כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שנה למאבק: הנציגים הבטיחו לתלמידי הישיבות - ולא קיימו

תלמידי הישיבות נאבקים בניסיון לקבל הנחת סטודנט בנסיעה בתח"צ. נציגי התלמידים החתימו אלפי בחורים על עצומה בנושא ונציגי הסיעות החרדיות הבטיחו הרים וגבעות, אך בפועל היעד לא הושג • "למה מחכים שהממשלה תתפרק וילכו לבחירות?"

אילוסטרציה (שוקי לרר)
אילוסטרציה (שוקי לרר)

מעקב "בחדרי חרדים" • שנה למאבקם של בחורי הישיבות להנחת סטודנט בתחבורה, ועל אף הבטחות הח"כים החרדים, כלום לא קרה. בחודשים האחרונים עלה הנושא החשוב עבור כל תלמידי הישיבות כאן ב"בחדרי חרדים", הנציגים החרדים בכנסת הבטיחו לסייע, אך בפועל היעד טרם הושג.

מדובר במאבק אותו מנהל איגוד בחורי הישיבות (אב"י) עבור רווחתם של כלל הבחורים שאמורים לקבל הנחת סטודנט בנסיעה בתחבורה הציבורית. לפני כחצי שנה הגיש חבר הכנסת יעקב אשר הצעת חוק בנושא, אולם עד היום החוק טרם עלה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

באב"י פנו שוב לח"כים החרדים בבקשה לזרז את הגשת החוק, שם זועמים על הסחבת המתמשכת בנושא, כאשר כבר כשנה שהם מקבלים מסרים מהח"כים החרדים שהנושא בטיפול, אולם בפועל דבר לא מתקדם.

"אנחנו בקואליציה פרו חרדית. מתן הנחת סטודנט גם לבחורי ישיבות נאמד בכ-5 מיליון שקל בלבד - סכום מינורי יחסית", אומרים באב"י.

לדבריהם, "לא ברור למה הנושא מתעכב כל כך הרבה זמן. שר התחבורה אישר את המהלך בתנאי שיאושר לכך תקציב ממשרד האוצר. למה מחכים, שהממשלה תתפרק וילכו לבחירות?".

כזכור, לפני כשנה החתימו באיגוד מעל 8,500 תלמידי ישיבות על עצומה הקוראת לח"כים החרדים לפעול בנושא. אנשי אב"י אף שוחחו עם ח"כים שאינם חרדים בכדי להשיג קונצנזוס נרחב ככל האפשר.

בנוסף, נציגי הארגון נפגשו עם משפטנים שונים בכדי לבדוק אפשרות של עתירה לבג"ץ, בה יטענו כי ההנחה המוקדמת של המל"ג (מועצה להשכלה גבוהה) כי לימוד התורה אינו מקצוע ראוי לסבסוד בתחבורה מנוגד לחוק הגיוס המכיר במפורש בלימוד התורה כערך עליון, ומנוגד לרוח החוק, ממנו ניכר בבירור כי המדינה רואה בלימוד התורה ערך נעלה משאר המקצועות ולכן פוטרת בחורי ישיבות מגיוס, דבר שהיא לא עושה באף מקצוע אחר.

אולם, בעקבות הבטחות הח"כים להסדיר את הנושא, באב"י העדיפו להסדיר את הנושא דרך הכנסת ולא דרך עתירה בבג"ץ.

כעת, שנה לאחר ההבטחות הרבות של מי שאמורים לייצג אותם בכנסת, באב"י פנו שוב לח"כים החרדים בבקשה לזרז את הצעת החוק ולפעול לסיים את הליך החקיקה במושב הבא.

קישורים:
פורום 'בחדרי' מגלה - כבר לפני 10 שנים ועדת הכלכלה אישרה הנחה לבחורי ישיבות
ארגון בחורי הישיבות הנחת סטודנט תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד