י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בעקבות 'בחדרי': האור חזר לבתי החרדים

בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים", ולאחר שח"כ אורי מקלב הפעיל את כל כובד משקלו, חברת החשמל החזירה הבוקר את החשמל לחדרי המדרגות ולמעליות של חמשת הבניינים ברובע ז' באשדוד שנותקו מחשמל

בעקבות 'בחדרי': האור חזר לבתי החרדים

ויהי אור • בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים", ולאחר שח"כ אורי מקלב הפעיל את כל כובד משקלו, חברת החשמל החזירה הבוקר את החשמל לחדרי המדרגות ולמעליות של חמשת הבניינים ברובע ז' באשדוד שנותקו מחשמל.

כזכור, זרם אספקת החשמל בחדרי המדרגות והמעליות של חמישה בניינים ברובע החרדי - נותק אתמול בשל הימצאות כבלים של גנרטורים המשמשים את התושבים בשבת ופרוסים על גגות הבניינים.

מדובר בבניינים הממוקמים ברחובות, הורקנוס, שמאי, האמוראים והתנאים ברובע ז' בעיר, ומתגוררים בהם למעלה מ-500 גברים, נשים וילדים. התושבים ההמומים פנו לחברת החשמל שטענה כי "מדובר בהוראה של מנהל מחוז דרום בן ציון מיכאלי. העילה לניתוק לפי חברת החשמל: "החוטים הפרוסים על הגגות משמשים כמפגע בטיחותי".

למרות הסברי התושבים החרדים כי מדובר בכבלים של גנרטור לשבת, וכפי שמקובל בכל הארץ, בחברת החשמל התעקשו שלא לחבר את החשמל מחדש, אולם כאמור - היום לאחר התערבות הנציגות החרדית, ולאחר שנציג חברת הגנרטורים הציג מסמכים המעידים על תקינות החשמל - חברת החשמל החזירה את האור לתושבים.

מחברת החשמל נמסר אתמול בתגובה ל"בחדרי חרדים": "חברת החשמל פועלת בהתאם לחוק החשמל ולתקנות הבטיחות בחשמל. מכוח חוקים ותקנות אלה נדרשת חברת החשמל לפעול להסרת סכנות ומפגעים בטיחותיים ללא פשרות.

"במקרה הנדון התגלו חיבורים לא תקניים המהווים סכנה בטיחותית חמורה. חברתנו נאלצה לנתק את מקור ההזנה של חיבורים אלו עד לתיקון הליקויים הבטיחותיים. החשמל נותק לחדרי המדרגות במספר בניינים. לא בדירות".

עוד נמסר כי "בבניין אחד התברר כי יש נזילת מים העוברת דרך ארונות החשמל - דבר מסוכן ביותר מבחינה בטיחותית. מדובר בסכנה מוחשית. עקב כך נאלצו לנתק את החשמל בדירות בבניין. הוסבר לדיירים כי עליהם להזמין חשמלאי פרטי שיתקן את הנזק שנגרם למיתקן הפרטי שלהם בעקבות נזילת במים- ולאחר שיסיים יזמין את חברת בחשמל . אם הגל יהיה תקין בטיחותית - יחובר מיידית הבניין. בחברת החשמל ממתינים שהדיירים יבצעו זאת. מיד עם תיקון הליקויים ולאחר בדיקה יוחזר החשמל".

לסיום נמסר כי "הדירות שנותקו זה בבחינת פיקוח נפש. בכל מקום בו יש נזילת מים שעוברת או משפיעה כל ארונות החשמל - חייבים לנתק החשמל למניעת פגיעה בנפש. ברגע שהנזילה תתוקן על ידי הדיירים וחשמלאי מטעמם יסדר זאת - נגיע מיד לבדוק שהסכנה חלפה - ונחבר החשמל. מטרתנו וחובתנו לספק חשמל בטוח ולמנוע פגיעה בנפש".
חברת חשמל אשדוד גנרטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד