י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מאחורי הקלעים: מדוע נסגר הקו הפופולרי

בימים האחרונים הודיעו מנהלי קו הנייעס 'מרכז החדשות' על סגירתו, בעקבות מכתב גדו"י. מנהלי הקו הוסיפו כי במידה ואנשי הפלג הירושלמי ימשיכו את פעילות הקו שלהם, הם יאלצו להפעיל מחדש את הקו שנסגר • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא שמאחורי ההתפתחויות האחרונות בנושא קווי הנייעס

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

 

סאגת קווי הנייעס - הסיפור המלא: בסוף השבוע האחרון התפרסם ב'יתד נאמן' מכתב גדולי ישראל ורבנים נגד קווי הנייעס. בעקבות המכתב, הודיע קו הנייעס הפופולרי 'מרכז החדשות' על סגירתו. לצד זאת, הודיעו מנהלי כי "במידה ויתברר כי הקווים המתריסים מתעקשים להמשיך את פעילותם. אנו כאן, במרכז החדשות נשוב ונחדש את שידורנו. ונלחם ללא על כבודם של גדולי ישראל".


הודעת 'מרכז החדשות'

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי בימים האחרונים התגבשו הבנות בין רבנים ועסקנים בין כלל הפלגים בציבור החרדי, על סגירת קווי הנייעס.

בשל העובדה כי כל אחד מהקווים מייצג זרם בפני עצמו בציבור החרדי, ובשל ההבנה כי כל עוד אחד מן הקווים פעיל, ימשיך הפלג שכנגד להפעיל את הקו מטעמו, פעלו העסקנים והרבנים לסגור בו זמנית את הקווים בהסכמת מפעיליהם.

במקביל לפעילות לסגירת הקווים בהסכמה, פורסם בסוף השבוע האחרון בעיתון 'יתד נאמן', מכתבם של גדולי ישראל, רבנים ואישי חינוך נגד 'קווי הנייעס'. במכתב נכתב: "יש לכולנו להימנע, מכל ההבל המתהלך בחוץ, בקווי נייעס בעיתונות הזולה ואין צ"ל באתרי הטומאה הידועים שהם כאש אוכלת ומכלה כל חלקה טובה, וכל השומע לקווי הנייעס מכל הסוגים הוא מאבד מתפארת האדם, ונדבק בו מההבל, בעוונותנו הרבים נעשה הדבר ללחם חוקם, ומתקשים להיגמל מזה, וצריכים להתפלל בתחנונים לפני ה' שיעזרם להיגמל".

עוד נכתב: "וכן ראינו מכתב מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א (מטבת תשע"ז) שנכון לעורר על האיסור שיש בשמיעת כל קווי הנייעס שמוריד את נפש האדם". ורשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, השי"ת ישלח לו רפו"ש במהרה, דרש על קווי הנייעס בכנס ראשי ישיבות לצעירים בשנת תשע"ג, "בזמן האחרון נתרבו כל מיני קלקולים לבני הנוער, שנתחדש האפשרות להתקשר בקווי הטלפון, ולשמוע לשון הרע ורכילות, וכל שאר דברים גרועים, זה הורס את כל הבן אדם, שלא רק שאינו יכול להיות בן תורה, אלא אינו יכול להיות בן אדם כלל". לב מי לא יחרד בראותו דברים חמורים אלו".

כאמור, לאחר פרסום המכתב, הודיעו מנהלי קו 'מרכז החדשות' - קו שהוקם במטרה להילחם בקווי הנייעס של 'הפלג הירושלמי', ומנוהל ע"י העסקן גדליה (גודי) סילמן - כי הקו ייסגר. בהודעה שהושארה למאזינים בסוף השבוע האחרון נאמר: "הודעת מערכת. בעקבות מכתב הרבנים שהתפרסם היום בגנות קווי התוכן השונים, אנחנו כאן במרכז החדשות. כגוף שנאמן לכבודם של גדולי ישראל, ולוחם למען כבודם. נפסיק את שידורינו החל מהערב, בכדי לעודד את הקווים האחרים ללכת בעקבותינו".

בהמשך ההודעה נאמר: "יחד עם זאת. במידה ויתברר כי הקווים המתריסים מתעקשים להמשיך את פעילותם. אנו כאן, במרכז החדשות נשוב ונחדש את שידורנו. ונלחם ללא על כבודם של גדולי ישראל".

גורם בתעשיית קווי הנייעס, המכיר מקרוב את הנפשות הפועלות ב'מרכז החדשות' אומר ל"בחדרי חרדים": "אנשי הנהלת 'מרכז החדשות' מצידם, היו מעוניינים להמשיך את פעילות הקו ולנהל מלחמה נגד קווי הנייעס של הפלג הירושלמי. אך מכיוון שפורסם מכתב ב'יתד,' עליו חתומים גדולי ישראל, לא נותרה להם ברירה אלא לסגור. כפי שעשו לפני שנתיים - עת התפרסם מכתב זהה לזה שפורסם השבוע - אז סגרו את הקו שפעל תחת השם 'הקו החרדי', ולאחר תקופה בה נוכחו לראות כי הפלג הירושלמי מצידו ממשיך בתעמולתו, שב הקו לפעול תחת השם 'מרכז החדשות', עד שכאמור נסגר בסוף השבוע האחרון, בעקבות המכתב ביתד".

לדבריו: "יהיה מעניין להמשיך ולעקוב האם גם הפעם ישוב הקו לפעול לאחר תקופה תחת שם אחר, אם יווכחו שאנשי הפלג ממשיכים להפעיל את הקווים שלהם. בפועל יש ל'מרכז החדשות' השפעה רבה במגזר, משום שהוא מצליח לחשוף את שקריהם של אנשי 'הפלג הירושלמי' המתפרסמים בקווי הנייעס שלהם".

הנהלת מרכז החדשות אמרה בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "'מרכז החדשות' כקו אידיאולוגי, העומד איתן במלחמה על כבודם של גדולי ישראל ניסה כבר בפעם הקודמת, להביא לסגירת הקווים המתריסים נגד גדולי ישראל, באמצעות דוגמא אישית ושיתוף פעולה במאבק נגד הקווים המיותרים. יחד עם זאת, כאשר הוברר כי מורי דרכם של הקווים המתריסים מגבים את המשך הפעלת קווי הנייעס המבזים את גדולי ישראל, לא נותרה ברירה כי אם לשוב ולהפעיל את הקו, תוך עמדה נחושה למען כבודם של גדולי ישראל ולחשוף את הצביעות. 

עוד הוסיפו "אם הקווים המתריסים נגד גדולי ישראל לא ייסגרו, לא תהיה ברירה אלא לחזור ולפעול בכל הכוח".

 

מכתב גדולי ישראל




גורמים בפלג הירושלמי הקשורים ל'קו הנייעס' של הפלג אומרים ל"בחדרי חרדים": "הסיבה היחידה ש'מרכז החדשות' הפסיקו את פעילותם, היא כי אין להם מה למכור וכי הם משקרים פעם אחר פעם. אין בכוונת הקווים שמופעלים ע"י 'הפלג הירושלמי' להפסיק את פעילותם".

מרכז החדשות קווי נייעס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד