כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רגע לפני החופה: הפתרון היצירתי של נשיא המועצת וראש ישיבת בית מתתיהו

רגע לפני חופת נכדתו של נשיא מועצת החכמים, הגאון חכם שלום כהן, התנהל משא ומתן מעניין בין נשיא המועצת לראש ישיבת בית מתתיהו, הגאון רבי ברוך ויסבקר, בנוגע למי יקדש את בני הזוג. בסופו של המו"מ נמצא פתרון יצירתי

חכם שלום והרב ויסבקר קודם מעמד החופה. צילום: קובי מ.
חכם שלום והרב ויסבקר קודם מעמד החופה. צילום: קובי מ.

בבנייני האומה בירושלים נערכת הערב (שני) שמחת החתונה לנכדתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי חכם שלום כהן, בת לחתנו הרב אברהם ישעיהו דדש.

החתן, דוד רועי כהן, הינו תלמיד ישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק, בראשות הגאון רבי ברוך ויסבקר, שהגיע כמובן להשתתף במעמד החופה.

קודם מעמד החופה נרשם מחזה מעניין, כאשר בין נשיא המועצת לראש הישיבה התנהל משא ומתן לא שגרתי, בו ניסה כל אחד לכבד את השני בסידור חופה וקידושין לבני הזוג. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

חכם שלום אמר לראש הישיבה 'מדוע שאני יסדר קידושין, אתם ראש הישיבה של החתן ואתם צריכים לסדר קידושין'. הרב ויסבקר מצידו השיב 'אתם המרא דאתרא פה, אתם צריכים לסדר'. וכך נמשך הוויכוח במשך דקות ארוכות.

לבסוף אמר חכם שלום 'אני מורה לך לקדש כי אתה ראש הישיבה של החתן'. רבי ברוך ויסבקר חשב מעט והשיב: 'יש לי פתרון. אני אקדש, אבל אני עושה אתכם שליח לקדש'.

ואכן, בסופו של המשא ומתן, חכם שלום קידש בתור שליחו של ראש הישיבה, לשמחת כולם. לאחר מכן פנה נשיא המועצת לראש הישיבה ואמר 'אני אברך אותך בברכת כהן שיתמלאו כל משאלות ליבך לטובה'.



























חכם שלום כהן הרב ברוך ויסבקר בית מתתיהו סידור חופה וקידושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד