ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

השר שטייניץ הפתיע: "נמנה דיין חב"דניק"

לאחר שהצליח להוביל מהלך להכתרתם של עשרות דיינים חדשים, מצהיר השר יובל שטייניץ על המטרה הבאה. ומי הדיין החב"די הבא ברשימה? כל הפרטים

השר שטייניץ
השר שטייניץ

לאחר שבשבוע שעבר הועדה למינוי דיינים התכנסה ומינתה ארבעה דיינים עמיתים, יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ מפתיע הבוקר (שני) ואומר כי בכוונתו לפעול באופן אישי שבמינויים הבאים ימונה דיין חב"דניק, זאת למרות שאין לחסידות נציגות בכנסת.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הדיין החב"די שאותו שטייניץ רוצה למנות הוא הרב אפרים בוגרד המשמש כדיין ומורה הוראה ב"בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש", ומתגורר בשכונת 'רמות' בירושלים. בנוסף, ב'יהדות התורה' דורשים למנות גם את הרב משה שלום שור - שזוכה לתמיכה רחבה גם מחברי ועדה נוספים.

שטייניץ אמר בשיחה לנועם זיגמן ב'קול ברמה' כי "הייתה לי הזכות, אחרי 8 שנים שלא מונו דיינים כלל לבית הדין הרבני הגדול, הובלתי מהלך של מינוי, שיא של 32 דיינים, 22 לבתי הדין האזורים ו-10 דיינים בבת אחת לבית הדין הגדול, מספר שלא היה קיים בעבר. בעזרת חברי הועדה הרבנים הראשים שרת המשפטים, חברי הכנסת, נציגי לשכת עורכי הדין, כולם סייעו בידי להביא למצב שאחרי בצורת של 8 שנים – היה מבול של מינוי דיינים".

לדבריו, "תמיד היו מחלוקת קשות וריבים בוועדה, אף פעם לא הייתה אידיליה, אבל הצלחתי לכנס את כולם להסכמות ולמקום אחד וכך אני אעשה גם הפעם. יש לנו כרגע עוד 8-9 תקנים למינוי דיינים, אחרי שבקשתי להרחיב את בתי הדין בגלל הגידול באוכלוסייה – נענתה, זו פעם ראשונה אחרי עשרות שנים שגם בית הדין הגדול וגם האיזורי מתרחבים, זו פעם ראשונה מאז קום המדינה, ואולי זה לא כל כך רע שיש יו"ר הועדה למינוי דיינים – דווקא מהליכוד ולא מהמפלגות הדתיות, התוצאות מדברות מעד עצמם, זו זכות גדולה למנות דיינים ולהרחיב את התקנים בבית הדין".

בנוסף, הוא הבהיר כי בקרוב ימונו דיינים נוספים: "אני מניח שאחרי פסח, אני מתכוון להביא למינוי של דיינים נוספים, לבתי הדין האיזורים, אני עדיין לא יודע אם זה יהיה 4-5 או 3, אני תמיד מנסה להגיע להסכמות בין כל הגורמים, וכך אני מתכוון לעשות בתקופה הקרובה, אני יכול להגיד שאני מתחיל להבחין כיוונים של הסכמות".

לבסוף, הפתיע שטייניץ עם הצהרה אישית: "אני אישית הודעתי בישיבה האחרונה, שאחרי שמינינו 32 דיינים – הובא לידיעתי שביניהם לא היה אפילו דיין אחד מחב"ד, בפעם הבאה יהיה מינוי גם מקהילת חב"ד", לדבריו, "תנועת חב"ד היא חסידות גדולה וחשובה, ולמרות שאין לה ייצוג בכנסת, הודעתי בישיבה האחרונה שאני אישית מתכוון להשתמש בסמכותי כיו"ר הועדה – להביא למינוי דיין מחב"ד".
דיינים יובל שטייניץ חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד