י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לראשונה: יחידת משטרה לאכיפה של כלי רכב כבדים

לאור מעורבותם הגבוהה של אוטובוסים ומשאיות בתאונות, המשטרה מקימה יחידה מיוחדת לאכיפה, שתכלול גם בלשים, כך חשף הבוקר השר לבטחון פנים גלעד ארדן בנאומו בכנס השנתי של עמותת אור ירוק בנושא בטיחות בדרכים

תאונת אוטובוס. צילום: דוברות מדא
תאונת אוטובוס. צילום: דוברות מדא

לאור מעורבותם הגבוהה של אוטובוסים ומשאיות בתאונות, המשטרה מקימה יחידה מיוחדת לאכיפה, שתכלול גם בלשים.

השר לבשחון הפנים גלעד ארדן, חשף הבוקר (ג') לראשונה, בנאומו בכנס השנתי של עמותת אור ירוק בנושא בטיחות בדרכים, את הקמתה הקרובה של יחידת האכיפה המשטרתית כנגד כלי רכב כבדים אשר תכלול 22 שוטרים ו-5 רכבים שיתרכזו באכיפה כנגד משאיות ואוטובוסים, לאור מעורבותם הגבוהה בתאונות דרכים והסכנה הנשקפת מהם. היחידה תכלול גם הפעלת בלשים סמויים שיתעדו את התנהגות נהגי האוטובוסים בזמן הנהיגה.

השר ציין כי תהליך הכפלת מספר הניידות באגף התנועה של משטרת ישראל, כבר נמצא בעיצומו ומאז השנה שעברה עלה משמעותית מספר הניידות הפועלות בשטח ותהליך ההכפלה יסתיים עד לסוף שנה זו. "אגף התנועה נמצא במהלך גיוס היסטורי ורחב של מאות שוטרים וסטודנטים שיגבירו מאוד את האכיפה בכבישים" אמר ארדן.

בנוסף הזכיר השר ארדן את מעורבותם הגוברת של אופניים חשמליים בתאונות, כאשר השבוע נכנס לתוקפו החוק שיזם ארדן שיסמיך את הפקחים העירוניים לאכוף עבירות של רוכבי אופניים חשמליים. השר גם קרא להורים לקחת אחריות על ילדיהם ולא לאפשר לצעירים מתחת לגיל 16 להשתמש בכלי המסוכן.

השר ארדן הוסיף כי ישנה עלייה דרמטית בפעילות האכיפה והשימוש בענישה מינהלית שבידי המשטרה- 134% עלייה במעצרים, ו-64% עלייה בהשבתת כלי רכב. "אנו נגלה אפס סובלנות כלפי נהגים עבריינים רצידיויסטים".
אור ירוק משטרת ישראל גלעד ארדן תאונות כלים כבדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד