כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מרגש: שלוש אחיות מרביעייה התחתנו באותה שנה - שתיים מהן עם אחים

השלישית מבין הרביעייה, שכשנולדה התפרסמה בכותרות רבות - נישאה לאח הגיס הנשוי לאחותה • הסתבכתם? גם אנחנו. הסיפור המדהים מברכת האדמו"ר ללידת הרביעייה, הבר מצוה וחתונת שלוש מהם בתוך שנה אחת, שתיים עם שני אחים. בלעדי

צילומים: יונתן זינדל, יעקב לדרמן פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
צילומים: יונתן זינדל, יעקב לדרמן פלאש 90. עיבוד: מורן כהן

אחרונה מרביעייה של שלוש בנות ובן התחתנה אמש. כל השלושה נישאו בתוך שנה אחת, שתיים מהן לאחים. כלת האתמול הפכה אף לגיסת אחותה, כיוון שבעלי שתי האחיות מתוך הרביעייה, של הראשונה ושל השלישית - אחים. הסתבכתם? 'בחדרי חרדים' ינסה לעשות לכם סדר בסיפור המרגש והמפתיע. ארבעת הילדים שהרופאים לא נתנו להם סיכוי, נולדו, חיים - וכאמור, בשנה האחרונה שלוש מהם הקימו בתים, בשעה טובה ובמזל טוב.

שמונה עשרה שנים אחרי לידת הרביעייה המרגשת, שהגיעה לכותרות - כשלמשפחת גרינוולד בחסידות קרעטשניף ברחובות, נולדו במזל טוב, בן אחד ושלוש בנות, אמש (שני) נישאה הבת הקטנה מתוך הרביעייה. הרופאים המליצו שלא להמשיך את ההליך ולדלל עוברים, אך הרבי, אחר התייעצות עם הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל הכריע שכן והבטיח שכל הארבעה יהיו בריאים.

ילדי הרביעייה: אהר'לה, מירי, אסתי וגולדי הפכו בלידתם לרביעייה הראשונה שנולדה בבית החולים קפלן ברחובות, מאז הקמתו. שתיים מארבעת התינוקות שהו בפגייה מספר חודשים במצב מסכן חיים – והצוות הרפואי המסור, הציל את חייהם. היום שמונה עשרה שנים אחרי, כולם בריאים לחלוטין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כלת השמחה אמש, נישאה לאח אחד מגיסיה. שתי האחיות נישאו לשני אחים ממשפחת אלפרוביץ ויחלקו את אותה חמות.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' בתקופת הבר מצווה, כשהאמא הגברת חנה גרינוולד נכנסה ל'הריון הרביעייה', היא התייעצה עם הרבי מקרעטשניף ששוחח עם פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל. שהכריע להמשיך את ההיריון מרובה העוברים. והסביר כי סיכויי ארבעת הילדים לשרוד, לאחר שראה בחו"ל לידת רביעייה מוצלחת.

"אהר'לה, נולד במשקל הגבוה יותר, 815 גרם, ואחריו מירי, 790 גרם, אסתי 770 גרם וגולדי 770 גרם. היו מצבים קשים של סכנת חיים של שתיים מהבנות, אך לאחר מספר ימים בישר להם הצוות הרפואי שהתייצב מצבן". למשפחה שישה ילדים בנוסף לרביעייה.

אחד ממכרי המשפחה מספר ל'בחדרי חרדים': "האם חני גרינוולד העובדת לפרנסתה כמעצבת אירועים נודעת ובעלת חנות 'חיננית' למתנות, חיתנה אתמול ערב ראש חודש ניסן למרות שזה בזמן הכי לחוץ שלה בשנה מבחינת העבודה. גם זה בהוראתו של הרבי - שהורה להם אז להמשיך את ההריון המסוכן".

מכר המשפחה מסביר "הם רצו לחתן בקיץ, אלא שבשבתות הקיץ האדמו"ר מקרעטשניף לא עורך טישים, ולהם כמובן היה חשוב שהאויפריף (העלייה לתורה) ובפרט שבת השבע ברכות שבו הרבי רוקד מצווה טאנץ עם הכלה, יתקיימו בשבתות כשהרבי עושה טישים - בעיקר בגלל המנהג הייחודי בקרעטשניף, שהרבי רוקד 'מצוה טאנץ' בשבת עם הכלה. ולכן קבעו מועד החתונה בר"ח ניסן, למרות שמבחינת העבודה של חני זה הזמן הכי לחוץ בשנה. משלוחי המנות בפורים ומתנות לפסח".

הרביעייה, בהיותם בני שנהצילום: הרביעייה, בהיותם בני שנה
הרביעייה, בהיותם בני שנה

.
רביעייה רחובות משפחת גרינוולד קרעטשניף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד