לבני תורה שחושבים אחרת. המשנה בסוטה מדברת על נערים! ואנו חזינו בילדים.

כבר שעת ליל. ילדי התשב״ר לא במיטותיהם ואף לא בחברת-תהילים. הילדונים מתעסקים בצרחנות ובאלימות פנים שבטית בתוככי בני ברק. המחאה לא בתל אביב ולא במוקדי המחאה המקובלים, אפילו לא נגד שלטונות הצבא והחוק.

משטרת ישראל דוחפת את המפגינים לתוככי בני ברק התורתית. שם יכה יוסי את יוסי. שיתבשלו במיץ של עצמם. מגיע להם. העיקר שרחוב ז'בוטינסקי וצירי התחבורה העירונים יישארו פתוחים. בתוככי עיר התורה והחסידות, לא מעניין. שיחנקו החרדים.

הילדותיות המשתלחת משתלבת באלימות יצרית ואידיאולוגית, ומכה שורשים בנפשו הרכה של הילד, פוגעת אנושות בחינוכו העתידי, בהתנהגותו היומיומית, בעדינותו המתבקשת, ואני אנה אני בא? ואין מי שקורע את המסווה צועק ואומר. הגזמנו.

מה נאמר ביום פקודה? אנו מאבדים דור בידיים. זהו חינוך תורני, ישיבתי, לתורה ודרך ארץ ״והדרת פני זקן״?

היהדות החרדית ניהלה מאבקים קשים ואידיאולוגים בארץ ישראל. כבר יצאנו לרחובה של עיר להרעיש שמים וארץ. גזרת גיוס בנות בראשות מרן החזו"א שנמנעה. ניתוחי מתים וחיטוי שכבא. שבת. איום הבג"ץ המשתלח. מתי העמדנו ילדים בראש המחנה?? מתי פגענו בזולת? אחינו ובשרנו?

היכן ההורים? ילד שהיום אלים ברחוב, מחר יהיה אלים בבית. במשפחה כלפי אחיו ואחיותיו, הוריו. את זה צופה המשנה בסוטה. ״בן מנוול אב בת קמה באמה״. זה השלב הבא. זו המטרה? לכך אנו מחנכים ומצפים? מזרזים את ״עקבתא דמשיחא! זו הכוונה?

מישהוא איבד את הראש והברקסים. השד יצא מהבקבוק, יצטרכו אלף חכמים, מחנכים ורבנים להחזירו. עצם המאבק הינו מאבק אידיאולוגי, שנוי במחלוקת. אלו ואלו יש להם על מי לסמוך. כל אחד ואחד יעשה כמצוות רבניו, מורי דרכו.

אבל ילדים? ילדי תשב״ר רכים? לא חלמנו, לא ציפינו, לא יאמן. כולנו נשלם את המחיר הנורא.
בואו נתעשת, נחזיר הילדים לספסלי החיידרים ותלמודי התורה ונרחיקם מהרחוב הרחובי. לא שם מקומם. ההרס העתידי לנפש הילד הנוחה להתרשם הינו נוראי ולא בר תיקון. אל תחטאו בילד.
הפגנות שינפלד הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד