ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ההסתדרות לא השעתה את בכירי ועד התעשייה האווירית החשודים בשחיתות

עם זאת, הנהלת החעשייה האווירית החלה בהליכי השעיה מול כל העצורים מהחברה, כולל עובדים שאינם חברי ועד • ההסתדרות: "אנו סומכים ידינו על רשויות החוק"

יאיר כץ. צילום: צילום: פלאש 90
יאיר כץ. צילום: צילום: פלאש 90



ההסתדרות אינה מתכוונת להשעות בשלב זה חברי ועד עובדי התעשייה האווירית (תע''א) שנמצאים תחת חקירה. זאת, בניגוד לעמדת הנהלת תע''א, שהחלה בתהליכי השעיה לכל העובדים הנחקרים. החשדות נוגעים לעבירות שוחד, מרמה, גניבה בידי עובד ציבור והטיית מכרזים.

מקורבים לחברה הביעו חשש כי אם ההנהלה תשעה את חברי הוועד מעבודתם, אולם ההסתדרות לא תשעה אותם מהוועד – הם יוכלו לשוב ולהטיל פחד על עובדי החברה, ובכלל זה להקשות על החקירה נגדם, בתום מועד הרחקתם מהחברה.

בהסתדרות סבורים כי יש להמתין להתבהרות תוצאות החקירה ולהגשת כתבי אישום לפני נקיטת מהלך של השעיה. מההסתדרות נמסר בתגובה כי "אנו סומכים ידינו על רשויות החוק וממתינים לתוצאות החקירה".

הנהלת תע"א החלה בהליכי פיטורים מול כל העצורים מהחברה, כולל עובדים שאינם חברי ועד. התהליך כולל שימוע וצפוי להימשך עד שבועיים.

בין העצורים בפרשה נותר אלי כהן, בכיר בוועד עובדי מפעל בדק ומקורה לשר הרווחה, חיים כץ, מימיו כיו"ר ועד עובדי תע"א. נעצרו ושוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים יו"ר הועד אהוד נוף, בנו של כץ, יאיר כץ, דןד פרץ וחי אלן אטל. חברי הוועד חשודים, בין השאר, בסחיטה באיומים של עובדי החברה, כדי שיתפקדו לליכוד.

בינתיים שני המתמודדים על תפקיד יו"ר ההסתדרות שותקים. אברהם ניסנקורן מעדיף לא להתעמת עם ועדים, ואילו ליחימוביץ' נגיעה אישית - היא נחשבת מקורבת לחיים כץ.
התעשייה האווירית הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד