א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ליצמן נגד המפגינים: "זה לא הציבור שלי"

בראיון הבוקר לגלי צה"ל מתנער ליצמן ממפגיני "הפלג הירושלמי" שיצאו למחאה על מעצר העריקים, ואומר כי הם אינם כפופים "לגדולי התורה שלנו"

יעקב ליצמן, צילום: פלאש90
יעקב ליצמן, צילום: פלאש90

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר (שני) להפגנות 'הפלג הירושלמי' ואמר בגלי צה"ל כי המפגינים "אינם כפופים לגדולי התורה שלנו", לשאלת המראיין הצהיר השר כי זהו אינו הציבור שלו.

בראיון לרזי ברקאי אמר שר הבריאות ביחס להפגנות כי - "אנשים בודדים עושים את זה, זה לא אנחנו. רבותי תבינו, כל אחד בדרך שלו, יש כמה חברה שעושים מה שהם עושים, זה לא שייך אלינו. האנשים לא כפופים לגדולי התורה שלנו, אז לא יעזור שום דבר".

לשאלת המראיין האם הכתובת היא הרב אויערבך הציע ליצמן לשאול את המפגינים, וכשהמראיין התעקש אמר - "לא יודע. למה אני צריך להגיב על זה? כי הם דתיים. קרה מה שקרה, זה לא ציבור שלנו, זה לא ציבור שלי. באותה מידה אתה יכול לשאול את יריב לוין על זה, לא קשור אלי". ליצמן הוסיף ואמר למראיינת: "אם את שומרת מצוות, את יודעת שזה לא קשור אלינו".

רזי ברקאי אמר לליצמן - "אני לא שומע ממך גינוי", והשר גינה בתגובה: "חד משמעית זה לא דרכנו. בודדים עושים את זה, ולא צריך להאשים ולהכתים את כולם בזה".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', שר הבריאות יעקב ליצמן היה הראשון ששבר שתיקה ממושכת בנושא תקיפת החיילים החרדים מצד ח"כי "יהדות התורה", וכתב לח"כ עודד פורר מישראל ביתנו: "ידידי חבר הכנסת, מחויבותנו למען חיילי צה"ל וביטחונם אינם מוטלים בספק. כמו כל עם ישראל, אני מעריך ומוקיר את מסירותם ופעילותם בשירות העם והמדינה, ומברך אותם שיצליחו במשימותיהם בעזרת השם למען אזרחי ישראל. הנציגות החרדית בכנסת מאוחדת בעמדתה, כפי שהבהרנו בכל פורום שהוא, נגד כל גילוי אלימות וכל פגיעה בחיילי צה"ל. זו לא דרכינו וזו לא דרכה של תורה".
ליצמן הפלג הירושלמי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד