א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האם כל השחורים הם אותו דבר? // עמירן דביר

למי שלא בא מבפנים, כולם נראים אותו דבר, כמו כתם אחד גדול שחור משחור. רק מי שגדל איתם, כמוני למשל, יודע לזהות את הגוונים היפים, הבהירים, המיוחדים והזכים של השחור • עמירן דביר משתף את מחשבותיו אודות הפילוג במגזר

האם כל השחורים הם אותו דבר? //  עמירן דביר
יונתן זינדל פלאש 90

למי שלא בא מבפנים, כולם נראים אותו דבר, כמו כתם אחד גדול שחור משחור. רק מי שגדל איתם, כמוני למשל, יודע לזהות את הגוונים היפים, הבהירים, המיוחדים והזכים של השחור.

רק מי שחי ולמד בישיבות שלהם, כמוני למשל, יודע להעריך כמה שחור יכול להיות לפעמים בוהק כמו לבן.

ואמש, בעוד חלק מגווני השחור עשו בלאגנים בחלקים שחורים נרחבים של אחת הערים השחורות, ויצרו חילול השם גדול, בחרו אחרים לעסוק בשמחת חתן וכלה, וזה הגוון השחור האמיתי מבחינתי.

כמובן שקטונתי מלהביע דעה בנושא, יש גדולים ממני שאמורים לטפל בזה, אך מקוננת בי הרגשה לא נעימה, שאבא שבשמים אוהב את החרדים שבצבא, או את אחיהם בישיבות, שיושבים ולומדים באמת, יותר מאלה שהחליטו לבחור בביטול תורה עם קורטוב חילול השם, במקום לעשות מה שנועדו לעשות, ודווקא עליהם הקפידא מרובה.

מפגינים יקרים, תחזרו לישיבות ותעשו מה שבחרתם לעשות: לחיות באוהלה של תורה. כמה אני מתפלל שיגיע היום וגם אתם תתפללו להצלחת החיילים ששומרים עליכם כמו שאתם אמורים לשמור עליהם.

אשריכם בחורים יקרים שבמשך היום עסוקים בתורה, ובלילה משמחים את אחד מחבריכם ביום חתונתו. אוי לכם פפוסים שנתפסים על דברים בטלים.

ברקע ניגון באבוב, הלהיט השחור התקופתי שאני כל-כך אוהב.

עמירן דביר הפגנות בחורי ישיבה צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד