י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הנאום המלא של הגר"ש אויערבך אמש; "לא להתפשר"

השיא של עצרת האלפים אמש נרשם עם נאומו של הגאון הרב שמואל אויערבך, שאף פרץ בבכי במהלך דבריו • הרב תיאר את המצב הנוכחי בו נמצא הציבור החרדי, והורה על הדרך בה צריך לנהוג. צפו בתיעוד מאמש

הנאום המלא של הגר"ש אויערבך אמש; "לא להתפשר"
שמואל דריי

עצרת המחאה הגדולה שהתקיימה אתמול (שלישי), ראש חודש ניסן, בצומת הרחובות מלכי ישראל ושרי ישראל בירושלים על ידי 'הפלג הירושלמי' וחוגי "העדה החרדית", הפכה למפגן כוח גדול נגד גיוס חרדים לצה"ל ומעצר בחורי ישיבות שלא התייצבו.

שיא העצרת נרשם עם נאומו של הגר"ש אויערבך, שאף פרץ בבכי במהלך המשא. 'בחדרי חרדים' מביא את התמליל המלא מנאומו של הרב אויערבך אמש בעצרת האלפים.

הרב אויערבך פרץ בבכי, ואמר - "אוי לנו שכך עלתה בימינו. פריצי עמך התועים שאורך הגלות השכיח מהם הכל, וכפי שחז״ל כבר הזהירו אותנו מהערב רב, שכשהערב רב מציקים לישראל זו הגלות הקשה ביותר. אנחנו צריכים לעמוד על נפשינו לא להיגרר לשום השפעה מהם ולשום אשר קרך כל סוג של קרירות - זה עיקר החיים שלנו, זה החיים האמיתיים, זה הצורה של כלל ישראל. מחיית עמלק זה גם הערב רב שמקרר. אוי לנו שצריכים לבוא לבאר ולהסביר דברים כאלו גם לשלומי אמוני ישראל. כמה שאנחנו זקוקים להרים את עצמינו ולחיות את האמת רק את האמת".

"אנחנו בודאי כבר באחרית הימים, כל כך הרבה הזהירו אותנו מזה, ואם לא עכשיו אימתי. אם לא נתחזק עכשיו ונתרחק מכל קרירות מה יהא עלינו? ואדרבה, בזמן שיש גזירות עלינו צריכים להתחזק עוד יותר ועוד להתקרב יותר, ולא כדעת בעלי בתים שצריכים להתקרר ולהתפשר. וכפי שחז״ל קבעו ריחוקים רבים מעכו"ם גזרו על חינם ועל פיתם גם מהם כך".

הרב אוירבך הוסיף עוד ואמר - "בזמן שהם אומרים בגלוי ובמפורש וכלל לא מסתירים, ולא כפי שהיה פעם שהיו חוששים מהם אם כוונתם נסתרת לגזירה רוחנית כזו או אחרת, היום כבר יצא כוונתם כבר יצא, וזה הדברים הכי קשים שקורים כאן, הם רוצים לאחוז בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ולקחת את לומדי התורה ולגייס אותם, אוי לנו שכך עלתה בימינו שאת זה צריכים לבוא ולבאר שהשריפה כבר אחזה ממש בכרם בית ישראל, על דברים שהם עקרי התורה עקרי האמונה והדת, שעל זה מסרנו את נפשינו בכל דור ודור. היו תקופות של ניסיונות, בתחילה מאומות העולם בעיקר ואחר כך הגיעו המשכילים שגררו את ישראל להשכלה, והגיע היום מצב שזה נסיונות מתוכינו".

"אוי לנו" אמר הגר"ש בכאב "שבזמן שעה קשה נוראה כזאת יש מי שישנים חס ושלום, כי ה׳ צילך על יד ימינך, כפי שאנו מתנהגים, ויש מי שנכנסים לאשר קרך ולא סתם לאשר קרך זה חס ושלום מצב של ׳סיז קאכצאך אשר קרך׳ (אשר קרך מבעבע), נכנסים לפרומקייט של קרירות, וזה הכל בודאי שזה טעות גדולה. לא יכול להיות שמי שהוא ירא חטא וירא שמים שימשך אחרי זה. זה דבר נורא נוראות".

"אין פה הרבה מה לבאר והם דברים הפשוטים גם לתינוקות של בית רבן על זה חונכנו. מי שחי חיים רוחניים אסור לו להשלים עם מציאות כזאת, אסור להשלים ולהגיד כך המצב וצריכים להתמודד עם זה, כי מעשים כאלו עוקרים חס ושלום את הכל, ומה שיותר לברוח מההסתר פנים ולחסות תחת כנפי השכינה זה העיקר. אנחנו נלך להגיד שצריכים להתמודד כי זה המציאות?! נקבע שדאס איז דאס וצריכים להתפשר על דברים?! חס ושלום היה לא תהיה. אם כך היינו מתנהגים בכל הדורות לא היה חס ושלום כל זכר לכלל ישראל. והקב״ה מרחם עלינו ונתן אז כוחות למשה רבינו להתגבר על הערב רב כשציווה עליו ׳לך רד׳. הספרים הקדושים אומרים שבכל דור ודור כשצריכים להתגבר על הערב רב מקבלים את ההשפעה ממשה רבינו, ומקבלים את הכוחות להתגבר עליהם".

"התפקיד שלנו" אמר הגר"ש, "הוא לעמוד על נפשינו, להתחזק יותר ויותר ולא להיגרר לשום פשרות ושום קלות, אנחנו צריכים להמשיך להחזיק במה שהורונו רבותינו בכל דור ודור, זה מה שיגן עלינו, אסור לנו להשלים עם מציאות, בכל זמן שיש גזירת שמד חייבם לעמוד על נפשינו ממש, בתוך תוכינו נהייתה עירבוביה כזאת וגם כשהדברים הרעים הם גלויים ממש ולא בהסתר, לא חוששים היום אולי זה יקרה, זה קורה וקורה ונופלים על ידי ציידים, הדברים גלויים לכל. אוי לנו שכך עלתה בימינו".

"אסור להשלים עם זה" קבע הרב אויערבך, וזעק "כשיש קרירות צריכים להילחם ולהתגבר, אנחנו צריכים להתחזק ולהיות כמו עמוד האש, אש התורה הקדושה, זה מה שקיבלנו וזה מה שיש לנו, אין לנו שיור אלא התורה הזאת, יש לנו רק זה ורק זה ורק זה. הדברים גלויים ומפורשים ואין מקום לדון אולי ואולי, זה פשוט וברור לכל. אנחנו צריכים להגיד את האמת בגלוי והקב״ה בודאי שיגן עלינו וכמה שיותר נידבק לדרכי אבותינו ועיקרי התורה ונתרחק מהם, ובתחבולות תעשה מלחמה להתרחק מהם בכל מה שאפשר. וכל הדרכים שמובילים לאמת הצרופה יקרבו את ביאת משיח צדקינו".

צילום: שמואל דריי


































































































































הפלג הירושלמי עצרת מחאה הרב שמואל אויערבך העדה החרדית גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד