א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הכלבים הסוררים הגיעו גם לכנסת

כלבי הבר ממשיכים לשגע את תושבי בית שמש ולשוטט בלילות בין בתי התושבים. בעקבות הסערה, שדווחה בהרחבה ב"בחדרי חרדים", ח"כ אורי מקלב פנה בשאילתה לשר החקלאות אורי אריאל, זאת בעקבות הנחיות המשרד שלא להשתמש ברעל נגד הכלבים

(pixabay)
(pixabay)

כלבי הבר ממשיכים לשגע את תושבי בית שמש ולשוטט בלילות בין בתי התושבים. העירייה, חברי הכנסת ומשרדי הממשלה, כולם מעורבים בניסיון להרחיק את הכלבים הסוררים ולמנוע מהם להיכנס לחייהם של התושבים שמבקשים לנהל חיים תקינים ללא היסטריה לילית החוזרת על עצמה.

בעקבות הסערה, ח"כ אורי מקלב פנה בשאילתה לשר החקלאות אורי אריאל, זאת בעקבות הנחיות המשרד שלא להשתמש ברעל נגד הכלבים.

"פורסם כי קיימות תקיפות לא מעטות של תושבים וילדים ע"י כלבים משוטטים, מנגד טוענת עיריית בית שמש כי היא משקיעה מאמצים בשכונות החדשות הגובלות בשטח הררי, תוך הנחיות משרד החקלאות האוסרות שימוש ברעל והאוסרות להרדים את הכלבים בשעות הלילה ועוד הגבלות אשר מעקרות את אפקטיביות הטיפול בבעיה קשה זו", כתב מקלב.

"רצוני לשאול: האם מקרי תקיפות הכלבים מוכרים למשרדך ואיזה כלים מעמיד משרדך לעיריית בית שמש בכדי להתמודד תופעה קשה זו?", הקשה מקלב.

בתשובה שהשיב השר אריאל למקלב הוא כותב כי "תופעת הכלבים המשוטטים בעיר מוכרת לגורמי המקצוע במשרד, יחד עם זאת, חשוב לציין כי הנושא הינו באחריות הווטרינר של הרשות המקומית.

אריאל מוסיף כי "המשרד מסיע לעיריית בית שמש באופן שוטף וכן לווטרינר הרשותי של העיר וזאת במטרה למגר את התופעה. בוצעו מספר פעולות של יחידת הפיצו"ח בשיתוף השירותים הווטרינרים והוטרינר של הרשות, כל זאת במטרה לבחון את האפשרויות העומדות בפני גורמי המקצוע כדי למגר את התופעה, כדוגמת תיקון ליקויי תבאורה כפחים לא סגורים ואשפה המהווים אבן שואבת לכלבים משוטטים".

לסיום כתב השר כי "למרות שהמידע שיש ברשותנו מורה על כך שיש ירידה בכמות הכלבים המשוטטים, אנו ממשיכים בשיתוף הפעולה עם הרשות המקומית, על מנת למגר את התוצאה".
כלבים בית שמש אורי מקלב אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד