ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ביטן מאיים על החרדים: "שיזכרו תמיד מי מרכיב פה ממשלה"

האם יחסי נתניהו והחרדים בדרך לפיצוץ? על רקע הדרישה החרדית שלא לפרק את הממשלה סביב משבר התאגיד, יו"ר הקואליציה דוד ביטן משגר איומים ותוקף את עמידת הנציגים החרדים לימין כחלון: "שיזכרו מי מרכיב את הממשלה"

ביטן מאיים על החרדים: "שיזכרו תמיד מי מרכיב פה ממשלה"
פלאש 90

לאחר שראשי המפלגות החרדיות, בעיקר השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן נכנסו לעובי המשבר הפוליטי הנוכחי סביב הקמת התאגיד וניסו לתווך בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו, אמש (שני) האשים יו"ר הקואליציה את החרדים בסיוע לכחלון נגד נתניהו.

לדבריו של ביטן בגלי צה"ל, הליכוד והחרדים אשמים בעובדה שהמשבר טרם הסתיים, "ברגע שאתה נותן רוח גבית לכחלון ולבוא ולומר לו אל תתפשר כי אין אלטרנטיבה לבחירות באותו רגע כחלון לא ימהר ליצור פשרה". ביטן הוסיף כי "מה שעושים בקואליציה החרדים וגם שרים מהליכוד הם בעצם נותנים רוח גבית לכחלון לא להתפשר ולא להגיע להסכמות עם ראש הממשלה".

בנוסף, יו"ר הקואליציה התייחס לטענה שטען הבוקר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, לפיה, לאור המצב הקיים - לא מן הנמנע שיהיה צורך בהרחבת הקואליציה. ביטן שלל את האופציה ואמר כי "אין מצב לאחדות עם המחנה הציוני".

כזכור, ביום ראשון נפגשו כחלון ונתניהו לפני ישיבת ראשי הקואליציה, זאת לאחר התערבותם של ליצמן ודרעי שהבהירו לנתניהו כי הם מתנגדים בכל תוקף לפירוק הממשלה ולהליכה לבחירות. מה שגרר היום את תגובתו החריפה של ביטן נגדם. השאלה המרכזית היא, האם ביטן תקף את החרדים על דעתם עצמו או ששוב הוא שימש כשליחו הנאמן של ראש הממשלה, מה שאומר שנתניהו והחרדים כבר לא.

ח"כ ביטן התארח אף אצל ברייטקופף ואבידן בפאנל על המשבר הקואליציוני אצל אבי מימרן ברדיו קול חי, ואמר כי "המאבק הוא על יכולתו של הליכוד להשפיע בממשלה הנוכחית, אם אין לליכוד כוח השפעה, נלך לבחירות. כחלון מתכחש להסכם הקואליציוני. אני מציע לש"ס לעמוד לצידנו, אם הם רוצים שנעמוד לצידם במתווה הכותל ונושאים שחשובים להם. אני מזכיר להם שאנחנו נרכיב את הממשלה גם אחרי הבחירות".
דוד ביטן משבר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד