י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תשעה עצורים ב'פרשה המטלטלת' שוחררו ממעצר

"פרשה מטלטלת: 22 חרדים נעצרו" זה היה נראה כמבצע מיוחד, אך כבר עם יציאתו לפועל עלו התהיות על מידת יעילותו • "הפרשה המטלטלת" נראית קשה יותר לפיצוח ככל שהחקירה מתקדמת - סדרת גילויים חדשים בפרסום ראשון ב"בחדרי חרדים"

אחד החשודים בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אחד החשודים בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שחרורו של אדם ממעצר, אינה מעידה ממש על החשדות כלפיו - אך מצביעות על כך שאינו מסוכן לציבור. 22 חרדים נעצרו בתחילת השבוע במבצע של ימ"ר ירושלים בחשד לביצוע עבירות בילדים, נערים ונשים. ל'בחדרי' נודע כי שניים מהם תושבי ירושלים התבררו כמוסרי מידע ושוחררו, אחר התברר כנפגע עבירה וגם הוא שוחרר, כך גם שוחררו ארבעה נוספים עוד לפני הבאתם לבית המשפט.

חשוד נוסף בשנות ה-30 לחייו, תושב ביתר שמעצרו הוארך, שוחרר אתמול בהסכמת המשטרה וחשוד נוסף, אף הוא תושב ביתר, שהיה אמור להשאר במעצר עד ליום חמישי - שוחרר לאחר שהגיש ערר ובית המשפט החליט לשחררו. כך נותרו במעצר 13 חשודים, שחלקם צפויים היום להשתחרר. בין העצורים גם כאלה שבחקירתם הודו בביצוע עבירות, ובמשטרה מנסים לשכנע את הקרבנות להתלונן - דבר שלא בטוח יצליח.

היומנים של 'טוהר המחנה' עם הרישומים

תושב ביתר עילית בשנות ה-40 לחייו שוחרר יומיים לפני מועד סיום מעצרו, בעקבות ערר שהוגש באמצעות עו"ד אריאל עטרי לבית משפט המחוזי בירושלים. לדברי פרקליטו, לפני כשלוש שנים התבקש החשוד להשכין שלום בין בני זוג שהאשה התרחקה מהדת. לדבריו, החשוד נפגש איתה מספר פעמים, אף פעם לא לבד. במהלך אותה תקופה, היא יצרה איתו קשר לא ראוי תוך שהיא שולחת לו הודעות שאינן מתאימות ובעקבות כך ניתק מיידית את הקשר ופרש מהייעוץ. לאחר שנודע לבני המשפחה על ה'קשר', חמיה של האישה פנה אליו ודרש ממנו סכום של 70,000 ש"ח על מנת שלא יתלונן עליו, כך לטענת העו"ד.

לאחר שהחשוד לא היה מוכן להיכנע לסחיטה, המשפחה פנתה לארגון 'טוהר המחנה' שם הדברים נבדקו ואף נרשמו באותם יומנים שגרמו לגל המעצרים שלשום (ב') לפנות בוקר. איש 'טוהר המחנה' משה קיויתי נרתם לעניין ובדק את הפרטים - לדברי עו"ד אריאל עטרי, במסגרת הבירור שנערך, במהלכו לכאורה הוצגו בין היתר ראיות המפריכות את טענת המשפחה, השתכנע קיויתי שלא היו דברים מעולם והתיק מבחינתו נסגר. לדברי עטרי, החשוד אף המשיך להיות בקשר עם בעלה של ה'מתלוננת' כביכול.


מעצר החשודים והפרות הסדר כלפי השוטרים במהלכם נופצו שמשות הניידות

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' לראשונה, חקירת המשטרה נפתחה בעקבות אותם רישומים של קיויתי ביומני 'טוהר המחנה', שם עלה גם שמו של החשוד. "הרישומים שהיו אצל קיויתי הם על תלונה שהופרכה ותו לא" אומר עו"ד עטרי ל'בחדרי חרדים', ומוסיף כי במקרה הזה מדובר היה בניסיון סחיטה של מרשו, "חלפו שלוש שנים, האישה לא הגישה תלונה וגם לא חמיה. זה אומר דרשני".

משה קיויתי, מי שבדק את פרטי המקרה ויכול היה לשמש כעד, לא נעצר ולא נחקר, אולם הוא חשוד בשיבוש הליכי חקירה ועל כך הוא צפוי להיחקר בהמשך, כך לדבריו של ראש מפלג תשאול בימ"ר ירושלים סגן ניצב שמוליק בן עמוס. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי לדברי בן עמוס, קיויתי לא שימש מעולם כמקור או סייען לימ"ר ירושלים, אך בכל זאת העביר ליחידה תיקים לאחר שסיים לחקור אותם בעצמו. עוד הוסיף כי מרבית התלונות שהגיעו לקיויתי, טופלו במסגרת הקהילה וללא שיתוף המשטרה. לדברי החוקר, קיויתי טרם נחקר על מנת שלא ישבש את החקירה. קיווית עצמו, חוזר וטוען כי לא ביצע שום עבירה על החוק, כפי שאמר אתמול בבוקר בראיון ל'בחדרי חרדים'.

שופטת בית משפט המחוזי בירושלים חגית מאק-קלמנוביץ, אמרה כי מהיומנים שנמצאו אצל משה קויותי עולה כי מה שקרה היה בלתי ראוי בעיני משפחתה של האישה וכן בעיני 'טוהר המחנה', וזאת מבלי לקבוע שאכן קרה משהו בכלל. היא הדגישה שלא כל מה שנחשב פסול בתפיסת עולמם של הקהילה החרדית - מהווה עבירה פלילית על פי חוקי מדינת ישראל.

עוד הוסיפה השופטת כי על פי המסמכים שהוצגו בפניה ישנו מידע מודיעיני עם חשד קלוש לביצוע עבירה על ידי החשוד, אך החשד עדיין רחוק למדי בשביל להותירו במעצר ולקבוע חשד סביר. מעבר לכך, המתלוננות סירבה בזמנו להגיש תלונה וכך גם כעת. לאור כך, הורתה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים הכוללים שבוע מעצר בית ערבויות ואיסור יצירת קשר על המעורבים.

עו"ד אריאל עטרי פרקליטו של החשוד

עורך הדין אריאל עטרי, סנגורו של החשוד, מסר ל'בחדרי' בתגובה כי "הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות. טוהר מחננו כיוון אולי לטוב, אך נעשה באמצעות הארגון שימוש, על מנת לסחוט חפים מפשע. לאחר נסיון סחיטה כושל, הוגשה לארגון - תלונה כוזבת - מתוך הנחה שהפניה ל'משמרת הצניעות' תגרום גם לאנשי-מופת, כמו הלקוח אותו אני מייצג, לשלם הון כדי לשמור על שמו הטוב". עטרי הוסיף "שכנענו את בית המשפט המחוזי שהלקוח אותו אני מייצג הוא הקרבן בפרשה זו, ולפיכך, וחרף כל הראיות, שוחרר לביתו, באופן מיידי".

כאמור, חשוד זה ששוחרר, הוא אחד מתוך 15 עצורים שבית משפט השלום החליט להותירם במעצר בעקבות החשדות נגדם. חשוד נוסף המיוצג על ידי עו"ד נדב גדליהו שוחרר אף הוא אתמול כך שנותרו במעצר 13 חשודים. בנוסף לכך, חלק מהם צפויים להשתחרר עוד היום. חקירת המשטרה נמשכת וככל הנראה יהיו נחקרים נוספים.
טוהר המחנה משטרת ישראל בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד