י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניתוח קיצור קיבה – פתרון מופלא או סיכון מיותר?

בחלוף השנים מקצינה בקרב הציבור בעיית השמנת היתר. התחושה הרווחת היא שפתרון "הקסם" של ניתוח קיצור קיבה, יחסוך לכם דיאטה מפרכת או שאר פתרונות למניעת השמנה ■ לא כך הם פני הדברים. עורכת הדין אורנה ינובסקי מסבירה על הקשיים שעלולים להפתיע.

ניתוח קיצור קיבה – פתרון מופלא או סיכון מיותר?
בחדרי חרדים

 

ראשית חשוב להדגיש כי, ניתוח קיצור קיבה מסייע לא אחת לאנשים רבים בעלי השמנת יתר, ביכולת לנהל את חייהם בצורה בריאה ותקינה יותר. עם זאת, חשוב לזכור כי הליך כירורגי זה טומן בחובו גם סיכונים נלווים ויכול לגרום לסיבוכים שונים, ואף לבעיות קשות במקרים בהם בוצעה רשלנות או מחדל רפואי.
לדברי עורכת הדין אורנה ינובסקי ממשרד 'ינובסקי- לינר' המתמחה בתביעות רשלנות רפואית : "במשרדינו מטופלות כל העת פניות בנושא רשלנות רפואית בכלל, ובניתוחים מעין אלו בפרט. על מנת שנהיה מודעים למקרים בהם עלולה להופיע רשלנות רפואית רצוי לדעת באילו אופנים היא עשויה להופיע.".
כדאי להבין כי - רשלנות רפואית בניתוח מעין זה יכולה להופיע במגוון בכל אחד משלבי הטיפול
• שלב האבחון – טרם קבלת ההחלטה לנתח, מחויב הצוות הרפואי לבחון את מכלול המאפיינים הייחודיים של כל מטופל ורק לאחר האבחון עליהם לקבל החלטה האם לנתח את המטופל. יש לשים לב שניתוח שכזה אינו מתאים לכל אדם ויש לקחת בחשבון משתנים רבים טרם בוחרים באופציה זו. לא תמיד מנחה הצוות הרפואי במידה מספקת את המטופלים לבדוק בתשומת לב את ההתאמה האישית לניתוח שכזה.

• שלב ההליך הרפואי –בעת ההכנה לניתוח ובעת ההרדמה, ובמהלכו של הניתוח עצמו, עלולות להתעורר בעיות. לעיתים בשל שיקול דעת לא נכון, או לא מספיק, ולעיתים בשל חוסר מקצועיות או מיומנות של מי מן הצוות הרפואי .יש לזכור כי המדובר בסך הכל בניתוח משמעותי, שנעשה בבטן פתוחה בעל סיבוכים ידועים, ולפיכך יש להקפיד לדעת מה רמת ניסיונו ומיומנותו של הצוות העתיד לנתח את המטופל.

• שלב ההחלמה – לאורך שלב ההחלמה, על הצוות המטפל להדריך בצורה מדויקת את המנותח כיצד עליו לנהוג, בכדי שלא ייחשף להחמרה במצבו או לזיהומים השכיחים מאוד בעקבות הליכים סבוכים כאלו. יש להקפיד על ביקורת מתאימה ומקצועית.

"למרבה הצער, קיימים מקרים שבהם ניתן היה למנוע נזק משמעותי מחולים המנותחים בניתוחים שכאלה, אך לא תמיד ננקטות הזהירות וההקפדה הנדרשות לשם שמירה טובה יותר על בריאות המטופלים. אנו עדים לעיתים למקרים של רשלנות רפואית שיכולה וצריכה הייתה להימנע. אם חלילה ארע מקרה של רשלנות רפואית, אני מציעה שלא להסס ולפנות לעורכי דין המתמחים בתחום זה כדי להיות סמוכים ובטוחים שזכויותיכם מנוצלות עד תום". מסיימת עורכת הדין ינובסקי ומציינת גם כי ברוב המקרים שכר הטרחה נגבה רק כשההליך מסתיים בהצלחה.

בטן קיבה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד