ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הראלי האמיתי? המטבע שהיכה את השוק מתחילת כהונת טראמפ

המטבע הזה, שקרס ככל שטראמפ התקרב לנשיאות, רשם את הביצועים הטובים ביותר מאז השבעת הנשיא ומה זה אומר על מדיניות הסחר של טראמפ

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



ב-8 בינואר 2017, יום השבעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אם היו מבקשים מכם לבחור מטבע אחד, אחד ויחיד, שעליו תצטרכו להמר שימריא וימריא ב-3 חודשי הכהונה הראשונים של טראמפ, במה הייתם בוחרים?

אחת התשובות הפחות סבירות היתה הפסו המקסיקאי. מתחילת מאי 2016, כאשר טראמפ החל להסתמן כמועמד המוביל בפריימריז הרפובליקאים, מעט לפני הכרזתו כמועמדם ביוני, ועד יום לפני השבעתו לנשיאות צנח הפסו המקסיקאי ב-22% מול הדולר האמריקאי, מתוכם 12% בליל הבחירות, והיה אחד המטבעות החלשים בעולם ב-2016. לאורך תקופת הבחירות נסחר הפסו במתאם הפוך לזה של סיכויי הבחירה של טראמפ.

אולם מאז ההשבעה, לאחר הבטחות חוזרות ונשנות להקים חומה בגבול ארה"ב-מקסיקו וביטול הסכמי סחר חופשיים שכוללים את מקסיקו, נסק המטבע המקסיקאי, הנסחר ביותר מקרב המטבעות של הכלכלות המתעוררות, מול הדולר ב-16%, ועלה בביצועיו על כל מטבע ראשי אחר בעולם. הין עלה, היורו עלה, וגם הליש"ט החבוטה עקב הצבעת הברקזיט, שמרה על יציבות. אפילו הרובל, שהתאושש ביחד עם עליית מעמדו של מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין, עלה בשיעור קטן יותר מהפסו.

אם נבדוק, לשם השוואה, את מה שמכונה "ראלי טראמפ" בשוק המניות, נגלה שמערב ההשבעה ועד עכשיו נגלה עלייה של 3% בלבד ו-12% מאז הנצחון בבחירות. אז מיהו "ראלי טראמפ" האמיתי, ומה הוא אומר על מה שחושבים השווקים בנוגע לטראמפ?

אחד הפתרונות האפשריים לפרדוקס המקסיקאי הוא שטראמפ מיתן את רטוריקת הפרוטקציוניזם – מדיניות של בדלנות כלכלית והקמת מחסומי סחר. השני, ואפשר לשמוע אותו ממנהלי השקעות ומשקיעים גדולים – הצוות הכלכלי שמינה, שרבים חושבים כי הוא ימתן את טראמפ וישאיר גבולות פתוחים וזרימת השקעות וסחר גלובליים. הסבר שלישי הוא התיקון שנערך בשווקים המתעוררים שנפלו קשות אחרי בחירת טראמפ והתאוששו מאז.

יהיה ההסבר אשר יהיה, הפסו הוא השקעה בסיכון גבוה. בכל מקרה, שווה לשים עין על הפסו המקסיקאי, בתור סמן שווקים לציפיות השווקים ממדיניות הסחר של טראמפ.
דונלד טראמפ הדולר האמריקאי ולדימיר פוטין ראלי טראמפ שוק המניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד