י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

חשיפה: הרבנים הספרדים מכחישים את חתימתם על מכתב העצרת

לאחר מכתבו של הגר"ש מחפוד שפורסם ב'בחדרי' בו הכחיש את תמיכתו בעצרת 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי', והתנגדות הגר"מ צדקה לעצרת, יוצא גם הגרי"י לוגאסי במכתב הכחשה גורף נגד חתימתו שהתנוססה במכתב הקורא להשתתף בעצרת

חשיפה: הרבנים הספרדים מכחישים את חתימתם על מכתב העצרת

חשיפת 'בחדרי חרדים' • כך קורס מכתבם של הרבנים הספרדים כמגדל קלפים: עוד ועוד רבנים מכחישים את חתימתם על מכתב הרבנים הספרדים הקורא להשתתף בעצרת 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי' שתערך הערב בכיכר השבת בירושלים.

לאחר מכתבו של הגר"ש מחפוד שפורסם בשעות האחרונות ב"בחדרי חרדים", מתפרסם כעת בפרסום ראשון ב'בחדרי' מכתבו של הגאון רבי יעקב ישראל לוגאסי, מגדולי המגידים ובעלי המוסר הספרדים המזוהה עם תנועת ש"ס, מכתב הכחשה גורף נגד חתימתו שהתנוססה על מכתב הרבנים הספרדים.

במכתבו כותב הגרי"י לוגאסי: "הנני לגלות דעתי שחתימתי שפורסמה על המכתב בעניין הגיוס הייתה בטעות כאשר נאמר לי שמדובר בחידוש חתימה על מכתב ישן ואני כפוף למורי ורבי ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה שליט"א שהתברר לי ממנו שלא חתם על המכתב החדש. וחתימתו מבוטלת. ובלאו הכי יש לפנות בכל הענינים האלה אל גדולי ישראל האמונים על הנושא ודאגתם לבני התורה היא מן המפורסמות".

מכתבו של הגרי"י לוגאסי מתייחס למכתב הרבנים הספרדים שפורסם הבוקר בעיתון 'הפלס', שבו כאמור, קוראים הרבנים לבוא ולהשתתף בעצרת המחאה היום בבירה.

"חושך ענן וערפל מכסה ארץ, אלפי נערים ואברכים צעירים בני הישיבות, כבר נפלו בפח יוקשים בעטיה של גזירת הגיוס הנוראה המאיימת על המשך קיומה ומציאותה של היהדות החרדית באר"י", כתבו הרבנים הספרדים.

לדבריהם, "השלטונות עושים הכל על מנת לעצור את פריחתה שגשוגה ועצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק, ולשם כך גזרו גזירה קשה לאבד את הדור הצעיר, ואם אין גדיים אין תיישים ח"ו.

מכתב ההכחשה של הגרי"י לוגאסי

על המכתב כאמור - חתמו כביכול, ששה עשר רבנים ספרדים, הרב אליהו טופיק – ר"י באר יהודה, הרב בן ציון מוצפי – ר"י בני ציון, הרב יצחק ברכה – ר"י עטרת יצחק, הרב ציון כהן – מרבני ישיבת פורת יוסף, הרב בניהו יששכר שמואלי – ר"י נהר שלום, הרב יעקב שכנזי – רב שכונת בית ישראל, הרב אהרון ירחי – מו"צ שכונת מקור ברוך, הרב יצחק טופיק – ראש ישיבת באר יהודה, הרב יעקב ישראל לוגסי – ראש כולל כתר שלמה, הרב יוסף שרגא – רב בית כנסת יזדים, הרב מנשה שוע – הרב דוד פנירי – הרב יעקב שילוני, וכאמור - הרב שלמה מחפוד – אב"ד יורה דעה.

הדיווח המקורי על חתימתם של הרבנים התקבל במערכת 'בחדרי' בספקנות ותמיהה, שכן רבים מהם מזוהים רשמית עם ש"ס (אמנם חלקם מזוהים רשמית עם הפלג הקנאי של 'העדה' ונמנעים מלהשתתף בבחירות בכלל) ועל כן נמנענו מלפרסם בטרם הבדיקה, ואכן אחר הבדיקה אנו חושפים את שורת ההכחשות והתיקונים.

כזכור, הגאון רבי משה צדקה, מראשי ישיבת 'פורת יוסף' סירב לחתום על ההוראה לצאת לעצרת - והודיע שאין בכוונתו להשתתף בה, בנוסף הוא כתב מכתב נפרד כללי שעליו מסכימים כלל הרבנים.

"עד עתה לא היו בני הישיבות הולכים לצבא, ועתה אנו שומעים השכם והערב אשר הרבה בחורים מפתים אותם, או יש שמאיימים עליהם, או שאם פעם לא קיבלו את המכתב של ההתייצבות מסיבות שונות, ששינו את הכתובת וכדו', מחייבים אותם להתגייס, וזה הוא נגד התורה, וכן הוא דעת כל גדולי ישראל, וחלילה זה מביא רעה בר מינן לעם ישראל. ולכן עלינו לבקש מה' להעביר הגזירה, ושיתיחסו לבני הישיבות כדת של תורה" כתב הרב צדקה.

בנוסף, גם הגאון רבי בן ציון מוצפי הכחיש את חתימתו שהופיעה על המכתב ואמר כי לא הסכים כלל לשוחח בנושא עם הפעילים שבאו להחתימו בעת שישב שבעה על אחותו ובוודאי לא חתם על המכתב. כמו"כ, המקובל הרב בניהו שמואלי, שחתימתו אף היא התנוססה על המכתב, אמר התנה שחתימתו תופיע רק אם הגר"מ צדקה יחתום, ומכיוון שהגר"מ צדקה לא הסכים לחתום, הרי שחתימתו נמצאת על המכתב שלא ברשות.
הפלג הירושלמי העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד