י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השנוררים ברשת מתגייסים לטובת יואליש קרויס

הקנס העצום שהושת על קמב"ץ "העדה החרדית" לשעבר, האהוב על אלפי ישראלים - חילונים וחרדים - הביא לקמפיין רשת בעדו • כל הפרטים וגם - איך מגיבה סביבתו הקרובה?

יואליש קרויס, צילום: נתי שוחט, פלאש90
יואליש קרויס, צילום: נתי שוחט, פלאש90

מתקדמים - יואליש קרויס, קמב"ץ "העדה החרדית" לשעבר שהסתבך עם מס הכנסה בעקבות העלמת מס מהמשחטה שברשותו והוטל עליו קנס בסך 250 אלף שקל, פתח פרויקט גיוס תרומות באינטרנט לכיסוי החוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קרויס כבר שילם למס ההכנסה את החוב - 110 אלף שקל במזומן מהלוואות, ועוד 140 אלף ש"ח בצ'קים. כעת פועל קרויס באמצעות קמפיין לגיוס כספים לכיסוי החוב.

בקמפיין גיוס כספים שהשיק חברו ישראל דוידוביץ בשבוע האחרון, כתב דוידוביץ כך - "יואליש קרויס, אבא ל-16 ילדים, סיבכו אותו במס הכנסה בחוב של 250,000 ש"ח. יואליש, אשתו רוחל'ה, והילדים החמודים שלו: אהרן, דוד, איטא'לה, אסתר, יוכבד, חנה, יוסף, חיים, שמואל, שלמה אריה, נחמה, חוי, הדסה, מרדכי, יהודה, ואליהו מחכים לעזרה שלך. לא ניתן למשפחה הקסומה הזאת להסתבך עם חוב עצום כזה, על כל השלכותיו. יחד נציל את יואלי'ש, כי זה מגיע לו".

בהמשך כותב דוידוביץ: "את יואלי'ש קרויס כולם מכירים. אני אישית מכיר אותו, כי פשוט נכנסתי לבית שלו פעם, לגמרי מתוך סקרנות, ועל אף היותי זר לגמרי שלא מכיר אף אחד מבני הבית, התקבלתי בזרועות פתוחות ומזמינות כל כך והופתעתי מאוד. גיליתי כל כך הרבה אנושיות ואכפתיות בבית הזה, עד שהחלטתי שזאת המשפחה השנייה שלי. היום אני מבקר שם מידי פעם עם אשתי והילדים, והם מכנים את הבית "הבית של סבתא קרויס".

לסיום כותב דוידוביץ: "יואלי'ש קרויס הוא החרדי היחיד שלמרות האידאולוגיה השמרנית שלו, הבית החם שלו, הכוללת 18 נפשות, פתוח בכל שעות היממה לכל עובר ושב, לא משנה מי הוא ומה הדעה שלו, כל מי שירצה קפה חם או סתם ככה להתאוורר קצת, יתקבל בברכה בבית הזה".



בהמשך הקמפיין מוצג הסיפור כולו, כיצד הכל התחיל: "יואליש, ועוד כמה שכנים וידידים מהשכונה, לא רצו לאכול עופות משחיטה תעשייתית מטעמים אידאולוגיים, ולכן פתחו לעצמם משחטה ליד הבית שלו, כשיואליש מטבע הדברים כפעיל ועסקן למען השכונה עומד בראש ההתארגנות ודואג למקום הזה יותר משאר השכנים, כל אחד שילם בשביל העוף שלו כמובן דמי בסיס (עלות העוף, החשמל, השוחט וכו')".

עוד נכתב: "יואליש בחיים שלו לא לקח שקל מהמדינה. גם את 16 הלידות במשפחה שלו הוא מימן בעצמו, כי הוא לא רשום כלל ברישום האוכלוסין. ובכל לידה הוא שילם מכיסו הפרטי 8000 ש"ח. ומובן מאליו שיואלי'ש לא העלה בדעתו שהשחיטה השכונתית הזו שהוא והשכנים שלו עושים ליד הבית שלהם לעצמם, נקראת "פתיחת עסק", ושהשקלים הבודדים שכל אחד משלם עבור עלות העוף שלו עצמו, מכונים 'הכנסות' והוא חייב לדווח עליהם במס הכנסה".

לסיום נכתב: "עכשיו, מס הכנסה דורש ממנו 250,000 ש"ח, ואין שום סיכוי שאבא ל-16 ילדים שמתפרנס מיגיע כפיו (עבודה מפרכת בקייטרינג "דלישס", מעל לכמות שעות-עבודה סטנדרטיות) יוכל לעמוד בסכום הזה. למה זה מגיע לו, ליואלי'ש. תחשבו בעצמכם, אם יואלי'ש היה לוקח קצבת ילדים ל-16 הילדים שלו, (שזה יוצא באזור ה-3000 ש"ח לחודש, ובשנים עברו זה הגיע להרבה יותר) ואם הוא היה לוקח מימון מהמדינה - שכל אחד זכאי לה - בלידת הילדים שלו. הסכום שהוא היה מקבל היה יותר מכפול מהסכום שמס הכנסה תובע אותו כעת.

"יואליש ואשתו וכל 16 הילדים שלו - על אף ההבדלים האידאולוגיים שלהם מרוב אזרחי ישראל - מוכנים תמיד לעזור לכל אחד, כל מי שנכנס לבית מתכבד מיד בקפה חם ובאוזן קשבת. ולא משנה מיהו, חילוני, דתי, או אפילו גוי. הבית שלהם תמיד פתוח לכולם. עכשיו אנחנו נרים את הכפפה, גם אנחנו נעזור לו כשהוא זקוק לנו. גם אנחנו למרות שאנו לא מסכימים אתו אידאולוגית, נעזור לו ולילדים שלו ולא ניתן לו ליואלי'ש לטבוע בים של חובות, רק בגלל אי הידיעה שלו בחוקים הבסיסיים. ואתם בהחלט גם יכולים לקפוץ לביקור".

לתרומה עבור קמפיין ההדסטארט ליואליש, לחצו כאן

מקורבי יואליש קרויס אומרים ל'בחדרי חרדים' - "לשלוח אב ל-16 ילדים למאסר ובנוסף להטיל עליו קנסות כבדים על הפעלת משחטה בת 100 שנה במאה שערים, שכל מטרתה לשמור על השחיטה המהודרת, זאת מעשיה אפלה במיוחד. רק שלמרבה הצער זאת המציאות, והכל בחסות גייסות שלטון כבדים שרוממות החוק בפיהם".

עוד אומרים מקורבי קרויס ל'בחדרי חרדים': "הסיפור הזה צריך להדאיג כל מי שלב פועם בקרבו. מי שמכיר את הסיפור מקרוב יודע שיואליש ירק דם כדי לתקן טעות שנעשתה בתום לב. למישהו בעולם אולי נדמה שיואליש ממש עשה כאן קופה. מה הוא עשה? מכר עופות בשכונה? ממש מיליונים הוא עשה מזה! השופטים מוזמנים לראות את הבית שלו. לא ממש מצופה זהב בלשון המעטה. אבל לא עניין אותם שום דבר. הם לא התייאשו לאורך כל הדרך להערים עליו עוד ועוד קשיים וקנסות ואיומים במאסר".

לסיום המקורבים מתייחסים לגיוס הכספים למען קרויס - "לתרום לאיש הזה זו מצווה כפולה. גם להושיט יד לעזרה ליהודי בצרה וגם לומר די לטרור של בית המשפט המתאכזר לרחמנים. כל הכסף מהקמפיין הולך רק לכיסוי החוב".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני כחודש, שנה לאחר שנגזרו על שבעה חודשי מאסר בפועל, בית משפט המחוזי בירושלים קיצר בחודשיים את עונשו של יואליש קרויס, קמב"ץ "העדה החרדית" לשעבר, שהורשע בעבירה של אי הודעה על תחילת התעסקות ורישום הכנסות המשחטה במאה שערים שבניהולו, אי קיום דרישות, אי הוצאת חשבוניות מס, מסירת דו"ח וידיעות לא נכונים וכן עבירה של אי קבלת תעודת זהות.

לטענת עורכי דינו של קרויס, קיצור עונש המאסר לחמישה חודשים, הגיע לאחר שקרויס החל לשתף פעולה עם רשויות המדינה והמס, ולדברי פרקליטו עו"ד יונתן קיוול, אף חתם על הסכם עם שלטונות מע"מ ושילם תשלום חלקי למדינה. קרויס יחל לרצות את עונשו בעוד כחודשיים, שעות ספורות לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

"אם לא היו מקצרים את המאסר שלי, הייתי בכלא בחג סוכות או בפסח", אמר קרויס בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לפני כחודש. בהתייחס לאורך תקופת המאסר הוא אמר "הילדים שלי לא מרוצים ומעוניינים לקצר עוד את תקופת המאסר".
יואליש קרויס הד סטארט העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד