י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שערוריה: מאות חרדים נותקו מזרם החשמל

שערורייה באשדוד החרדית: חברת החשמל ניתקה הבוקר את זרם אספקת החשמל לחמישה בנינים ברובע החרדי, זאת בשל המיצאות כבלים של גנרטורים המשמשים את התושבים בשבת ופרוסים על גגות הבניינים

שערוריה: מאות חרדים נותקו מזרם החשמל

פרסום ראשון • שערורייה באשדוד החרדית: חברת החשמל ניתקה הבוקר את זרם אספקת החשמל לחמישה בניינים ברובע החרדי, זאת בשל הימצאות כבלים של גנרטורים המשמשים את התושבים בשבת ופרוסים על גגות הבניינים.

מדובר בבניינים הממוקמים ברחובות, הורקנוס, שמאי, האמוראים והתנאים ברובע ז' בעיר, ומתגוררים בהם למעלה מ-500 גברים, נשים וילדים, אשר משעה 11:30 הבוקר נותקו מזרם החשמל ע"י חברת החשמל.

התושבים ההמומים פנו לחברת החשמל שטענה כי "מדובר בהוראה של מנהל מחוז דרום בן ציון מיכאלי. העילה לניתוק לפי חברת החשמל: "החוטים הפרוסים על הגגות משמשים כמפגע בטיחותי".

למרות הסברי התושבים החרדים כי מדובר בכבלים של גנרטור לשבת, וכפי שמקובל בכל הארץ, בחברת החשמל התעקשו לחבר את החשמל מחדש ועד לרגע זה מאות תושבים מצויים ללא חשמל בחדרי המדרגות במקום.

בנוסף, התושבים ניסו להבין מדוע חברת החשמל ניתקה את החשמל לחמישה בנינים ללא התראה מוקדמת, בתגובה נאמר להם כי "הייתה בעבר הרחוק התראה. כמו"כ, על מפגע בטיחותי לא צריך לשלוח התראה, ניתן לבוא במיידי ולנתק את החשמל".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי סגן שר החינוך מאיר פרוש התערב בשעה האחרונה בשערורייה באשדוד, והוא פועל להסדיר את הנושא הבעייתי.

תושב אחד הבניינים אומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "מדובר בשערוריה הזויה ביותר, מאות ילדים ללא חשמל, והכל בגלל אי הבנה של חברת החשמל", לטענתו, "עד עתה לא ניתן להשיג את האיש שנתן את ההוראה החמורה לנתק את החשמל מחמשת הבניינים. מנהל האיזור מיכאלי שלדברי הנציג בחברת החשמל, נמצא בפגישות בת"א".

עוד הוא מוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "לא מדובר במשהו חריג, בדיוק כפי שמקובל בכל הארץ להניח חוטי חשמל על הגגות עבור הגנרטורים – כך בדיוק קרה אצלינו".

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף את היוזמה המהפכנית של חברת החשמל להפעלת גנרטורים בריכוזים החרדים, וזאת במטרה למנוע מפגעים בטיחותיים, אולם נראה כי עד שהפרוייקט יקרום עור וגידים, חברת החשמל מתנהלת בבריונות מול התושבים החרדים שכל חטאם הוא – שימוש בגנרטורים בשבת, בעקבות סיבות הלכתיות.

מחברת החשמל נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "חברת החשמל פועלת בהתאם לחוק החשמל ולתקנות הבטיחות בחשמל. מכוח חוקים ותקנות אלה נדרשת חברת החשמל לפעול להסרת סכנות ומפגעים בטיחותיים ללא פשרות.

"במקרה הנדון התגלו חיבורים לא תקניים המהווים סכנה בטיחותית חמורה. חברתנו נאלצה לנתק את מקור ההזנה של חיבורים אלו עד לתיקון הליקויים הבטיחותיים. החשמל נותק לחדרי המדרגות במספר בניינים. לא בדירות".

עוד נמסר כי "בבניין אחד התברר כי יש נזילת מים העוברת דרך ארונות החשמל - דבר מסוכן ביותר מבחינה בטיחותית. מדובר בסכנה מוחשית. עקב כך נאלצו לנתק את החשמל בדירות בבניין. הוסבר לדיירים כי עליהם להזמין חשמלאי פרטי שיתקן את הנזק שנגרם למיתקן הפרטי שלהם בעקבות נזילת במים- ולאחר שיסיים יזמין את חברת בחשמל . אם הגל יהיה תקין בטיחותית - יחובר מיידית הבניין. בחברת החשמל ממתינים שהדיירים יבצעו זאת. מיד עם תיקון הליקויים ולאחר בדיקה יוחזר החשמל".

לסיום נמסר כי "הדירות שנותקו זה בבחינת פיקוח נפש. בכל מקום בו יש נזילת מים שעוברת או משפיעה כל ארונות החשמל - חייבים לנתק החשמל למניעת פגיעה בנפש. ברגע שהנזילה תתוקן על ידי הדיירים וחשמלאי מטעמם יסדר זאת - נגיע מיד לבדוק שהסכנה חלפה - ונחבר החשמל. מטרתנו וחובתנו לספק חשמל בטוח ולמנוע פגיעה בנפש".
אשדוד חברת החשמל גנרטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד