י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת ביבי-נוני: עיתונאי ותיק בידיעות מסר עדות

העיתונאי משה שינמן סיקר בעשורים האחרונים את הספורט הישראלי ומקורב להנהלת העיתון. אדם ששימש בתפקיד מפתח ב-ynet: לא ידענו לאן ההנחיות מובילות וממי הן מגיעות

פרשת ביבי-נוני: עיתונאי ותיק בידיעות מסר עדות



משה שינמן, עיתונאי ותיק בידיעות אחרונות, מסר היום (שני) עדות ביחידה לחקירות הונאה בלהב 433 במסגרת חקירת השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס - המכונה תיק 2000. שינמן סיקר בעשורים האחרונים את הספורט הישראלי ונחשב מקורב להנהלת העיתון ולגורמים הבכירים בו. עד כה מסרו עדות פרשה כמה עיתונאים בכירים, ביניהם עורך ידיעות רון ירון, עורך ynet לשעבר ערן טיפנברון, אבי רצון ועורך ישראל היום עמוס רגב.

בשבוע שעבר פרסם גידי וייץ ב"הארץ" כי באחת השיחות בין נתניהו למוזס אמר נתניהו כי היה מעוניין שמפלגת הבית היהודי בראשות בנט תישאר לאחר הבחירות קטנה ככל האפשר. באותה שיחה הציג מוזס לנתניהו מחווה עיתונאית: כתבה בכלי התקשורת בבעלותו, שבה תקפו את בנט.

בסוף השבוע טען אביטל להב, העיתונאי שכתב את הכתבה, כי עורכי האתר השתהו עם פרסומה וניסחו את הכותרות באופן שפוגע במכוון בבנט."התוכן היה רגיל כמו של כל כתבה, הסיפור הוא האריזה", אמר להב לערוץ 2. "הכותרת, התמונה, האופן שבו כיוונו את זה לנפתלי בנט".

אדם ששימש בתפקיד ב-ynet בתקופה שבה התפרסמה הכתבה נגד בנט בדצמבר 2014 אמר ל"הארץ": "היו כל כך הרבה סיפורים והנחתות שאתה כבר לא יודע ולא מבין אם היינו נגד בנט או בעד ביבי. זה כמו תמנון רב זרועות, שלא יודעים לאן ההנחיות מובילות וממי בדיוק הן מגיעות, וגם אף אחד לא יגיד לך. היו כל כך הרבה אירועים מהסוג הזה שאי אפשר אפילו לזכור במיוחד את הכתבה המדוברת בעניין בנט".

היום התייחס בנט לכתבה ולבקשת נתניהו ואמר כי "מאוד לא נעים שראש ממשלה פונה למו"ל כדי שיעשו סדרת כתבות נגד הבית היהודי", והוסיף: "אני חייב להגיד שלא הבנתי מאיפה הכתבות האלה, המצוצות מהאצבע, הגיעו, והיום זה מתחבר. אני מבין את הלוגיקה".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט: "תמוה מאד שמי שפעלו לסגירת עיתון בישראל וזכו לכיסוי מלטף בידיעות אחרונות ובווינט שנמשך עד היום, תוך שהם מצפצפים על בוחרי הימין, שוב מטיפים מוסר לראש הממשלה. מדובר בצביעות ובהתחסדות פאתטית שאיש לא קונה".
משה שינמן בנימין נתניהו נוני מוזס תיק 2000 להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד