י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הודו מתקדמת לאישור עסקה עם רפאל בשווי מיליארד דולר

לדברי מקור בתעשיות הביטחוניות, העסקה עוכבה בחודשים האחרונים כיוון שמתחרים ממדינות שונות ניסו לטרפד אותה • על פי הערכות, על רקע ביקור ר"מ הודו בישראל באמצע השנה צפוי אישור סופי לעסקה

הודו, פלאש90
הודו, פלאש90



הודו מתקדמת לקראת אישור עסקת רכישה של מערכות טילים מחברת רפאל בכמיליארד דולר. כך פורסם אמש (ב') באתר דיפנס ניוז מניו דלהי.

העסקה עוכבה בחודשים האחרונים, כיוון שרפאל היתה המתמודדת היחידה במכרז. כמו כן, לדברי מקור בתעשיות הבטחוניות, המתחרים ממדינות שונות ניסו לטרפד את העסקה.

על פי דפנס ניוז, משרד ההגנה ההודי צפוי לקדם את העסקה לאישור הוועדה בקבינט בראשות ראש הממשלה, נרנדרה מודי, המאשרת עסקות בטחוניות. המסירה הראשונה של מערכות הטילים צפויה תוך חמש שנים ממועד האישור הסופי.

ראש ממשלת הודו צפוי לבקר בישראל באמצע השנה, ועל פי הערכות בתעשיות הבטחוניות, על רקע הביקור או במהלכו, צפוי אישור סופי לעסקה, כמו גם לעסקת הענק עם התעשיה האווירית.

ישראל נחשבת לאחת היצואניות הבטחוניות הגדולות להודו. בשנים האחרונות דורשת הודו לקבל טכנולוגיות ולייצר אצלה את המוצרים. על רקע זה חתמו חברות ישראליות, בהן רפאל, על הסכמי שיתוף פעולה במחקר, פיתוח וייצור עם חברות בהודו. על פי ההערכות, בהסכמים החדשים רוב הייצור יתבצע בהודו ומקצתו בישראל.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד