ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חמאס מקל בהגבלות בעקבות החיסול בעזה

החיסול המפתיע של בכיר הארגון ברצועה הוביל את חמאס לסדרת הגבלות על תושבי הרצועה, אותן יחלו שם היום להסיר בהדרגה

המודעות ברצועה, צילום: דו"צ
המודעות ברצועה, צילום: דו"צ

לאחר יממה נוספת, משרד הפנים של חמאס בעזה מפרסם הבוקר (ב') על הסרה של החסימות עליהם הכריזו אתמול, בהדרגה.

היום תותר תנועת אזרחים מוגבלת מהרצועה החוצה, דרך מעבר ארז לאחר שעד כה נמנעה התנועה לחלוטין בעקבות ניסיון חמאס לאתר את המתנקשים במאזן פקהאא'. על פי ההודעה הבוקר, תותר תנועת בני משפחות האסירים, נשים ללא הגבלה וגברים עד גיל 15 ומעל גיל 45. כמו כן תותר יציאת חולים על פי אותם פרמטרים וכן ישוחררו שלושת חברי ממשלת הרשות הפלסטינית "שנתקעו" בעזה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' - על מנת לאתר את המתנקש או את משתפי הפעולה שסייעו לו, החליטו בחמאס לחסום את המעברים מעזה לישראל. החיסול בשכונת תל אל-הווא בדרום-מערב עזה, בוצע מטווח קצר מאוד באמצעות משתיק קול ומספר כדורים שנורו לעבר ראשו של המחבל מאזן פוקהא, בסמוך לביתו שאינו רחוק מחוף הים. כך מתחקיר ראשוני שנערך.

דובר משרד החוץ של חמאס, עיאד אל בוזם, אמר כי המעבר יישאר סגור עד להודעה חדשה, על מנת שמנגנוני הביטחון של חמאס ימצו את החקירה בעניין. מיד לאחר החיסול, המתנקש או המתנקשים עזבו ונמלטו מהמקום מבלי שאיש ראה אותם. לעבר הים? חיסול ישראלי באמצעות המוסד? משתפי פעולה פלסטינים? כל אלה עדיין בגדר תעלומה.

סמי עבד, פרשן ברדיו אל מנאר בעזה, אמר בראיון לרזי ברקאי וקרן מרציאנו בגלי צה"ל, כי בחמאס ירצו לנקום בישראל, בה הם רואים אחראית לחיסול: "זה חיסול שקט והתגובה תהיה שקטה, וכל האצבעות מופנות כלפי המוסד או השב"כ ותהיה תגובה כי חייבים נקמה".







חמאס חיסול עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד